pessimisten Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Hei... Er litt ny med IRC(mIRC hvis dere vil). Jeg lurer på om man kan koble seg til flere servere samtidig... er det noen som vet?
ilpostino Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 du kan jo sjekkedenne listen over IRC-klienter til Windows.... jeg husker det var et program i gamle dager som het pIRC hvis jeg ikke husker helt feil.. men fant ikke noe link til det..
MRN Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 /server -m irc.domene.com /server -n ser bare ut til å lage en ny en "statusvindu", -m connecter deg direkte. Virker med mIRC v6.0+
pessimisten Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Skrevet 31. mars 2007 /server -m irc.domene.com /server -n ser bare ut til å lage en ny en "statusvindu", -m connecter deg direkte. Virker med mIRC v6.0+ 8284021[/snapback] Ok, men hvordan kobler jeg til en ny server derfra? Jeg åpner nytt vindu og begge vinduene er satt på samme server :S
MRN Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Da er det bare å skrive /server eu.undernet.org sånn som vanlig. Parameterne -n og -m setter opp nye "vinduer".
pessimisten Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Kan man sette mIRC til å åpne server vinduer når det starter opp(efnet og Qnet)? Så man slipper å koble til vær gang
MRN Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 on 1:start:{ server efnet -i MRNefnet -j #norge server -m quakenet -i MRNQuackie -j #norge } Utesta kode. Tatt vekk -i, hvis du bruker samme nick på begge nettverkene. -j #norge, autojoiner denne kanalen når den kobler seg til. Er bare å legge til flere, eller kanskje som "-j #norge,#danmark,#hw.no" osv, uten "-ene. Det holdt med å skrive efnet og quakenet, men efnet måtte jeg prøve 3-4 servere (automatisk) før jeg kom meg inn. Kom meg inn på Blessed. Holder meg til på Undernet, og fant ut at det er flere folk på #norge på EFnet, faktisk. Kanskje IRC ikke er så død (les: utdøende) som jeg trodde?
pessimisten Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Hvor legges dette inn? Under /a, men hvor under /a?
MRN Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 (endret) Hvor legges dette inn?Under /a, men hvor under /a? 8288778[/snapback] Under Remote, tredje tabben fra venstre. (ALT+R) Endret 1. april 2007 av MRN
pessimisten Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 1 ting til Har registrert meg på qnet og har fått aut kommando osv... men hva skriver jeg for å få den til å gjøre det automatisk? det blir under /a -> Remote det og, men husker ikke hvordan
MRN Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 on 1:connect:{ if (quakenet isin $server) { echo -st Hide my host! mode $me +x echo -st Log in to X msg [email protected] login MRN $pass join #norge,#hw.no } Sånn ser med Undernet-greie ut, jeg endra fra undernet til quakenet, men msger X, du får erstatte den med Quake sin variant. Koden er ikke perfekt, men ser at Quakenet har (merkelig nok) "quakenet"-navnet i serverne sine, så koden burde virke. Istedenfor $server burde man kanskje ha brukt $network, men det blir flisespikkeri. Prøv Bare hyggelig å hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå