Gå til innhold

Tips til Minnetester?


kentiver

Anbefalte innlegg

Siste timene har pcen min klikket ganske mye, hvis jeg starter f.eks en film, så restarter pcen uten noen feilmelding, den er blitt ganske treg, og jeg spilte battlefield 2 på nett isted så slo spillet seg av og jeg fikk minnefeil. Hvilke program kan jeg bruke for å teste minnet og sjekke om det er fucka eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plages veldig med pcen, spesielt avspillingsprogram. Hvis jeg legger inn film eller musikk i media player eller winamp, så klikker den. Går fint hvis jeg legger inn 1 sang og hører den, så fjerner den og legger inn en ny, men hvis jeg legger flere sanger\filmer inn så klikker programmene så å si med en gang... why?:(

 

3,2Ghz intel

1024mb ram

Lenke til kommentar

Har ingen konkrete tips, men du kan alltids forsøke å oppdatere drivere, fjerne diverse rask fra maskinen med f.eks Ccleaner, kjøre en virusscan, sjekke at harddisken ikke er helt full, spyware osv. Kanskje defragmentere harddiskene særlig OS(virker som du har mange).

Sjekke om du har alle codecs evt prøve en ny media player som VLC eller media player classic.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Takk for tipsene, sålangt har jeg:

 

Kontrolert harddisk

Defragmentert

Virusscan

Kjørt ad-aware

Lagt inn media player pånytt

 

 

Skal prøve idag og:

Legge inn lyddriverene pånytt (siden flere program krasjer)

slette alle codeker og legge inn på nytt

 

 

Hvis noen har flere forslag tar jeg gjerne imot;)

Lenke til kommentar

Memtest86 som en foreslo her er nok den beste men i og med at du ikke kan bruke den så kan jeg anbefale denne; http://php.digi.no/phpf/prog_r.php?id=73

 

Rightmark Memory Analyser. Pleier å finne feil hvis det er noe i tillegg til å vise all tenkelig informasjon osv.

 

forresten: hvis du har for mye lagringsplass så har jeg alt for lite;) hehe.

Endret av mcbeef
Lenke til kommentar

Prøvde programmet som mcbeef anbefalte, dette er hva jeg fikk opp:

 

Type: DDR SDRAM

Total Size: 768Mb (tok ut 256 før idag)

Frecuenzy: N/A

Channels: 3

Alt annet står det bare N/A på, får ikke opp en dritt av info:( Må vel å merke si at hovedkortet jeg har er VELDIG sparsomt på informasjon.

Lenke til kommentar

Prøvde og spille Battlefield igjen nå, men fikk samme feilmeldingen, og starter jeg en film så restater pcen uten grunn:( Har prøvd alt bortsett fra å formatere, må være noe driverfeil tror jeg:(

 

Skal iallefall selge litt overflødige datadeler så jeg får råd til nytt hovedkort og minne;)

Lenke til kommentar

Joa har nett på den.

 

Spilte Mafia isted, det funket fint.. tok kanskje noen sekunder ekstra å loade (Kan være paranoia). Men di tingene jeg har problemer med er:

 

Winamp krasjer ved mere enn 1 sang

Media Player takler ikke film, starter jeg en film restarter pcen. Men prøvde media player classic og den funket fint.

Battlefield 2 klikker når jeg spiller online, kan spille noen minutter så får jeg opp at jeg er koblet fra og at det har vært en minnefeil (Ikke blåskjerm men feil inne i spillet).

 

Oppgraderer tip SP2 nå får å se om det blir bedre, har slettet alle codeker og lagt noen inn på nytt, uten hell.

 

PS: Hvordan program kan jeg bruke for å sjekke temperaturen på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...