Gå til innhold

Ringenes Herre premiere i natt


eatshorts

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-19 09:24, skrev olsen:

LOTR er så kompleks at det må velges bort noe og velges inn noe for at filmen skal bli en bra FILM!


 

Hm.. Det er kanskje noen spoilers i denne posten?

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

Jeg aksepterer at de kutter ut noen scener. Og det er selvsagt forståelig at dialoger må tilpasses og skrives om. Det er også greit at de legger til småting som "kunne ha skjedd", for å forklare/utdype noe som finnes i boken. (Aragorns "flashbacks" er OK for meg. Hadde Arwen dukket opp i Helms Deep, som opprinnelig planlagt, hadde jeg forlatt salen.)

 

Det er derimot ikke nødvendig å dikte opp helt nye ting som er direkte feil. Legolas var den eneste alven i Helms Deep - Der var forøvrig også Eomer, men ikke Eowyn. Det kom ingen slemme ulverytterangrep. Aragorn falt ikke ned fra noe fjell. Entene ble ikke først enige om å ikke angripe Saruman, osv...

 

Det ble litt for mye slikt i denne filmen. Men det er godt mulig at disse endringene gjorde det til en bedre actionfilm.

 

LeD

 

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-12-19 14:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 14:32, skrev LeD:

Quote:


Den 2002-12-19 09:24, skrev olsen:

LOTR er så kompleks at det må velges bort noe og velges inn noe for at filmen skal bli en bra FILM!


 

Hm.. Det er kanskje noen spoilers i denne posten?

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

Jeg aksepterer at de kutter ut noen scener. Og det er selvsagt forståelig at dialoger må tilpasses og skrives om. Det er også greit at de legger til småting som "kunne ha skjedd", for å forklare/utdype noe som finnes i boken. (Aragorns "flashbacks" er OK for meg. Hadde Arwen dukket opp i Helms Deep, som opprinnelig planlagt, hadde jeg forlatt salen.)

 

Det er derimot ikke nødvendig å dikte opp helt nye ting som er direkte feil. Legolas var den eneste alven i Helms Deep - Der var forøvrig også Eomer, men ikke Eowyn. Det kom ingen slemme ulverytterangrep. Aragorn falt ikke ned fra noe fjell. Entene ble ikke først enige om å ikke angripe Saruman, osv...

 

Det ble litt for mye slikt i denne filmen. Men det er godt mulig at disse endringene gjorde det til en bedre actionfilm.

 

LeD

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-12-19 14:38 ]</font>

 

Det eg reagerte mest på var at Faramir drog med seg Frodo og Sam til Osgiliath. Det får då være måte på...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 20:11, skrev Eurit:

Det eg reagerte mest på var at Faramir drog med seg Frodo og Sam til Osgiliath. Det får då være måte på...


 

Ja, det glemte jeg å ta med. :smile: Den karen var jo ikke til å kjenne igjen.

 

Og Gimli ble framstilt som en klovn. Én morsom replikk hadde vært OK. Men det får være grenser.

 

LeD

Lenke til kommentar

Vel, tror ikke det var en lett oppgave Peter Jackson fikk når han skulle filmatisere Two Towers. Det foregår 3 ikke så altfor interessante historier på en gang.

 

Jeg skal kaste meg selv inn i en dyp Ringenes herre diskusjon, men jeg synes at Peter Jackson, og resten av skuespillerene, har gjort en god jobb. Så filmen for andre gang i kveld.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...