Gå til innhold

PSU til maskin med 8800 GTX/GTS og E6600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erfaringer herfra forumet tilsier at mist 600w støyer mer enn mist 500w. Selv ville jeg kanskje valgt en Seasonic eller Ocz (med Seasonic innmat). Siletntpcreview anbefaler Seasonic, men de har ikke testet Mist (Cooltek som er europa-navnet på Mist).

Trenger han modulært mener jeg de to 20 amperes railsene til Mist 500w holder, til 895kr pluss kabelpakke. Skal holde for et oppsett med E6600, 880gtx 2xHD og litt ekstra stæsj. Sjekk netshop/Microplex for Mist.

 

Seasonic S12 600w til drøye tusenlappen er iallefall et bra alternativ for en fremtidsrettet PSU.

 

Kanskje en moddet/tvunget kjørt på lavest hastighet NesteQ (søk i prisguiden) kan være en idé? Skal ifølge deres hjemmesider være 90% passivt kjølt, men det avhenger av et relativt godt kjølt kabinett, der PSU ikke står for altfor mye av utsuget av varmluft.

 

Selv er jeg storfornøyd med min NorthQ 400w med 140mm vifte. Hører den aldri og leverer nok til min E6600, 7900GS, 2xHD pluss endel stæsj. Kanskje 500watteren kan være en god middelvei hvis det står på penger (sjekk specs på shg.no).

 

Ta en runde på PSU-forumet, silentpcreview og på hw.no og undersøk litt, det er interessant og lærerikt!

 

T-Evil

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar så langt. :)

 

tevil:

Hadde vært greit med en PSU rundt tusenlappen, ja. Helst ikke så mye over i alle fall.

 

Hva menes med modulært foresten? Har sett på noen erfaringer her på HW.no at noen sier det er en ulempe at PSU-en ikke er modulær osv.

 

Seasonic S12 600W er foreløpig lagt til i handlevognen. :)

Lenke til kommentar

Ahh, da kan modulær være greit å ha, ja.

Den Thermaltake 850W blir vel litt "overkill", altså.. :p Og ~1500 kroner var kanskje akkurat i meste laget vil jeg tippe.

 

Har foresten lagt til den foreløpige handlekurven i førstepost. Skulle det være andre innvendinger på oppsettet kan det like så godt taes her det også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...