Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

har jeg svidd pcen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for 3 dager siden fikk jeg helt nytt vannkjølings utstyr til pcen... alt kom lekende lett på plass uten store problemer.. men i går skulle jeg prøve å sette på en vifte til på radiatoren .. altså to som blåser på radiatoren og en på baksida som "trekker" luft gjennom.. 5 min etter skulle se inn i pcen om alt var som det skulle. til min store forskrekkelse så jeg skjermkort vifta hadde stoppet og det lukta litt svidd i pcen, hvor lukta kom fra vet jeg ikke, men skrudde pcen fort av.da jeg prøvde å start pcen min igjen så fryser alt i oppstart bildet, der det viser hvilket hovedkort jeg har.... er det hovedkortet som er ødelagt eller er det andre problemer

Vær så snill og hjelp meg!

PS. pappa kommer til og drepe meg vis han finner ut at jeg har ødelagt pcen:S:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

lukta svidd ja...... du kan jo åpne pc-en å se etter sprengte/svidde komponenter

eller du kan prøve å ta viftene tilbake (for at hvis du har cpu vannkjøling og har cpu vifte-kontakten tom KAN det være at pc-en tror at cpu-vifta ikke får starte!)

Endret av Bob_mafia
Skrevet

har ikkje sett noen svidde kontakter eller andre komponenter... og eg har satt skjermkort vifte kontakten der prossesoren viften skal stå.. den har jo start de 3 første dagene

Skrevet (endret)

det er sikkert GPU-en som er svidd siden bildet henger seg, kjøp et 7100 pci-ex og prøv å se om du får det til da, eller ta et annet kort som du har!

det kan jo være at vifta har brennt opp hvis den har fått for mye strøm av cpu pluggen

Endret av Bob_mafia
Gjest Slettet+6132
Skrevet
har ikkje sett noen svidde kontakter eller andre komponenter... og eg  har satt skjermkort vifte kontakten der prossesoren viften skal  stå.. den har jo start de 3 første dagene

8286091[/snapback]

Hvordan gjorde du det? :)

Dvs. sette en skjermkort-viftekontakt på kontakt på hk for CPU-vifte?

Disse har jo vanligvis veldig ulike kontakter.

Kan jo se ut her som om du har "svidd" viftekontroller på skjermkortet, og dersom du har ett skjermkort som krever aktiv kjøling så dør det dessverre ofte kjapt uten kjøling.

Får vel håpe at ikke pappa'n "dreper" deg for å ha "svidd" ett skjermkort til 3k++.

(Dersom det kostet det. Det er veldig fint om du lister opp hardware'n din i slike tråder).

Skrevet

Om du har innebygd skjermkort i hovedkortet så kan du bare nappe ut den andre å se om pc'n starter da.. om den gjør det så er det skjermkortet ditt som er defekt, evt porten det sitter i, men det er det vel minimal sjangs for.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

har ikkje sett noen svidde kontakter eller andre komponenter... og eg har satt skjermkort vifte kontakten der prossesoren viften skal stå.. den har jo start de 3 første dagene

Hvordan gjorde du det?

Dvs. sette en skjermkort-viftekontakt på kontakt på hk for CPU-vifte?

Disse har jo vanligvis veldig ulike kontakter.

Hva med å svare på spørsmålet?

Og også:

Det er veldig fint om du lister opp hardware'n din i slike tråder

Skrevet

takker for alle extremt gode svar... hvis det e sjermkortet som ikke fyngerer tenker jeg kansjke på et nvdia 8800gts... men hvor stor bør strømforsyningen være da.. har for øyeblikket bare 400 watt. holder dette??

Skrevet (endret)
takker for alle extremt gode svar... hvis det e sjermkortet som ikke fyngerer tenker jeg kansjke på et nvdia 8800gts... men hvor stor bør strømforsyningen være da.. har for øyeblikket bare 400 watt. holder dette??

8290282[/snapback]

bruk den kalkulatoren som er på forumet. Du skriver inn alle komponentene som trenger spenning så renger den ut hvor stor psu du trenger.

Endret av nocturno_culto

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...