Gå til innhold

Tro på Gud....


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hva du sier, men det er jo totalt ulogisk. Det er altså helt avhengig av når og hvor jeg er født om jeg kommer til paradis eller ikke?

 

1. Jeg blir født på en øde øy langt unna moderne sivilasjon, og får dermed aldri høre om Allah/koranen. Jeg er et godt, men skeptisk, menneske og kommer dermed til paradis.

 

2. Jeg blir født i Norge, og får dessverre høre om Allah/koranen. Jeg er et godt, men skeptisk, menneske og fordi jeg er skeptisk tror jeg ikke blindt på alt som blir fortalt. Dermed ender jeg opp i helvete.

 

Hvordan er dette rettferdig? Eller er det kanskje ikke det? Allah bryr seg ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner hva du sier, men det er jo totalt ulogisk. Det er altså helt avhengig av når og hvor jeg er født om jeg kommer til paradis eller ikke?

 

1. Jeg blir født på en øde øy langt unna moderne sivilasjon, og får dermed aldri høre om Allah/koranen. Jeg er et godt, men skeptisk, menneske og kommer dermed til paradis.

 

2. Jeg blir født i Norge, og får dessverre høre om Allah/koranen. Jeg er et godt, men skeptisk, menneske og fordi jeg er skeptisk tror jeg ikke blindt på alt som blir fortalt. Dermed ender jeg opp i helvete.

 

Hvordan er dette rettferdig? Eller er det kanskje ikke det? Allah bryr seg ikke?

8328205[/snapback]

 

 

1. Han personen får ikke noe informasjon om hvordan han skal komme til paradiset. Så det er ikke hans feil! Derfor tilgir Gud han... :)

 

2. Hvis du ikke vil godta det du blir fortalt, så kommer du til hvelvete. Det er fordi det er din egen feil. Det var du som bestemte. Menneskene har frihet til å velge vet du. ;)

 

Bibelen min er skrevet av gyldendal, jeg velger derfor å tro på andre ting.

Hehehe :!:

Men innholdet er jo ekte! Eller?

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.

 

Dette høres ganske fornuftig ut!  :hmm:

8323339[/snapback]

 

Dersom du nå er muslimsk:

 

Tenk deg at du ble adoptert av en kristen familie.

Da ville du vært kristen i dag, og fortalt hvor logisk det er at man må tro på Jesus for å komme til paradis.

 

La oss nå se på definisjonen av fornuft.

1 tenkeevne; sunn dømmekraft: bruk nå fornuften! / det strider mot (all) sunn fornuft / ta fornuften fangen / komme til fornuft igjen / tale en til fornuft; begrepsmessig, logisk tenkning: tro og fornuft

 

Beklager -- men fornuft strekker ikke til her.

Tro er ikke fornuft.

Tro er motsetningen til fornuft.

 

Fornuft er noe man kommer til når man vet at noe man trodde på ikke var sant.

 

Videre er det ikke særlig imponerende at en troende som har blitt lært opp i en enkel tro prøver å belære mennesker som har blitt lært opp i religion, men som har tatt til fornuften i prosessen og dumpet troen, da ingen tro er fornuftig -- blant annet fordi vi ble forsøkt opplært i religionen, uten annen grunn enn at vi skulle bli troende, og da i en uvilkårlig religion som vi skal forsvare helt uvilkårlig fordi det var den ene religionen vi tilfeldigvis ble opplært i...

 

akkurat slik som du ble lært opp i en religion fordi det var den foreldrene dine hadde eller fordi det var den du likte best, og ikke fordi den er sann.

 

Noen ateister har forkastet kristendom, noen har forkastet jødedommen, noen har forkastet hinduismen, noen har forkastet islam -- og noen har aldri noensinne hørt om Jesus, Moses eller Muhammed.

Disse har forkastet religionen på grunn av fornuft.

 

Du kan få ordene "tro" og "fanatisme" -- men ikke "fornuft".

Lenke til kommentar
2. Hvis du ikke vil godta det du blir fortalt,  så kommer du til hvelvete. Det er fordi det er din egen feil. Det var du som bestemte. Menneskene har frihet til å velge vet du. ;)

8334846[/snapback]

Allah/Gud ga jo oss fri vilje, dermed vilje til å ta beslutninger.

 

Lat som Islam ikke er sann. Ikke noe men, bare gjør det. Så hadde jeg kommet bort til deg å fortalt deg om en religion, (som var sann) og sagt at om du ikke tror blir du dømt til evig pinelse. Hadde du trodd på det? Nei. Du er overbevist om at Islam er den eneste religionen.

 

Skjønner du tegninga.

Lenke til kommentar
2. Hvis du ikke vil godta det du blir fortalt,  så kommer du til hvelvete. Det er fordi det er din egen feil. Det var du som bestemte. Menneskene har frihet til å velge vet du. ;)

8334846[/snapback]

Allah/Gud ga jo oss fri vilje, dermed vilje til å ta beslutninger.

 

Lat som Islam ikke er sann. Ikke noe men, bare gjør det. Så hadde jeg kommet bort til deg å fortalt deg om en religion, (som var sann) og sagt at om du ikke tror blir du dømt til evig pinelse. Hadde du trodd på det? Nei. Du er overbevist om at Islam er den eneste religionen.

 

Skjønner du tegninga.

8337146[/snapback]

 

 

Skjønner hva du mener! :)

Men jødedommen og kristendommen har litt av de samme tankene!

Islam er bare en bedre utgave av de to!

Lenke til kommentar
I de jødedommen og Islam så sies det at man må tro på Gud selv om vi ikke kan se ham. Vi må tro på han uansett! De som tror får en belønning i paradiset.

 

Dette høres ganske fornuftig ut!  :hmm:

 

Hva mener dere?

 

 

Vennligst ikke kom noe bull! :hrm:

8323339[/snapback]

 

Høres ut som en load of crap spør du meg...

 

Men men, man har da rett til å mene hva man vil.

Lenke til kommentar
Men hva hvis jeg er Buddhist? Her er det jo mange tusen Guder... og hva hvis det er feil religion?

8325357[/snapback]

 

 

Vel nå må jeg bare si at de riktige religioene er Islam, kristendom og jødedom.

Men Islam er den beste utgaven av de religionene fordi ingen mennesker har fornadret på den. Jødedom og kristendom er blitt forandret av mennesker.

 

 

Hinduisme, buddhisme og andre lignende religoner er greie, men de er ikke bare de rette!

8325878[/snapback]

 

 

Hvorfor er dette de eneste riktige religionene?

Hinduisme for eksempel, er en av de elste nålevende religionene. De mener at enhver må finne sin egen vei til frelse, og ser på andre religioner som nettopp dette. Hvorfor er det da mindre sansynelig at hinduismen er det riktige religionen?

Lenke til kommentar

Det er alltid like gøy å se religiøse forstå at troen deres er basert på en bok, og at troen deres ikke stemmer overens med virkeligheten.

 

"Men... Nissen finnes..! Nissen er den eneste riktige veien?! Mye tyder på at Nissen finnes?! Vi har én bok som sier at Nissen finnes! Når jeg dør skal jeg sitte på Nissen sitt fang i all evighet, mens dere skal begraves i kull!"

 

Ikke lenge igjen nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...