Gå til innhold

fargene på "lydkort" og høytalerene stemmer ikke overens. Hv


Anbefalte innlegg

Jeg har Asus A7V333raid, og på lydkortet er følgende farger: grønn, blå og orange. Subwooferen (Creative inspire 5.1 5300) har disse fargene: grønn, svart og orange. På programmet til å endre lyd (som fulgte med) er det disse fargene: grønn (line-out/front speaker out), blå (line-out/rear speaker out) og rød (center, Sub-woofer Speaker out)

 

Hva i all verden bli riktig oppsett her?

 

Tror kanskje høytalerene er ødelagt så da må jeg få testet med riktig oppsett for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant det ut, men sitter igjen med et spørsmål.

 

På høytalerledningen er det tre farger; svart(rear), grønn(front) og organge(center). Alle innstillinger på pc'en er riktig, og de er riktig satt i i pc'en.

 

Når jeg tar grønn inn i aux-inngang på en cdspiller så får jeg lyd, men dette gjør jeg ikke med orange og med svart. Skal jeg ikke få lyd med disse også? Kan det være "lydkortet" eller ledningen det er noe galt med?

Lenke til kommentar

Har på 5.1 både i XP og på lydinnstillingsprogrammet.

 

Når jeg spiller musikk i feks Winamp så skal det komme lyd til alle 5 høytalere, men når jeg putter hver enkelt ledning i aux på en cd-spiller så får jeg kun lyd når front(grønn) er i, ikke når jeg setter i svart eller orange.

 

Kan det være "lydkortet" det er noe galt med? Jeg tror det er lydkortet som ikke sender ut lyd fra blå og grønn.

 

Ledningen har blitt testet og fungerer utmerket.

 

[ Denne Melding var redigert av: It's me på 2002-12-15 18:31 ]

Lenke til kommentar

Prøvde det samme selv. Jeg får kun lyd ut på 'Front' utgangen. (Selv med 5.1 på).

 

Jeg må skru på CMSS 3D for å få lyd i de andre kanalene når jeg spiller med bl.a. Winamp.

 

Har forresten Audigy2 lydkort, men er sikkert noe lignende på andre lydkort. Se etter noe som gjør Stereo om tul Surround.

 

[ Denne Melding var redigert av: sedsberg på 2002-12-15 18:32 ]

Lenke til kommentar

Joda! Man kan teste en og en kanal. Man må bare forsikre seg at det virkelig kommer lyd ut.

 

Trodde de fleste lydkort hadde et slags 'diagnose' program hvor man kan sette suselyd (eller andre lyder) på hver enkelt høyttaler. Da er det jo bare å kople sammen alle og prøve seg fram til det er korrekt. (Mitt Aduigy2 har det, og samme har Onboard-lydkortet på mitt Abit BD7-II RAID)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...