Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister jevnlig kontakt med trådløs router


Anbefalte innlegg

Laptopen mister kontakt med routeren minst en gang i timen. Det varer bare kanskje 10 sekunder også er jeg logget på igjen.

 

Utrolig irriterende spesielt siden jeg da blir kastet ut av onlinespill.

 

Noen idéer om hva dette er? Signalet er utmerket, og problemet gjelder også de andre maskinene i leiligheta som er koblet til denne routeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av ruteren er det? Det står under den.

 

Hvis du har WRT54G i versjon 1-4 kan du bruke alternativ firmware.

 

Du bør skifte til nyeste versjon av original firmware hvis du ikke har gjort det. Det er jo mulig at det kan løse problemet ditt. Husk også at du må bruke kabel til ruteren hvis du skal gjøre det.

Lenke til kommentar

På min router er det en reset knapp bakpå som stiller tilbake til fabrikkinstillinger. Du kan eventuelt gjøre dette ved å skrive inn en adresse i browseren din og gjøre instillinger derfra. på d-link er det (192.168.0.1) vet ikke va du har men det står sikkert i bruksanvisninga

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av ruteren er det? Det står under den.

 

Hvis du har WRT54G i versjon 1-4 kan du bruke alternativ firmware.

 

Du bør skifte til nyeste versjon av original  firmware hvis du ikke har gjort det. Det er jo mulig at det kan løse problemet ditt. Husk også at du må bruke kabel til ruteren hvis du skal gjøre det.

8342702[/snapback]

 

Det er versjon 7, lastet ned siste update uten at det hjalp :ermm:

 

På min router er det en reset knapp bakpå som stiller tilbake til fabrikkinstillinger. Du kan eventuelt gjøre dette ved å skrive inn en adresse i browseren din og gjøre instillinger derfra. på d-link er det (192.168.0.1) vet ikke va du har men det står sikkert i bruksanvisninga

8343479[/snapback]

 

Vil det hjelpe å resette routeren tror du? Etter at vi oppdaterte firmware så var den IP-siden i browseren blank.. Mulig det bare var midlertidig.

Lenke til kommentar

det ble blankt hos meg og, men så lastet jeg ned et program (husker ikke va det heter) fra d-link sine sider og fulgte konfigurasjonen. Etter konfigurasjonen restarta jeg routeren og jeg kom innpå den vanlige config sida når jeg skrev in ip.

Vis du ser innpå produsenten til routeren din sine sider og leter litt etter div. program, så kan det hende du finner noe. Når jeg kjøpte d-linken fikk jeg også med en cd som hjalp meg i begynnelsen. Kanskje du og fikk noe. Den kan ogsa hjelpe deg :) Håper du klarer å fikse det ;) Lykke til

Lenke til kommentar

1. Oppdater driver på trådløst nettverkskort

2. Slå av strømsparing på nettverkskortet (til maks ytelse i driveren). En del bærbare setter nettverkskortet i sleep modus selv om det er i bruk og maskinen har fast strøm.

3. Prøv andre kanaler, evnt finn et program for å se hvilke kanaler som er i bruk i nærheten

4. Slå av IEEE 802.1x authentication for nettverket du bruker (innstillinger under nettverkstilkobling i Windows)

5. Oppdater firmware på router ( :thumbup: allerede gjort)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...