Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT ADSL2+ endring av pris


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer på om noen er i samme situasjon som jeg nå opplevde her.

Tror jeg fikk det som da i des/jan het ADSL 2+ MegaFree og kostet 499,- i mnd.

 

I mars så satte ngt prisen ned på dette abb og endret da også navnet på denne til ADSL Mega 20000 og prisen ble satt ned til 469,-

 

Tenkte jo at det var bare bra blir 30 kr billigere å ha dette abb nå helt til jeg i forrige uke fikk en faktura fra ngt der de hadde tatt like mye betalt som før nemlig 499,-

 

Ringte kundeservice istad for å høre om dem hadde gjort noe feil, og fikk da i svar at det abb jeg har er en helt annen og for å få den prisen måtte jeg betale 300 kr i admins gebyr og godta nye vilkår. Er det jeg som ikke helt er med her eller??

 

Håper noen kan gjøre dette litt klarere for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt mange samtaler/eposter med Nextgentel om feilfakturering. Må passe på dem med argus-øyne. Det er FLERE ganger de har innrømmet at jeg har ligget på feil avtalekode i systemet deres. Sist gang ble jeg fortalt at de enda ikke hadde opprettet avtalekode for mitt abbonnement (studentavtale uten Hjemmekontor med nextphone,1 års binding) derfor lå jeg og fikk feil beløp fakturert et par måneder på rad. De har gitt seg på alle klagene mine, men dessverre har det ikke vært nok med én klage, har flere ganger måttet klage igjen ettersom svaret de gir/har gitt på mine klager ikke har vært godt nok.

 

Er likevel godt fornøyd med NGT ettersom de har bra linjer til en god pris. 399 for 20 mbit (1 års binding, student). Men hver faktura må granskes... :hmm:

Lenke til kommentar

"I mars så satte ngt prisen ned på dette abb og endret da også navnet på denne til ADSL Mega 20000 og prisen ble satt ned til 469,-"

 

Du misforstår, NGT satte ikke ned prisen og endret navnet, de lanserte et nytt produkt kalt ADSL Mega 20000 til 469,- i måneden. Du har nok fremdeles ADSL 2+ MegaFree, som koster 499,- i måneden.

Lenke til kommentar
Noen med vanlig abb(ikke rabatt avtale) som er i samme situasjon?

8297950[/snapback]

 

Bestilte (oppgraderte til) Mega3 noen dager før de nye abbonement ble lansert, fikk jo ikke linja før flere uker senere. Men foreløpig står den fortsatt på Mega3, og ikke blitt oppgradert til nye hastigheter.

 

Litt merkelig hvis NGT nå plutselig skal begynne men slik differensierende praksis, noe de aldri har gjordt før. Når jeg bestilte NGT første gang var det vel 640/384 linje, den har jevnt blitt oppgradert opp til 4000/600 uten endring av abbo eller pris.

Lenke til kommentar
"I mars så satte ngt prisen ned på dette abb og endret da også navnet på denne til ADSL Mega 20000 og prisen ble satt ned til 469,-"

 

Du misforstår, NGT satte ikke ned prisen og endret navnet, de lanserte et nytt produkt kalt ADSL Mega 20000 til 469,- i måneden. Du har nok fremdeles ADSL 2+ MegaFree, som koster 499,- i måneden.

8298005[/snapback]

 

 

Hmm, nå fins jo ikke det et produkt som heter ADSL2+ Megafree hos ngt, før så har jo dem bare endret eller oppgradert, synes det er rart at dem vil at jeg skal betale for å få den nye prisen...

 

Edit:

Vært kunde som hos ngt siden 2001, blitt hele tiden oppgradert til noe produkter før, og har heller ikke noe binding.

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Jeg ble automatisk satt over på nytt abb, slik at forrige kvartalsfaktura kom på 2 x 469 og 1 x 499. Mulig du har en annen periode, og ny pris kommer på neste faktura ?

8298246[/snapback]

 

Så du hadde ADSL2+ Megafree før, og dette ble endret på siste kvartalsfaktura du fikk nå, uten at du har ringt eller gjort noen endringer?

 

Synes det var rart jeg fikk beskjed om å betale en gebyr på 300 kr pluss godta de nye vilkårene for å få ny pris.

 

PS! Har sånn 3mnd faktura opplegg, den jeg fikk nå er for perioden

01.05.07 til 31.07.07, så prisen burde vært justert på denne siden de satte den ned i begynnelsen av mars 07.

Endret av adilr82
Lenke til kommentar

Det er ingenting som forundrer meg når det gjelder NGT. Du får bare sende (relativt hyggelige) meldinger til dem og forklare situasjonen.

 

Er du heldig ordner det seg. Er du uheldig (mest sannynlig) kommer det aldri til å ordne seg.

 

Det eneste jeg anbefaler da er at du sender meldinger til dem hver dag.. så har du ihvertfall generert noen utgifter for dem som "kompensasjon" .. :o)

Endret av Illus
Lenke til kommentar
Heh. Bare glem min siste positive kommentar, der jeg trodde lavere beløp enn vanlig betydde ending i abb. Det var noe annet knorv de har trukket. Administrasjonen på ngt er og vil alltid være administrasjonen til ngt...

8298432[/snapback]

 

Ja da ser det også ut som om du har blitt priset for 499,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...