Gå til innhold

Ayreon & Star One - Albumguide og diskusjonstråd


Speik

Hvilket album er best?  

72 stemmer

  1. 1. Hvilket album er best?

    • The Final Experiment
      2
    • Actual Fantasy
      2
    • The Dream Sequencer
      5
    • Flight of the Migrator
      2
    • Into the Electric Castle
      11
    • The Human Equation
      47
    • Space Metal
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan nevne at i det siste har jeg hørt nesten bare på Into The Electric Castle, og jeg må virkelig si at det eier noe sinnsyklt mer enn det jeg trodde :p Det er ett slikt album du liker når du er vant til det. Forandret karakteren i albumguiden fra 7/10 til 9/10. Det mangler fortsatt litt for å nå opp til TDS og THE.

 

Menmen, nok om det. La oss heller diskutere progressen med Ayreon 7:

Mer info om det 7'ende Ayreon albumet er bekreftet:

- Arjen og Ed Warby har kommet hjem fra studio og er ferdige med å recorde trommer.

- Den første gjestevokalisten er ferdig recordet. Det ble lagt ut en liten sample , og vokalisten er bekreftet å være Magali Luyten fra bandet Beautiful Sin.

- Teksten i sampelen er som følger:

 

Carry out your dangerous task, sail uncharted spheres

Live out our dreams, ride the comet!

Journey on the Migrator trail, cross the new frontiers

Pass on our genes, ride the comet!

 

Legg spesielt merke til "Migrator". Fans har gjettet seg fram til tittelen "Universal Migrator 3: The Fate of The Migrator." Dette er ikke bekreftet av ayreon.com

Lenke til kommentar

Hehe. Nå er jo og forblir Arjen en sci-fi-nerd da :p han kunne jo ikke holde seg unna med THE heller.

Og forresten, så er det bekreftet at det kommer til å være 12 (ja, hele 12!) gjestevokalister på dette albumet, og 2 keyboardister.

Pluss at Arjen har lovt samples etter hver vokalist som blir recordet!

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva Ayreon kan imponere oss med denne gangen.

 

Har fått klørene i Universal Migrator del1og2 (dobbel CD) :cool: Har enda ikke fått hørt sikkelig på den enda, men det skal jeg få til i nermeste fremtid :)

 

Sant det at ITEC blir bedre og bedre jo mere man hører på den :thumbup:

 

"Fans har gjettet seg fram til tittelen "Universal Migrator 3"

Selv håper jeg på at Ayreon forsetter på samme sti som THE, altså tar litt avstand fra Sci-FI. Men Sci-Fi er forsatt konge :yes:

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Musikalsk sett er Ayreon helt greit, mye fyllstoff og enkelte kanonlåter av og til. Tekstene og historiene, derimot, er noe av det verste fjaset jeg noensinne har kommet ut for. Jeg eier noen Ayreon-plater, men klarer ikke høre på dem, kun på grunn av tekstene. Det skjærer seg dypt ned i sjelen min og jeg blir bare sittende og vri meg i smerte, ærlig talt.

Lenke til kommentar

Må gis litt ros her også. Kjempebra guide Tore!

Har hørt igjennom det meste av hva Lucassen's Ayreon har å by på. Og det var ikke mye negativt å si der. Spesielt var THE albumet som virkelig traff meg..

Det andre sideprosjektet til Arjen, "Star One", har jeg ikke sjekket ut enda. Spørs om Space prog faller i smak.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skulle vi hatt en ”beste album” avstemning her i denne guiden? Så de hadde en slik avstemning i Ayreon forumet.

 

Hadde vært artig det :)

9041517[/snapback]

 

Siden det har vært gjort i andre albumguider så ser jeg ikke noe problem i det.

Rapporterer og ber om poll :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...