Gå til innhold

Gjelder tollgrensa for innhold eller innhold+frakt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt på å bestille noe fra USA til den nette sum av 29,98 dollar. dette blir ca. 186 norske kroner (altså under tollgrensa)

 

Problemet er at butikken skal ha ca 10 dollar i frakt, noe som bringer meg over 200 norske.

 

Er tollgrensa basert på innholdet i pakken eller totalsum? Jeg er overbevist om at det er innhold, men spør i stedet for å bli klok av skade ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har tenkt på å bestille noe fra USA til den nette sum av 29,98 dollar. dette blir ca. 186 norske kroner (altså under tollgrensa)

 

Problemet er at butikken skal ha ca 10 dollar i frakt, noe som bringer meg over 200 norske.

 

Er tollgrensa basert på innholdet i pakken eller totalsum? Jeg er overbevist om at det er innhold, men spør i stedet for å bli klok av skade ;)

8356844[/snapback]

 

 

Innhold, ikke frakt. :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Har tenkt på å bestille noe fra USA til den nette sum av 29,98 dollar. dette blir ca. 186 norske kroner (altså under tollgrensa)

 

Problemet er at butikken skal ha ca 10 dollar i frakt, noe som bringer meg over 200 norske.

 

Er tollgrensa basert på innholdet i pakken eller totalsum? Jeg er overbevist om at det er innhold, men spør i stedet for å bli klok av skade ;)

8356844[/snapback]

 

 

Innhold, ikke frakt. :)

8356870[/snapback]

 

det er en todelt regel. er kjøpesum, altså det du betaler for varen, under 200 kroner så skal ikke frakt regnes med. betaler du 201 kroner for varen så skal mva beregnes av tollverdien, som er kjøpesum pluss evt frakt. i ditt tilfelle så slipper du unna mva.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har tenkt på å bestille noe fra USA til den nette sum av 29,98 dollar. dette blir ca. 186 norske kroner (altså under tollgrensa)

 

Problemet er at butikken skal ha ca 10 dollar i frakt, noe som bringer meg over 200 norske.

 

Er tollgrensa basert på innholdet i pakken eller totalsum? Jeg er overbevist om at det er innhold, men spør i stedet for å bli klok av skade ;)

8356844[/snapback]

 

 

Innhold, ikke frakt. :)

8356870[/snapback]

 

Men ver obs på at hvis verdien uten frakt overstiger 200 kr, så blir mva( +evt. toll ) beregnet av verdien + fraktkostnad.

Lenke til kommentar

De skiller mellom innhold og frakt KUN når frakt er spesifisert på pakken. Hvis ikke frakten er spesifisert utenfor pakken, er det frakt + varens verdi som gjelder.

 

Om verdien overstiger 200 NOK må du betale moms av både frakt og verdi.

 

Husk at 200 NOK er vareforsendelser, mens 1000 NOK er gaveforsendelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...