Gå til innhold

SATA 320gb = 130gb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

skal installere windows på min nye seagate barracuda 320gb harddisk. Så under installasjonen, alltså når jeg booter fra cd'n og litt til, så står at den ene partisjonen er 131gb og den andre 8mb, som er vanlig da. Bortsett fra at jeg har 320gb, ikke 131gb.

Noen som vet hva dette problemet kommer av? jumperne har jeg stilt in på alle måtene, og harddisken blir ikke noe større.

Trenger hjelp fort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åssen OS bruker du?

Regner med du bruker Windows. Løser seg ved å installere servicepack.

Deretter kan du gå på: kontrollpanel -> administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling

Der kan du lage deg en partisjon til.

Skrevet
Hei.

skal installere windows på min nye seagate barracuda 320gb harddisk. Så under installasjonen, alltså når jeg booter fra cd'n og litt til, så står at den ene partisjonen er 131gb og den andre 8mb, som er vanlig da. Bortsett fra at jeg har 320gb, ikke 131gb.

Noen som vet hva dette problemet kommer av? jumperne har jeg stilt in på alle måtene, og harddisken blir ikke noe større.

Trenger hjelp fort.

8285964[/snapback]

Les dette , så skjønner du problemet bedre :yes:

Skrevet

service pack 2 ja... jeg skal legge in windows på en harddisk uten noen ting på. alltså jeg booter med XP cd. og da står det 131gb

Skrevet

dette får du tilgang til å gjøre da etter at sp2 er installert, via behandle/manage (høyreklikke på min datamaskin) og så diskbehanding.

Skrevet

Om du ikke vil legge inn sp2, kan du gjøre en enkelt endring i registeret som fikser problemet.

Fremgangsmåten finner du i den tråden som det ble linket til tidligere.

Skrevet

alltså, MÅ jeg lage en partisjon på det jeg vil, la oss si 50gb (c:) til OS.. så lar jeg den andre (d:) være til jeg har installert service pack2. Så skal det fungere?

Skrevet
"les sticky" tror du ikke jeg har testet det nå? Det fungerer ikke

8286695[/snapback]

1. Har du lagt til SP1/SP2?

2. Hvis "Ja", og det fortsatt ikke fungerer, har du da prøvd å legge til den manglende registerverdien som tipset om i "sticky"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...