Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote desktop - trenger rask hjelp


Anbefalte innlegg

Personlig bruker jeg Winsshd sammen med remotedesktop.

Winsshd sørger for at du har kryptert forbindelse mellom pc'ene du bruker.

Dette gjør det særdeles vanskelig for uvedkommne å sniffe trafikken din.

 

Dei aller fleste bedrifter med litt interesse for it-sikkerhet har nok sperret

port 3389/3390. Winsshd bruker port 22, denne er åpen i dei aller fleste nettverk.

 

Uansett får du ha lykke til, gi oss gjerne ett vink om hvilken løsning du ender opp med :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På grunn av at jeg ikke kan benytte meg av andre applikasjoner enn de som følger Windows blir alternativet dessverre ikke aktuelt. Med mindre dette kun skal kjøre i bakgrunnen på min egen pc?

 

Etter mye om og men har jeg (tror jeg) fått satt modemet i bridge, og gitt routeren full makt.

 

Men, når jeg nå velger DHCP clients table, dukker det ikke opp en eneste maskin?

Endret av dot_
Lenke til kommentar

For å sjekke om du har satt opp modemet i bridgefunksjon kan du sjekke hvilken IP den sender videre til routeren.

 

Dersom du enda får en lokal IP som f.eks. 192.168.x.x eller 10.10.x.x står modemet enda i routerfunksjon. Dersom routeren i motsatt fall får samme IP som du får opp på www.whatismyip.com skal alt være satt opp rett.

 

Når du sier at DHCP ikke har noen klienter, hvilken boks er du inne på da, modemet eller routeren?

Lenke til kommentar
For å sjekke om du har satt opp modemet i bridgefunksjon kan du sjekke hvilken IP den sender videre til routeren.

 

Dersom du enda får en lokal IP som f.eks. 192.168.x.x eller 10.10.x.x står modemet enda i routerfunksjon. Dersom routeren i motsatt fall får samme IP som du får opp på www.whatismyip.com skal alt være satt opp rett.

 

Når du sier at DHCP ikke har noen klienter, hvilken boks er du inne på da, modemet eller routeren?

8333141[/snapback]

 

Jeg får fremdeles samme 192.168-adresse, men er ikke dette riktig IP, gitt av routeren?

DHCP clients lists under status i routerinnstillingene.

 

fungerer i hvert fall remote desktop - både lokalt og eksternt!

Lenke til kommentar

Godt å høre at det fungerer. Det tyder på at du har gjort ting rett.

 

Lokalt på maskina skal du selvsagt få samme IP som du gjorde før fordi du fremdeles får IP fra DHCP i router. Inne på routeren kan du sjekke hvilken IP den har fått tildelt. Står ofte under en form for "status" meny. Dette er forsåvidt ikke så viktig da du har fått det til å fungere.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Godt å høre at det fungerer. Det tyder på at du har gjort ting rett.

 

Lokalt på maskina skal du selvsagt få samme IP som du gjorde før fordi du fremdeles får IP fra DHCP i router. Inne på routeren kan du sjekke hvilken IP den har fått tildelt. Står ofte under en form for "status" meny. Dette er forsåvidt ikke så viktig da du har fått det til å fungere.

8333290[/snapback]

 

Da sier jeg tusen takk!

 

Får håpe at dette ikke utgjør en for stor sikkerhetsrisiko; 10 timer til dagen, så blir porten stengt. Vi får se.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg forsøker nå å få kontakt med maskinen hjemme fra arbeidsplassen, men får ingen kontakt overhodet. Har forsøkt med port 49152 og 3389, uten hell.

 

Til dere som er kjent med en slik problemstilling; er det mest sannsynlig å tro at jeg uansett vil bli nektet adgang til serveren min herfra, eller finnes det smutthull?

 

Jeg vet at dette fungerer hjemmefra (lokalt og eksternt).

Lenke til kommentar

Ingen fremgang her.

 

Har nå forsøkt fra mitt primære arbeidssted.

 

Ingen respons, bruker port 65535. Tilgangen fungerer utmerket hjemme, ingen problemer med å logge på over internett fra egen laptop.

 

Hvem kan si noe om hvorfor dette gjentatte ganger feiler, bør jeg kun basere meg på å bruke port 3389?

Endret av dot_
Lenke til kommentar

Hvor stiller du porten som rdp bruker?

 

Jeg vil tro at det må være greiest å bruke standardport frem til du har systemet opp å gå.

 

Nøyaktig hvor sitter du nåre du kobler opp med egen laptop? Sitter du på samme LAN, bare at du bruker internett IP, eller er du utenfor huset på en annen internettforbindelse?

Lenke til kommentar
Hvor stiller du porten som rdp bruker?

 

Jeg vil tro at det må være greiest å bruke standardport frem til du har systemet opp å gå.

 

Nøyaktig hvor sitter du nåre du kobler opp med egen laptop? Sitter du på samme LAN, bare at du bruker internett IP, eller er du utenfor huset på en annen internettforbindelse?

8398361[/snapback]

 

 

RDP port forandres i windows regeisteret

 

her er en grei "guide"

Lenke til kommentar
Takk.

 

Når du kobler opp til maskina fra en annen maskin, hvordan definerer du port? Regner med at maskna du sitter på som ikke har endret registeret kobler seg opp på port 3389.

 

Er det bare å skrive kolon og deretter nytt portnummer bak IPen som f.eks.:

123.123.123.123:50000 ?

8398854[/snapback]

 

 

Det er helt korrekt ;)

Lenke til kommentar
Hvor stiller du porten som rdp bruker?

 

Jeg vil tro at det må være greiest å bruke standardport frem til du har systemet opp å gå.

 

Nøyaktig hvor sitter du nåre du kobler opp med egen laptop? Sitter du på samme LAN, bare at du bruker internett IP, eller er du utenfor huset på en annen internettforbindelse?

8398361[/snapback]

 

Jeg sitter på samme LAN og kobler til over Internett, altså ikke utenfor huset - det er først da jeg ikke får tilgang (InternettIP:port) Vil da forandre til port 3389, og se om jeg da får tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...