Gå til innhold

Respons på Badering!


Anbefalte innlegg

Ho,

 

Har nå startet arbeidet med siden min. Har fått opp noe som et utgangspunkt, men det er forsatt mye å gjøre.

 

Siden er tynn, tynnere en normalt, men jeg vil helst kjøre denne stilen. Litt web 2.0 utseendemessig. Var litt usikker på om jeg skulle ha det, eller droppe det, i og med at jeg er litt lei den trenden. Så om det er velykket eller ei hadde vært fint å vite!

 

Nå vil jeg gjerne ha litt konstruktiv kritikk ang. design, og jeg tar imot ideer, forslag om endringer av farger, grafikk og typografi etc med et smil. Gratis kaker til folk som gir gode ideer!

 

Ang. navigasjon er jeg litt usikker på om jeg i det hele tatt skal ha det. Og om jeg skal ha det, vet jeg ikke helt hvilken løsning det blir. Igjen, ideer :)

 

Beta.badering.com.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns den var litt ... tom jeg.

 

Det var heller ingen meny, men kanskje det skal være slik?

 

Men selve siden kunne ha blitt ordentlig fin bare med litt mer. Det skal vel være litt overskrifter og sånn, eller? For det burde du i så fall få med så blir det lettere å gi kritikk ;)

 

Lykke til videre :)

 

 

Edit: Skal jeg få kaker hvis jeg kommer med et godt forslag Badering? :love:

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

Skal du ikke ha navigasjon? I så fall; Skal vi gjette oss fram til hvor innholdet ligger? Og siden er for smal. Det er utrolig irriterende å lese mye sammenhengende tekst når den er slik.

 

Stort sett mer er det ikke å si. Du har slengt sammen et .. rektangel og en tilfeldig font du har funnet? Lite imponerende. Hva vil du egentlig ha respons på? En firkant?

 

Gief gake.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Hva slags side er det du skal ha?

Viktig å tenke igjennom.

 

Nå er det litt tungt å lese fordi det grønne er, vel, tungt å se på.

 

Dropp reflekteringa av h1, ikke pent.

 

Prøvd deg på et whitespace design?

8321217[/snapback]

Si meg.. hvor ser du en H1?? En logo er noe helt annet enn en overskrift...

8321679[/snapback]

Jeg så ikke på koden, men ved å annta riktig semantisk kode vil logoen ligge i h1 :)

Lenke til kommentar

Nei så sannelig... det er ingen H1 der. Det bør det være. H1 brukes så vidt jeg vet av søkemotorer, og hvis jeg ikke husker helt feil så er det noen av motorene som ikke er alt for glad i sider som ikke har noen H1 også. Bare et lite øyeblikk her så skal jeg prøve å finne fram kilden på det.

 

Ellers er jeg enig i at den kunne vært bredere. Ensfarga bakgrunn, spesielt når den er så stor, kan være litt plagsomt, synes nå jeg. Logoen var fin though, men ellers var det ikke så mye å kommentere. Det var rett og slett litt lite der.

Lenke til kommentar

For å gjøre en ting klar..

Å bruke H1 som logo, er ikke nødvendigvis korekt semantisk kode. Det er anbefalt, ja, men ikke derme sakt at du bestandig skal bruke h1 som logo.

 

Jeg gjorde et eksempel der jeg la en paragraf øverst i koden med tittel og beskrivelse av siden. Denne satt jeg til hidden. Ved å søke på google, kommer denne siden først i listen og med beskrivelse av siden etter hva jeg skrev i paragrafen..

 

Men, jeg bruker H1 til logo..

Lenke til kommentar
For å gjøre en ting klar..

Å bruke H1 som logo, er ikke nødvendigvis korekt semantisk kode. Det er anbefalt, ja, men ikke derme sakt at du bestandig skal bruke h1 som logo.

8322237[/snapback]

 

Kjem an på. I dette tilfellet vil "BADERING" vere H1. Om logoen berre er eit symbol eller liknande, og ikkje er direkte samansatt med navnet kan det vere korrekt å la den vere eit img-element eller liknande.

 

H1 skal vere den øverste overskrifta i eit slags hierarki i sidestrukturen, den har ikkje noko anna rolle enn det.

Lenke til kommentar

Siden var fin å se på, men kan den brukes til noe tenker jeg. Når den er så slank som det kan det bli vanskelig å få snekret inn så mye bilder, og designet er vel egentlig ganske upraktisk med tanke på brukervennlighet.

 

Pent, men ikke spesielt funksjonelt(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...