Gå til innhold

Hva vil du bli?


Thoz

Anbefalte innlegg

Jeg vil bli ingeniør. Jeg ønsker å konstruere broer med de utfordringene det bringer med seg. Å kunne ta kontroll over, og få være med på å skape, en løsning som kan overkomme en gitt hindring er noe som virker svært tiltalende for meg. Å kunne bruke menneskelig kunnskap til å forme naturen på en slik måte som brokonstruksjon tillater virker som en fantastisk jobbmulighet. Jeg har ikke påbegynt en slik utdannelse enda men jeg kan tenke meg den mektige følelsen et menneske vil oppleve etter å forsert en ferdigstilt brokonstruksjon som en selv har vert med på å utforme, og å se denne fungere i praksis over en gitt hindring som tidligere ikke var forserbar uten større anstrengelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tjene fett på å sitte på r*va. Hva kaller man en sånn jobb? Konsulent? :D

 

Hehe, nei jeg vil bli fornøyd så lenge jeg kan jobbe med noe nyttig som jeg ikke blir lei av etter to uker. Nå er jeg 28 år og tenker å gå løs på forkurs til ingeniørutdanning, og forhåpentligvis være dataingeniør når jeg er 33 :) Wish me luck!

Lenke til kommentar
jeg vil bli gigolo, åssen kan jeg bli det? Hvem skal jeg ta kontakt med, i Oslo takk.

8285137[/snapback]

 

Sett deg på de rette kafeene i Oslo og snu litt på kaffekoppen.

Vær obs på at kundene dine nesten utelukkende er 40-55 år gamle direktørfruer :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil bli den personen som sier andre hva de skal gjøre, men som ikke trenger. DVS. jeg vil drive et multioperativt firma hvor jeg er sjef, og alle bare jobber for meg, og ingen spør om noe som helst, annen enn: Kan jeg få fri i morgen? :)

 

Har faktisk ingen anelse hva jeg skal bli, bare hvilken stilling :)

17 år om sånn 9-10 dager, og jeg har ingen planer. Dumt hva?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser jeg skrev at jeg ville jobbe innen spill, men nå er jeg mer lysten på å bli advokat.

Er fortsatt litt ung, men gikk nettopp ut av 9.kl med 4,6 i snitt.

På VGS tror jeg at eg skal gå allmenn8selv om media og kommunikasjon frister mest).

Er ikke helt inne på det med studiepoeng, så er ikke helt sikker på hv jeg trenger i snitt for å komme inn på UiB(Master i Rettsvitenskap).

Endret av Toska92
Lenke til kommentar

For å komme inn på jus på UiB trengte du i fjor 52,4 poeng i primærvitnemålskvoten. Søkertallene har i år en nedgang på 2,1% fra i fjor. Søkertallene til jus har i det hele tatt sunket noe de siste årene, men det er absolutt farer ved å anse dette som en varig trend ettersom de svinger ganske kraftig fra år til år.

 

Med et snitt på rundt 5 er du nok ganske sikra, litt avhengig av fagkombinasjoner, men du klarer deg kanskje også med 4,6 hvis du har riktige fag.

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for å begynne på jus på UiB til høsten, og gleder meg til det. :D

Endret av Thoz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Uffda Nightblade, kjipers :/....

 

 

Har selv lyst til å bli flygeleder... Jeg skal bli flygeleder :D Studieoppstart neste høst :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Uffda Nightblade, kjipers :/....

 

 

Har selv lyst til å bli flygeleder... Jeg skal bli flygeleder :D Studieoppstart neste høst :-)

8924888[/snapback]

 

Ja, det er kjipt. Bruker å tenke på hvorfor akkorat jeg ble fargeblind.

 

Når jeg fikk vite at man ikke kunne være fargeblind hvis man skulle bli pilot, så skjekket jeg ut politi. Men neida, man kan ikke være fargeblind da heller.

 

Flygeleder, ja. Er et fint yrke det :) Får jo holde på med radarer og alt.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...