Gå til innhold

Gigabyte GA-965P-DS3 - Fjerne chip ribbe


Anbefalte innlegg

Fått nytt hovedkort nå, har vannblokk til chipsettet, og det passer, men jeg får ikke av ribben fordi den siter så sinnsykt hardt fast, kan ikke bruke makt for da river jeg nok med hele chipen.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan få den av uten at jeg skader hovedkortet? For nå henger bare blokka og slangene løse i kabinettet siden jeg ikke får den på. Er ikke akkurat det jeg har lyst til hehe..

 

GA-965P-DS3.jpg

Endret av jaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det regnet jeg nesten med. Men for en stund tilbake, så tok jeg litt hardt i et skjermkort, altså ribba der og da dro jeg vist med hele kjerna.

 

Derfor er jeg litt forsiktig denne gang, orker ikke kjøpe nytt hovedkort fordi jeg var for brutal.

 

Så jeg skal varme opp med hårføner? Eller kan jeg feks stresse maskinen litt så den blir varm og deretter sjekke om den blir lettere å få av?

Lenke til kommentar
regner med at du har tatt av de plastikk festene? Ellers kan det jo hjelpe å "snurre" litt på chisettkjøleren, og så dra den opp?

8285555[/snapback]

 

Ja, jeg har tatt av de 2 hvite klipsene. Snurre? Den sitter stein hardt fast, men du mener å vrikke litt forsiktig rundt på den til den er løs? så ta den pent av?

 

Er på LAN nå, så får teste når jeg er hjemme igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...