Gå til innhold

Hvor mange WATT ved 4Ohm hvis 100W@8Ohm?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg to høytalere, begge er på 125W@4Ohm, og en forsterker/reciver på 100W@8Ohm(x6), er det slik at ved 4Ohm får jeg 200W elr rundt d? :hmm:

 

Oki.. ingen svar enda.

 

Tenker enten på Sony elr Pioneer(Recivere)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320573

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325344

 

Er det noe å satse på? Skal koble Dynavoice F6 høytalere(125W) Holder det med "falske" 100W@8Ohm?

 

Har også tenkt på PA forsterkere, er PA forsterkere like gode som Hi-Fi da? hvis ikke hvor dårli lyd-kvalitet leverer de da?(Tenker på sjølve forsterkeren da)

Endret av kasey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg to høytalere, begge er på 125W@4Ohm, og en forsterker/reciver på 100W@8Ohm(x6), er det slik at ved 4Ohm får jeg 200W elr rundt d?  :hmm:

 

Oki.. ingen svar enda.

 

Tenker enten på Sony elr Pioneer(Recivere)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320573

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325344

 

Er det noe å satse på? Skal koble Dynavoice F6 høytalere(125W) Holder det med "falske" 100W@8Ohm?

 

Har også tenkt på PA forsterkere, er PA forsterkere like gode som Hi-Fi da? hvis ikke hvor dårli lyd-kvalitet leverer de da?(Tenker på sjølve forsterkeren da)

8318271[/snapback]

 

Svært få om noen forsterkere i det hele tatt yter det dobbelte i 4ohm i forhold til 8 ohm, mest sannsynlig er vel 120 - 150 watt.

Lenke til kommentar

Du burde i hvertfall ikke bruke PA-forsterker på F6, muligheten for sprenging er alt for stor. Men du trenger ingen NAD for å gjøre F6 fornøyd, både Sonyen og Pioneeren kan drive dem så det høres ok ut og høyt nok. Men vil du ha full kontroll over lyden er det nok smartere å se etter noe brukt eller i det minste noe med mer krefter.

Lenke til kommentar

Tenker ikke å kjøpe brukt.. kikket på finn.no, og det er forstatt dyrt å kjøpe Harman Kordon, dårlig kvalitet er det også tror jeg, alle som selger Harman Kordon på finn sier at de har vært på hi-fi senteret 2-3 ganger pga. reparasjon.. Og NAD er like stygge og plastikaktige som PA.. Skal ha anlegget i stua, så tenker ikke på "Ferrari som ser ut som en Lada".. Jeg skal bestille Sony, skal sende tilbake vis jeg ikke kommer til å like den.

 

Men en ting til, Watt var oppgidd i rms på F6, 125W-RMS@4Ohm, da går det sikert bra med en PA forsterker på 150-250W tenker jeg..

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Tenker ikke å kjøpe brukt.. kikket på finn.no, og det er forstatt dyrt å kjøpe Harman Kordon, dårlig kvalitet er det også tror jeg, alle som selger Harman Kordon på finn sier at de har vært på hi-fi senteret 2-3 ganger pga. reparasjon.. Og NAD er like stygge og plastikaktige som PA.. Skal ha anlegget i stua, så tenker ikke på "Ferrari som ser ut som en Lada".. Jeg skal bestille Sony, skal sende tilbake vis jeg ikke kommer til å like den.

 

Men en ting til, Watt var oppgidd i rms på F6, 125W-RMS@4Ohm, da går det sikert bra med en PA forsterker på 150-250W tenker jeg..

Takk for svar!

8320444[/snapback]

 

Når jeg hører PA så tenker jeg på litt sterkere saker som 2000 watt og den slags.Er vel litt for vant til sakene fra den lokale fritidsklubben og diverse :p Det der funker nok helt fint det.

 

Men er da ikke vanskelig å finne gode Harman Kardon til under 3000. Som her eller her.

Lenke til kommentar

NAD 320-BEE vs HK 3470?

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=96...1&pos=23&tot=51

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=97...&tot=695&page=4

 

Hva er peak watt på HK 3470?

Det står at at NAD er på 2x50W@8Ohm kontinuell, og 2x160W@4Ohm dynamisk.

Hvor mange dynamiske watt er HK 3470 på(@4Ohm)?

 

Hva er dynamisk og hva er kontinuell effekt? Er det samme som PEAK og RMS?

 

Hvor mange watt er "peak" for Dynavoice F6? hvis de er på 125RMS WATT i 4Ohm.

Endret av kasey
Lenke til kommentar
Du burde i hvertfall ikke bruke PA-forsterker på F6, muligheten for sprenging er alt for stor. Men du trenger ingen NAD for å gjøre F6 fornøyd, både Sonyen og Pioneeren kan drive dem så det høres ok ut og høyt nok. Men vil du ha full kontroll over lyden er det nok smartere å se etter noe brukt eller i det minste noe med mer krefter.

8318941[/snapback]

 

en forsterker som er for stor medfører mindre sjanse for og ødelegge høyttalerne. det som "sprenger" høyttalere er når du skrur volumet over hva forsterkeren kan levere ut , noe som medfører at du har et overforbruk og signalet blir forvrengt , dette forvrengte signalet ødelegger høyttaleren din .

 

det er ikke noe som heter for stor forsterker .

Lenke til kommentar
Du burde i hvertfall ikke bruke PA-forsterker på F6, muligheten for sprenging er alt for stor. Men du trenger ingen NAD for å gjøre F6 fornøyd, både Sonyen og Pioneeren kan drive dem så det høres ok ut og høyt nok. Men vil du ha full kontroll over lyden er det nok smartere å se etter noe brukt eller i det minste noe med mer krefter.

8318941[/snapback]

 

en forsterker som er for stor medfører mindre sjanse for og ødelegge høyttalerne. det som "sprenger" høyttalere er når du skrur volumet over hva forsterkeren kan levere ut , noe som medfører at du har et overforbruk og signalet blir forvrengt , dette forvrengte signalet ødelegger høyttaleren din .

 

det er ikke noe som heter for stor forsterker .

8390189[/snapback]

 

 

Tøft! Viste ikke d! Tenkt å kjøpe 4000W forsterker til 2x2400 suber, bare for å ikke sprenge subbene... men nå tenker jeg å kjøpe en forsterker på 5000W...

Lenke til kommentar
Du burde i hvertfall ikke bruke PA-forsterker på F6, muligheten for sprenging er alt for stor. Men du trenger ingen NAD for å gjøre F6 fornøyd, både Sonyen og Pioneeren kan drive dem så det høres ok ut og høyt nok. Men vil du ha full kontroll over lyden er det nok smartere å se etter noe brukt eller i det minste noe med mer krefter.

8318941[/snapback]

 

en forsterker som er for stor medfører mindre sjanse for og ødelegge høyttalerne. det som "sprenger" høyttalere er når du skrur volumet over hva forsterkeren kan levere ut , noe som medfører at du har et overforbruk og signalet blir forvrengt , dette forvrengte signalet ødelegger høyttaleren din .

 

det er ikke noe som heter for stor forsterker .

8390189[/snapback]

 

Så du mener en forsterker som F6 helt fint kan kjøres med en 4000 watts mordsmaskin av en PA-forsterker på maks trykk uten noen mulighet for sprenging? Har jeg vanskelig for å se for meg, men hvis det stemmer så får jeg bare bøye meg etter det :yes:

Lenke til kommentar
Du burde i hvertfall ikke bruke PA-forsterker på F6, muligheten for sprenging er alt for stor. Men du trenger ingen NAD for å gjøre F6 fornøyd, både Sonyen og Pioneeren kan drive dem så det høres ok ut og høyt nok. Men vil du ha full kontroll over lyden er det nok smartere å se etter noe brukt eller i det minste noe med mer krefter.

8318941[/snapback]

 

en forsterker som er for stor medfører mindre sjanse for og ødelegge høyttalerne. det som "sprenger" høyttalere er når du skrur volumet over hva forsterkeren kan levere ut , noe som medfører at du har et overforbruk og signalet blir forvrengt , dette forvrengte signalet ødelegger høyttaleren din .

 

det er ikke noe som heter for stor forsterker .

8390189[/snapback]

 

Så du mener en forsterker som F6 helt fint kan kjøres med en 4000 watts mordsmaskin av en PA-forsterker på maks trykk uten noen mulighet for sprenging? Har jeg vanskelig for å se for meg, men hvis det stemmer så får jeg bare bøye meg etter det :yes:

8397319[/snapback]

 

 

ja .

 

muligheten for og overbelaste høyttalerne er jo der , men ikke i noe større grad en ved bruk av en mindre forsterker .

 

og ørene dine burde si fra lenge før du kommer til det punget .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...