Gå til innhold

Hjelp til valg av R/C bil.


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg har hatt lyst på en bensin drevet R/C bil en god stund nå, og nå har jeg faktisk penger til og kjøpe meg en. Jeg hadde tengt og bruke 3000-3500,- på bil. Jeg kan ikke overstige 3700,-. :thumbup:

 

Men jeg er i tvil på hva slags bil jeg skal kjøpe meg. Jeg har ikke så mange steder å kjøre på men det er en brusbane ikke så langt unna meg og den er ganske stor.

 

Jeg har sett på en buggy som heter Inferno 7.5 og den er ifra Kyosho .. men jeg er ikke noen stor fan av buggy biler og jeg har egentlig mest lyst på en sån racing bil, men problemet er at de er veldig lave ( lite klaring mellog understel og bakken ) og da tenker jeg meg at den ikke passer så godt på den grusbanen jeg har og kjøre på ! :thumbdown:

 

Finnes det noen rally biler som er billige og som passer å kjøre på grus ? :hmm:

 

Takk for meg.

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike racing biler som du nevner, kalles som regel touring biler, eller on-road biler. Disse vil jeg ikke annbefale å kjøre på grus med i det hele tatt da det ikke er det de er laget for.

 

Skal du kjøre på grus, eller off-road generelt er monstertruck, buggy og rally de beste biltypene. Ulikt en del byggier og monstertrucker, så kan rally biler ofte settes opp med on-road dekk, dempere osv for å kjøre på asfalt. Dette kan man forsåvidt med buggier og monstertrucker også, men det blir ikke helt det samme.

 

Om du allerede har bestemt deg for en rallybil, så tror jeg Kyosho Pure Ten Alpha III GP er ett godt valg. Har ingen erfaring med bilen selv, men Kyosho er kjent for å lage meget gode biler.

 

Om du ikke alt har bestemt deg så anbefaler jeg deg å gå for den litt dyrere Kyosho Inferno MP7.5 Sport II da denne takler mye mer ujevne overflater, og takler også store hopp. Har selv hoppet ca 2 meter høyt, og 9 meter langt med min egen Inferno. Landet vel å merke på gress da, men allikevel.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen !

 

Jeg hadde først sett litt på Kyosho FW-05T ReadySet pakken til 3300,- og synes den var sinsykt snasen, men jeg har sett litt på sånne bilder i butikken og det er jo nesten bare 2mm klaring under :ermm:

 

Men er det *denne* du synes at passer helt greit på grus ?

Jeg har sett på youtube at noen "drifter" med bildene sine .. går det ann med noen av de jeg linket til, og hvilken bil/motor er det mest futt i ?

 

Hilsen Kim.

 

EDIT: Jeg har også sett en bil som heter HPI RTR Nitro 3 Evo og den er helt rå, men jeg finner ikke noen nettbutikker i norge som har den. :(

 

EDIT2: RC Models - Metacafe.com

Endret av Evangaleon
Lenke til kommentar

Har aldri prøvd Kyosho FW-05T, men om jeg skulle ha meg ny on-road bil så ville jeg nok ha valgt den, eller HPI Nitro 3 RS4 EVO 4WD.

 

Når du kjører on-road, så er det viktig å senke bilen så mye som mulig da det øker grepet. Om du vil så kan du nok heise bilen noen millimeter. Men som sagt tidligere, skal du kjøre off-road, velg en rally bil, buggy eller monstertruck.

 

Men er det *denne* du synes at passer helt greit på grus ?

Jepp, er den jeg tror vil passe bra på grus, spesielt om du er nybegynner.

 

Om du vil drifte så trenger du først og fremst spesial designede dekk som er ment å drifte med, altså drifte dekk. Det er også mulig du må ha noen stivere differensialer, men det er ikke sikkert.

 

Her er ett par norske butikker som fører HPI:

 

Hobby-huset.no - Nettbutikken deres er ikke spesielt bra, men send dem en mail eller ring dem så fikser de det meste.

 

Elefun.no - Flott nettbutikk med masse varer av alle slag.

Lenke til kommentar

hvilke type bil d ukjøper har ikke så mye å si.. den kan alltids bygges om !

har sett såkalte Touring biller bygd om til buggier..

bare en forlengelse av noen aksler og nye dempere ..

spørs hvor mye tid du har for hånd...!

du vil ha det morsomt uansett...!!

 

p.s. finn en tereng sykkel bane..! det er dritfett at alle hopp og lignende er gravd opp før du begynner!! :tease::tease:

Lenke til kommentar

Jeg takker foe nok en meget utfyllende respons !

 

Men det har seg sån at jeg har så veldig lyst på en On-Road bil pga. at den ser mer "ekte" ut, den er raskere både i topfatr og akselerasjon og at den kan "pimpes" akkuratt sån som jeg vil ha den.

 

Problemet er jo som du sikkert har fått med deg at jeg har en grusbane som jeg så iherdig har lyst til og ta ibruk nå jeg kjøper meg en bil, men ikke egner seg så veldig bra til bilden selv. Jeg har noen flekker med asfalt her og der men det hadde vært gøy og få rast av gårde med bilden tretti-førti meter uten og måtte kaste meg over på bramsen forsi det ikke er mer plass og kjøre på.

 

Jeg er da også "fortapt" i HPI Nitro 3 RS4'en og jeg finner ikke noen serlig lyst til og kjøpe rally bilden du fortalte meg om.

 

Men hvor rask og kraftpakket er Kyosho Pure Ten Alpha 3 i forhold til HPI Nitro 3 RS4 ?

Endret av Evangaleon
Lenke til kommentar

Orker ikke å skrive en hel masse akkurat nå, men ja, jeg tror absolutt de to bilene du "linket" til (linkene funker ikke så bra) i posten over er gode biler.

 

Legg merke til at Nitro MT2 18SS kommer som byggesett, det vil si at du trenger en litt ekstra utstyr til den, også må du bygge den selv. Men du skal ikke være redd for å bygge den, det er nesten som med LEGO. Altså bare å følge tegningene.

På bunnen av siden der ser du hva du trenger i tillegg.

 

Nitro MT2 RTR er nok litt greier slik da den kommer ferdig bygget med alt du trenger. Jeg tror den kommer med alt du trenger alle fall. ;)

 

Men selv ville jeg nok valgt Firestorm 10T RTR da den ser utrolig morsom ut. Denne er dog 2WD, og sikkert litt vanskeligere å kjøre, men den kommer, som de fleste RC-biler for tiden, ferdig bygget med alt du trenger.

 

Ble vist litt lengre enn jeg hadde tenkt. Jaja. :wee:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Neida, det går greit. Om jeg ikke føler for å svare, så lar jeg bare være. :p

 

Det er ikke sikkert du trenger noenting. Kommer ann på bilen, det. On-road bilen jeg har trenger jeg ingenting. Bare å stille litt på hjulopphenget.

Men jeg fraråder deg å gjøre det for å kjøre på grus, da on-road biler, som sagt, ikke er laget for å kjøre på grus. Er bilen drevet med reim, så er det stor sannsynlighet for at reimen vil ta kvelden rimelig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...