Gå til innhold

Innkjøp av nytt AGP-Skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en litt gammel maskin, og planlegger nå å kjøpe meg nytt skjermkort. Hadde vært fint med noen tips og råd. Jeg har ikke noe gamingmaskin, men kortet jeg kjøper skal kunne kjøre så det ikke hakker på passelig nye spill, som The Longest Journey: Dreamfall og WoW. (High Detail er absolutt ikke noe must)

 

Kjører XP, og resten av maskinen består av:

CPU: Intel Pentium 4, 3000Mhz

Hovedkort: Micro-Star MS-6728

Minne: 3x512mb DDR, PC3200

 

Hovedkortet mitt har AGP-grensesnitt, men ellers bryr jeg meg ikke så mye om grafikkprossesor og merke. Når det angår pris vil jeg helst ikke overstige 2000.

Har funnet et forslag til skjermkort. Har ikke så alt for mye peiling på hva som passer med hva, så jeg lurer på om dette passer greit med de andre komponentene mine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips er å følge Manga's råd.

Jeg ville kanskje kjøpt et 7600GS/GT, men ikke lagt mer penger i skjermkortet enn det.

 

Hvis han skal kjøpe et av toppkortene må han kanskje ha ny strømforsyning, og da er han like langt.

 

Selv har jeg et Club 7800GS, og er veldig godt fornøyd med det pga at det er kort som støyer lite. Men jeg ville altså ikke betalt så mye for et AGP-kort.

Med et kort til ca 1000 kroner får du et kort som klarer de spillene du har, med god oppløsning.

Lenke til kommentar

Du kan finne brukte gode AGP skjermkort for tusenlappen på bruktmarkedet. Snart så ender mitt 7800GS der fordi eg må få meg eit dual core system snart til Supreme Commander. Er så irriterandes med all den byttinga av ddr til ddr 2 og agp til pci -express, skulle gjerne hatt det kortet med vidare :(

 

Ellers er vell 7600GT til AGP et ganske greit valg.

Lenke til kommentar

du kan jo sjekke bruktmarkedet og. er en del gode agp kort å få tak i der til en relativt rimelig penge

 

edit: litt for sent ute :)

 

Siddis, du kan jo kjøpe deg et billig asrock hk som støtter agp, ddr1 og core2. Funker som gull det.

Endret av awesom-o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...