Gå til innhold

Billig Pci-Express kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et 7600GT GO på laptoppen min og testet nettopp i CSS med stresstest med max oppløsning (1440x900 widescreen) og fikk snitt på 83fps på ganske høye grafikkinstillinger (alle på recommended)

 

Kan anbefale dette kortet av en annen grunn også, Det bruker nesten ikke strøm, så lite faktisk at det ikke trenger egen strømkontakt, og lite strrøm = lite varme og lite varme betyr at du får kortet med passiv kjøling også. men da bør du ha noen kabinettvifter installert.

 

Som noen kommenterte så vil nok X1950pro vinne i ytelsestestene men så er det mye dyrere og bruker mye mere strøm og blir derfor mye varmere. og etter hva jeg har hørt skal de ha en ganske bråkete vifte.

 

Vær sikker på at det er et GT kort du får GS er dårligere, tregere ram, lavere klokket osv.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke mer enn 60 bilder i sekundet strengt tatt. Og heller ikke så mye. Bare det ikke ramler under 30 bilder i sekundet under noen omstendigheter så merker man ikke noe lag. 7600GS eller GT bør holde. Eller X1950Pro er jo et kjempevalg.

8378573[/snapback]

 

Tull. Bare fordi du føler det er nok, så betyr ikke det at andre føler det er nok. For at ett FPS skal flyte bra nok, skal det ha 100+fps.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke mer enn 60 bilder i sekundet strengt tatt. Og heller ikke så mye. Bare det ikke ramler under 30 bilder i sekundet under noen omstendigheter så merker man ikke noe lag. 7600GS eller GT bør holde. Eller X1950Pro er jo et kjempevalg.

8378573[/snapback]

 

Tull. Bare fordi du føler det er nok, så betyr ikke det at andre føler det er nok. For at ett FPS skal flyte bra nok, skal det ha 100+fps.

8380139[/snapback]

 

 

Uansett, som oftast er det skjermen som sett grensa for antall oppdatering per sekund, ikkje spelet.

Lenke til kommentar

hadde jeg kjøpt pc'en jeg har, nå istedenfor 1 måned siden kunne jeg ha sluppet å ordnet skjermkort evnene, fordi jeg kjøpte amd pakkeløsing hos komplett, fordi den var billig og var ferdig bygd...men 2 veker etter jeg hadde kjøpt den, nedgraderte de proserssoren og oppgraderte skjermkortet til 7600gs istedefor 7300gs, men nå for et par dager siden oppgraderte de skjermkortet enda en gang uten å gjøre noe annet enn å oppgrade skjermkortet, og de ble til et 7600 gt!! så...hadde jeg kjøpt nå, hadde jeg hatt greit skjermkort, men litt dårligere prosessor.. :)

Lenke til kommentar
Man trenger ikke mer enn 60 bilder i sekundet strengt tatt. Og heller ikke så mye. Bare det ikke ramler under 30 bilder i sekundet under noen omstendigheter så merker man ikke noe lag. 7600GS eller GT bør holde. Eller X1950Pro er jo et kjempevalg.

8378573[/snapback]

 

Tull. Bare fordi du føler det er nok, så betyr ikke det at andre føler det er nok. For at ett FPS skal flyte bra nok, skal det ha 100+fps.

8380139[/snapback]

Hvis skjermen ikke viser mer enn 60FPS (60Hz), så vil ikke bildet bli bedre med 100 FPS, men faktisk verre pga tearing.

Endret av bonne
Lenke til kommentar

Med mindre den er gravgammel tviler jeg på at du bare får 60Hz på en CRT skjerm.

 

Mulig det bare er 60Hz på den største oppløsningen du klarer å skvise utav den, men det er sjeldent det den er best på. 75-85-100Hz er vel mest vanlig "marsjfart" på ikke supergamle-CRT skjermer

Lenke til kommentar
Man trenger ikke mer enn 60 bilder i sekundet strengt tatt. Og heller ikke så mye. Bare det ikke ramler under 30 bilder i sekundet under noen omstendigheter så merker man ikke noe lag. 7600GS eller GT bør holde. Eller X1950Pro er jo et kjempevalg.

8378573[/snapback]

 

Tull. Bare fordi du føler det er nok, så betyr ikke det at andre føler det er nok. For at ett FPS skal flyte bra nok, skal det ha 100+fps.

8380139[/snapback]

Hvis skjermen ikke viser mer enn 60FPS (60Hz), så vil ikke bildet bli bedre med 100 FPS, men faktisk verre pga tearing.

8390347[/snapback]

 

Snakker om 100+ synkroniserte FPS. Bruker jo selvfølgelig CRT og ikke en ekkel LCD.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Med mindre den er gravgammel tviler jeg på at du bare får 60Hz på en CRT skjerm.

 

Mulig det bare er 60Hz på den største oppløsningen du klarer å skvise utav den, men det er sjeldent det den er best på. 75-85-100Hz er vel mest vanlig "marsjfart" på ikke supergamle-CRT skjermer

8395402[/snapback]

Den jeg har nå er gravgammal :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...