Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nye deler, ingen skjermbilde, Hovedkortet?


Anbefalte innlegg

Heisan.

Har akuratt gått til innkjøp av nye deler.

Eller CPU'n og rammen er ny. Hovedkortet har jeg handla brukt, å han jeg kjøpte det av påstod no jævelig på at dette hadde aldrig vært brukt. Men alle posene var rivd opp, og flere ting på hovedkortet var skadet liksom, altså knekt plastikk bare liksom, ikke no værre.. Grafikk kortet brukte jeg littegrann på den gamle maskinen, men det lagge like fordømt så da måtte jeg bare invistere i nytt HK og Cpu.

Hovedkortet er av typen Asus P5WD2-E Premium.

Cpu Intel Core Duo 2 E6600

GPU XFX GeForce 8800GTX

PSU 580W Hiper

Minne OCZ PC2 6400 1GB x2

 

Og så har det seg at dette gir ikke ut noe bilde. Ikke så mye som litt respons heller, samt at Mus og tastatur får ikke strøm liksom. Det er da USB, men har også prøvd vanlig med samme resultat.

Alle jumpere osv sitter riktig på hovedkortet, og ja biosen har vært nullstilt flere enn èn gang mens jeg har drivd på.

Samme med CD/DVD rommene får heller ikke strøm, men napper jeg ut den IDE kabelen så blir det liv i det, men setter jeg den inn igjen så blir det stillt.

Hva fanden er det som gjør det?

Er hovedkortet kaputt da, siden det ikke er liv i CD/DVD rommene?

Men harddisken surrer å går.

 

Begynner å bli rimelig lei denne dritt maskina nå, er jo null liv.

Er første gang på 7 år jeg ikke har fått en maskin til å gå, det tyder jo på at her er det no steike galt. Så noen nybegynner amatør er jeg ikke, men det kan jo være amatør feil jeg har gjort, så det skader jo ikke om noen her har noen tips på småfeil som jeg har oversett....

Eller hva tror dere?

Hadde vært kjekt om jeg kunne få noen råd, tips til hva jeg kan eventuelt sjekke / gjøre for å få liv i detter her..

 

Får jeg ikke liv i detter her så skal nok han jeg kjøpte dette av få høre..

 

 

Nilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd en og en ram brikke ja.

Resette coms gjørt flere ganger.

Skjermkortet fungerer, ja det regner jeg da med, det gjorde det vertfall, men det kan jeg få sjekka, da det er flere maskiner her på huset som har PCI-E.

PSU i orden, ja det regner jeg da med. Men jeg har da ikke den 8pins kontakten som skal sitte oppe i hjørnet, men bruker da en 4pins, da det står i bruksanvisninga at det skal gå..

Kanskje det er der problemet ligger da eller?

 

Men det jeg ikke helt skjønner er at hvorfor ikke DVD rommene går som når den IDE kabelen står i. Fatter det faen ikke..

 

Nilsen

Lenke til kommentar

Etter litt reaserch så ser det fanden meg ut som om ikke hovedkortet støtter Core Duo 2 Prosessor..

Har sjekket litt på asus sine sider, å i lista så står ikke Core Duo 2 i lista på hovedkortet jeg har.. :(

Var jo syn. Er sånn det blir når man ikke følger med itiden....

Jaja.

Eller kan det ligge noe slikt i de nyeste bios updatene?

Selv om den nyeste updaten er jo i fra 3.8.2006 da så... Å det er vel litt gammelt da vel??

 

Nilsen

Endret av nissengtr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...