Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop vil ikke boote. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion zt3017ea som ikke vil starte. Når jeg slår på strømbryteren starter viften og det er litt aktivitet på cd-rom, men ingenting på hd og skjermen er svart. Det er heller ingen bios beep. Når maskinen er igang, kan jeg slå på og av pekeplate, samt på og av trådløst nettverkskort, (indikatorlysene går på og av) men skjermen er fortsatt svart. Hvis jeg prøver å boote fra cd starter cd-en og indikatorlyset på hd blinker og viser at det er aktivitet der i ca 30 sekund og så skjer det ikke mer. Skjermen er fremdeles svart og ingen bios beep. Ekstern skjerm er også prøvd. Når jeg lar maskinen stå på, starter viften med jevne mellomrom. Har prøvd med en annen hd, men med samme resultat. Når jeg slår av maskinen, kommer det et lysglimt på skjermen akkurat i det den slukker. Noen som har peil på hva det kan være? Vil nødig begynne å kjøpe deler før jeg vet hva som er galt. Hvis ram eller grafikkort ikke fungerer, skal ikke bios gi lyd fra seg? Eller har skjerm eller hovedkortet tatt kvelden? Alle glupe forslag mottas med takk!

Endret av ingwint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd lignende med min zepto laptop flere ganger, og løsningen er å kortslutte en jumper (med flatt skrujern i dette tilfellet) slik at man resetter BIOSen. Husker ikke helt hva jumperen heter, er vel l1 eller noe slikt. Det er vel en liten feil på serien av laptoper jeg har, det forekommer når den helt tom for strøm, men fikses heldigvis på et minutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...