Gå til innhold

Skinning med PHP


Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å skinne siden min med PHP i hele dag. Men jeg får det bare ikke til å funke. Er det noen som har en enkel guide, eller som har lyst til å hjelpe meg?

Har siden på home.no.net. Går det forresten ann å ha skins der? Går med includes ihvertfall...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, det går på home.no.net.

Det du kan gjøre er at når man trykker på skin-knappen så lagres det en cookie om hvilket skin man skal bruke. Om det er skin1, så viser man cssfil1.css, om det er skin2 viser man cssfil2.css osv. (for eksempel). Synes det er den simpleste måten å gjøre det på. Om du trenger hjelp med hvordan du skal gjøre det vha php så bare si ifra ;)

Lenke til kommentar

Dette er da mer et CSS spørsmål?

 

PHP biten er å velge hviklen CSS fil som skal inkluderes, for så å lagre det i en database/cookie/session. Cookie/database er anbefalt

 

edit; så veldig mange inlegg som skulle bli lagt til på 4 minutter da.. :o

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

det kan iaf bli mye er vanskelig. spørs hvordan headeren ser ut, og hvordan den skal bli skiftet på.

er det farger skrift og sånt du vil endre på, eller posisjoner og innhold?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

med mindre noen andre vet om noe, så vil jeg tro at du må trå til med et stort system da..

med mindre man kan lage et enkelt system som ved hjelp av en cookie velger en egen fil for headeren og footeren etter hvilket skin som er valgt, pluss en egen css.

hvis du skjønner :p

 

edit: men jeg tror ikke at det er noe system jeg skal begi meg ut på å lage :p

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

For å si det sånn.. jeg vil ikke anbefale å endre form/innhold på header/footer. Dette pleier å være "rammen" rundt resten av siden, og derfor ting brukerene skal kjenne seg igjen i. SÅnn at de ikke tror at de har gått til en annen side.

 

Men du kan vel bruke et include script til å inkludere den og den filen hvis $_GET['side'] == "index" feks

 

sjekk ut includescriptet til mortz http://mortz.tjokk.net

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig fullstendig mulig å gjøre, men kanskje litt mer arbeid.

 

Det er jo bare å printe header/footer avhening av hva som er lagret i cookie/session, ikke så fryktelig mye arbeid egentlig.

 

Personlig ville jeg lagt header og footer i egne include filer for å gjøre det mer oversiktelig, og bare includere på bakgrunn av cookie/session.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...