Gå til innhold

Ayreon & Star One - Albumguide og diskusjonstråd


Speik

Hvilket album er best?  

72 stemmer

  1. 1. Hvilket album er best?

    • The Final Experiment
      2
    • Actual Fantasy
      2
    • The Dream Sequencer
      5
    • Flight of the Migrator
      2
    • Into the Electric Castle
      11
    • The Human Equation
      47
    • Space Metal
      3


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Da er Arjen ferdig med demoene til det nye albumet! Informasjon som er bekreftet av arjelucassen.com:

Albumet blir ett dobbeltalbum slik som THE og ITEC

15 tracks over 100 minutt musikk!

Ed Warby på trommer!

 

Utgivelsesdato ikke fastsatt. Men recording starter allerede i neste måned, så jeg tipper CD'n er å finne i hyllene til jul.

 

 

Link!

 

Dette blir steike bra! :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar

Mannen er min helt. Seriøst, det finnes få jeg heller skulle donert penger og lykke til, om jeg kunne.

 

Til de som ikke liker slutten på THE, det gjorde ikke jeg heller når jeg hadde albumet som passiv lytting til en kjøretur f.eks. Når jeg siden la meg i senga og lyttet gjennom begge CDene og konsentrerte meg om tekst og melodi, føltes den nesten som en lite bonus-klimaks. Noe på samme måte som da kvinnfolket sier "We meant no harm.." midt under "Accident?".

Lenke til kommentar

Nå som jeg kan Ayreon-historiene, om The Last War on Earth og The Colonists plan om å redde jorden ved å bruke The Dream Sequencer til å reise tilbake i tid, synes jeg The Human Equation-slutten virker mye mer interessant. Min teori er at THE bare er en ny program-sekvens laget av TDS for å skaffe The Colonists mer innsikt i det menneskelige sinn.

 

Denne mannen kan ikke hylles nok. Min favoritt av alle verdens låtskrivere. Hver eneste skive er et mesterverk i seg selv, med melodier, arrangementer og et lydbilde hinsides det som er menneskelig mulig.

8621897[/snapback]

 

Helt enig! Arjen Lucassen er ett høyerestående vesen, uten tvil

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilket album er best?

8718687[/snapback]

 

Jeg har bare hørt på The Human Equation og The Electical Castle, og av de to er mitt klare svar THE. Det ser ut som resten er av samme oppfatning. THE er et helt fantastisk album. Antall ganger jeg har hørt det uavbrutt fra begynnelse til slutt må være minst 30.

Lenke til kommentar
Hvilket album er best?

8718687[/snapback]

 

Jeg har bare hørt på The Human Equation og The Electical Castle, og av de to er mitt klare svar THE. Det ser ut som resten er av samme oppfatning. THE er et helt fantastisk album. Antall ganger jeg har hørt det uavbrutt fra begynnelse til slutt må være minst 30.

8719635[/snapback]

 

Jeg er veldig enig i at The Human Equation er best.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Arjen er nederlender ja. Har ikke tenkt over det før nå. Mon tro om han har inhalert diverse substanser for å få til THE? Ser for meg Arjen, LaBrie og gjengen sitte i sofaen og dampe før innspilling. Uansett middel, resultatet ble fantastisk! Gratulerer med ferskkjøpt THE :)

Lenke til kommentar
Arjen er nederlender ja. Har ikke tenkt over det før nå. Mon tro om han har inhalert diverse substanser for å få til THE? Ser for meg Arjen, LaBrie og gjengen sitte i sofaen og dampe før innspilling. Uansett middel, resultatet ble fantastisk! Gratulerer med ferskkjøpt THE :)

8797297[/snapback]

Takk, takk. Skal høre hele dobbelCD i ett strekk når jeg har tid; Det er litt "mye" akkurat nå med skole og diverse. Men gleder meg utrolig mye til å høre. Har hørt noen smakebiter før, gleder meg sykt :D

Men dere? Anbefaler dere The Dream Sequencer? Kanskje det er den neste jeg kjøper, eller kanskje The Final Experiment :hmm:

 

btw: Det ble 210 kr på Platekompaniet, men er ganske sikker på at jeg ikke vil angre ;)

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar
Men dere? Anbefaler dere The Dream Sequencer? Kanskje det er den neste jeg kjøper, eller kanskje The Final Experiment :hmm:

8797377[/snapback]

 

Spørs hva du liker. Selv liker jeg TDS bedre enn TFE. TFE er litt "hardere" metal, da TDS er Arjens "ballade-album" med veldig rolige sanger. TFE har noen kjempebra sanger, men også en del sanger som ikke er like bra. Jeg foreslår at du leser kommentarene mine i første post, eller ser på ayreon.com -> ayreon -> albums. Der er det en del mp3-samples.

Lenke til kommentar
Etter noen gjennomlytt av THE dukket det opp noen problemer. Kort sagt: CD’spilleren hopper til spor 12 og spilte av ca av 4 sek på vært spor til spor 12.

Etter 12 går det helt fint å høre. Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette men siden CD-spilleren virker bra på alle de andre CD’ene jeg prøvde; så ble det slik.

Noen med samme erfaringer, tips, hjelp og lignende?

8833907[/snapback]

 

Det er slik det skal vere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...