Gå til innhold

Hvordan få slankere bein?


Anbefalte innlegg

Jeg er jente men har ganske kraftig beinbyggning i underkroppen, og veldig spinkel i overkroppen. I tillegg har jeg veldig mye og stor beinmusklatur, og blir dermed seende feit ut. Hvordan kan jeg få trent de slankere? Har løpt og gått tur 5-6 ganger i uka de to siste mnd, men det er ingen forandring annet at jeg har fått enda større muskler :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er jente men har ganske kraftig beinbyggning i underkroppen, og veldig spinkel i overkroppen. I tillegg har jeg veldig mye og stor beinmusklatur, og blir dermed seende feit ut. Hvordan kan jeg få trent de slankere? Har løpt og gått tur 5-6 ganger i uka de to siste mnd, men det er ingen forandring annet at jeg har fått enda større muskler  :hrm:

8299637[/snapback]

Det går desverre ikke an og få mindre beinbyggning. Dette er hardkodet genetikk.

Lenke til kommentar

Generelt er det riktig at styrke gir større, mer klumpete muskler, mens utholdenhetstrening gir slankere og lengre muskler, se på forskjellen mellom Marius Bakken og Maurice Greene - Maurice Greene kunne aldri i verden kjempet i toppen i 5000 m...

 

Løper du lange turer jevnlig, vil i hvert fall i teorien musklene bli mindre, vet ikke hvordan det er i ditt tilfelle. Prøv evt det Demille foreslår i tillegg.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å trene mer overkropp da.

 

Etter det jeg har skjønt så får man "slankere" muskler av pilates. Sa hvertfall hu dama som holdt pilates time på treningssenteret jeg trener på. Men aner ikke om det funker.

8302791[/snapback]

Det er rett og slett bare tull og vas.

 

Pilates bygger ikke muskler og gir ikke deg slanke muskler heller.

 

Det er for husmødre som er redde for vekttrening som tror at man vil få utrolige resultater av å sitte å squise på en ball med bena. Men pilates kan gjøre deg mykere da ivertfal :)

Lenke til kommentar

Virker kanskje litt rart dette her, men er du sikker på at det er noe å bry seg om? Det er veldig mange som henger seg opp i en kroppsdel som de tror er stygg/for stor, selv om den egentlig er rimelig normal. Oppfordrer deg hvertfall litt til å tenke over det, kan være at det bare er noe du innbiller deg. :)

Lenke til kommentar
Virker kanskje litt rart dette her, men er du sikker på at det er noe å bry seg om? Det er veldig mange som henger seg opp i en kroppsdel som de tror er stygg/for stor, selv om den egentlig er rimelig normal. Oppfordrer deg hvertfall litt til å tenke over det, kan være at det bare er noe du innbiller deg.  :)

8303308[/snapback]

Tenker veldig mye over det. Desverre.

 

Demille: Kan ikke begynne med pilates, pga. dårlige ledd. Får ikke lov av legen til å gjøre noe som gir smidighet. Får ikke strekke ut etter trening engang.

 

----

 

Takk for svar i værtfall :) Får prøve å løpe mer og se hva som skjer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...