Gå til innhold

klokke kort med integrert grafikk? finnes det?


Anbefalte innlegg

skal sette sammen en kontor pc for familien. så da trenger jeg et hk med integrert grafikk og som gjør FSB 400++.... må jo leke litt med maskina også :)

 

tenker asus med 965 chipset med en gang siden jeg er så råfornøyd med mitt P5B, men klokker disse med integret grafikk like bra?

 

mine kandidater:

 

Asus P5B-VM SE FSB ukjent

 

 

Abit Fatal1ty F-I90HD FSB ca 350

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå koster jo ikke et skjermkort som faktisk er bedre enn de fleste intengrete utenom X1250 kanskje, men ASUS sitt 6200TC koster ikke er enn ca. 300,- ifølge priguiden også kan du jo kjøpe det P5B så er du nesten garantert 400FSB for en billig penge, eller må det være intengrert grafikk uansett hva ?

 

Om du går over på AM2 så har du jo Abit sitt nview som en god klokker og det er også mATX ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

det abit kortet jeg linka til over er også m-ATX men det har ingenting og si så lenge fsb er med. trnger ikke grafikk ytelse, heftigste blir vel powerpoint eller 123 spill.no

 

det var faktisk en god ide det der :) men kan jeg spare de 300,- der og heller bruke de på en stille kjøler gjør jeg heller det

Lenke til kommentar

Vel jeg vet ikke om noen HK med intengrert grafikk som går noe særlig lnagt på FSB ....

En her på forumet som har fåt ASRock GMA945 DVI eller noe sånt opp på 360FSB det er mATX men det var med vcore mod ....

 

Har selv et Gigabyte GA945GM-S2 som er mATX, men det har jeg ikke hatt anledning til å boote opp ennå så det kna ejg ikke si noe om ...

 

Evnt. et 965G, men det vet ejg ikke åssen er på innstillinger i BIOS så det er jo en sjanse å ta ...

 

Hadde selv valgt å safe på P5B og et 6200TC/7100GS

Lenke til kommentar
skal sette sammen en kontor pc for familien. så da trenger jeg et hk med integrert grafikk og som gjør FSB 400++.... må jo leke litt med maskina også :)

 

tenker asus med 965 chipset med en gang siden jeg er så råfornøyd med mitt P5B, men  klokker disse med integret grafikk like bra?

 

mine kandidater:

 

Asus P5B-VM SE FSB ukjent

 

 

Abit Fatal1ty F-I90HD FSB ca 350

8285316[/snapback]

 

Vi har akkurat kjøpt en slik "kontormaskin" med integrert grafikk.

Landet på Asus barebone T3-P5G965.

Sjekk ut mulighetene du har med denne!!

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325486

http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...1=1&l2=2&l3=407

 

Hovedkortet er et P5B-BN...

Lenke til kommentar
Vi har akkurat kjøpt en slik "kontormaskin" med integrert grafikk.

Landet på Asus barebone T3-P5G965.

Sjekk ut mulighetene du har med denne!!

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325486

http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...1=1&l2=2&l3=407

 

Hovedkortet er et P5B-BN...

 

takker for forslag, men blir og kjøpe en 4 kjærners intell XEON etter prisfallet den 22 april, over klokke den masse og den blir også og stå på 100% load hele døgnet. på protein folding :) så frykter det blir vel varmt

Lenke til kommentar

Utenå skjekke tror jeg dette er den beste kjøleren de har på Amentio til en rimilig pris og det kna nok være kjekt å kjøpe alt på samme sted ;)

 

Kjøler

 

Den kingston brikka bruker nok desverre Infeon chip såd e er nok ikke så gode ....

 

Hvis du kjøper alt på amentio utenom ram'n som du for tilsendt fra komplett for bare 39,- som brevpost så kjøper du Crucial Value til 579,- og om du kjøper akkurat den je glinka til og ikke er så alt for treig så er du med 98% sikkerhet sikra deg 1gb med D9GMH som er blant de beste klokke chipene å få tak i !

Lenke til kommentar

amentio har noctua kjøleren, men den er ikke i prisguiden. har en schyte kjøler nå og må si festene er super-jalla. vil ha skikkelige fester når kjøleren er såpass svær. men mest av allt, vil prøve noe nytt :)

 

 

da driter jeg i de kingston brikkene? hva med corsair 800mhz? har 2 gb utgaven av disse nå er fornøyd med de, de så også fine ut de Crucial brikkene men er lit skeptisk siden P5B har lite instillinger for minnet

 

 

men kan kjøre celeron på dette systemet? , den skal få svette som F :D

Lenke til kommentar
Vi har akkurat kjøpt en slik "kontormaskin" med integrert grafikk.

Landet på Asus barebone T3-P5G965.

Sjekk ut mulighetene du har med denne!!

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325486

http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...1=1&l2=2&l3=407

 

Hovedkortet er et P5B-BN...

 

takker for forslag, men blir og kjøpe en 4 kjærners intell XEON etter prisfallet den 22 april, over klokke den masse og den blir også og stå på 100% load hele døgnet. på protein folding :) så frykter det blir vel varmt

8285649[/snapback]

 

Mulig at jeg misforstår deg, men det er vel ikke mulig å kjøre Xeon på 965-chipsettet ??

Lenke til kommentar
amentio har noctua kjøleren, men den er ikke i prisguiden. har en schyte kjøler nå og må si festene er super-jalla. vil ha skikkelige fester når kjøleren er såpass svær. men mest av allt, vil prøve noe nytt :)

 

 

da driter jeg i de kingston brikkene? hva med corsair 800mhz? har 2 gb utgaven av disse nå er fornøyd med de, de så også fine ut de Crucial brikkene men er lit skeptisk siden P5B har lite instillinger for minnet

 

 

men kan kjøre celeron på dette systemet? , den skal få svette som F  :D

8286751[/snapback]

 

Det skal ikke være noe problem å kjøre Celeron D på dette hovedkortet, nei.

Lenke til kommentar
kingston ut corsair eller crucial inn

8287143[/snapback]

Gå for crucial du da det bare er de første revisjonene/versonene som har D9 for reklame og i senere brikker/versoner så legger de inn promos/infeon osv.

Med mindre du finner noen corsair brikker som akkurat har komet på markedet utenom de aller dyreste da .....

 

Skulle ønske jeg hadde en celeron D jeg og til diskusjon overklokkings konk'n men det har jeg ikke råd til nå :(

Lenke til kommentar

står det på brikken hvilken type det er? eller leser du det med program? funker det og klokke med 4x512 brikker på c2d?

 

angående klokke konkuranse så er vel Intel Core 2 Duo E4300, det man trenger for og vinne..... en fin chip går over 100% på en god dag. har litt lyst og kjøpe en sli istedet for celeron man da blir det for dyrt......

 

er egentlig dama sin pc, hun betaler. jeg må bare legge til rette slik at det bare og putte inn en quad core når hun er på jobb en dag...... :)

 

regner med det er flere "skapiser" der ute som handler og installerer hw is smug

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...