JohndoeMAKT Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Til server tror jeg OpenVPN er mye brukt, og er så vidt jeg vet gratis i de fleste tilfeller. Til hvilket OS trenger du klient?
theyoytoy Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Skrevet 28. mars 2007 Til server tror jeg OpenVPN er mye brukt, og er så vidt jeg vet gratis i de fleste tilfeller. Til hvilket OS trenger du klient? 8262237[/snapback] Trenger til XP media senter eller hva det nå heter.
JohndoeMAKT Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Er det aktuelt å bruke klienten innebygd i XP? Start->Settings->Network Connections->New Connection Wizard->Next->Connect to a network at my workplace->Virtual private network connection
sumptrollet Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Er det aktuelt å bruke klienten innebygd i XP?Start->Settings->Network Connections->New Connection Wizard->Next->Connect to a network at my workplace->Virtual private network connection 8262749[/snapback] PPTP er ikke kryptert, vil ikke anbefale den innebygde windows-klienten med mindre man er virkelig nøden.
JohndoeMAKT Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Er ikke PPTP kryptert? All logikk og alt jeg googler opp sier at både PPTP og L2TP som Windows-klienten støtter er kryptert.
rolvs Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Er det aktuelt å bruke klienten innebygd i XP?Start->Settings->Network Connections->New Connection Wizard->Next->Connect to a network at my workplace->Virtual private network connection 8262749[/snapback] PPTP er ikke kryptert, vil ikke anbefale den innebygde windows-klienten med mindre man er virkelig nøden. 8263012[/snapback] PPTP er da kryptert? Det er jo noe av vitsen med VPN. Støtter han som nevner OpenVPN. Det er en meget fin løsning, men krever litt lesing for å sette opp. Endret 29. mars 2007 av rolvs
sumptrollet Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Er ikke PPTP kryptert? All logikk og alt jeg googler opp sier at både PPTP og L2TP som Windows-klienten støtter er kryptert. 8263031[/snapback] Det er nok jeg som roter litt. PPTP kan være ukryptert mot Cisco 3000 VPN-konsentrator.
VikinGz Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Hamachi kan brukes om det er snakk om få maskiner viss ikke er open vpn er kjekt
theyoytoy Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Skrevet 29. mars 2007 skal bare bruke som et lite prøve prosjekt. maks 2-3 som skal ha tilgang til "lokalnett" hos meg. prøver ut den som følger med windows. skal ikke brukes ofte og jeg kommer til å ha full kontroll når det skal bli brukt
VikinGz Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 (endret) http://hamaci.cc kan kanskje være noe? 8269211[/snapback] Beste programmet jeg har brukt i allefall Du trykker bare ok, ok, ok - skriver inn ett navn og passord. Gjør så og si det samme på andre maskinen... vips Hamaci kan ikke rutes inn på nette sånn helt uten videre (tror dette er bare å glemme i windows) Open VPN har muligheten til dette Endret 30. mars 2007 av VikinGz
theyoytoy Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Skrevet 30. mars 2007 http://hamaci.cc kan kanskje være noe? 8269211[/snapback] Beste programmet jeg har brukt i allefall Du trykker bare ok, ok, ok - skriver inn ett navn og passord. Gjør så og si det samme på andre maskinen... vips Hamaci kan ikke rutes inn på nette sånn helt uten videre (tror dette er bare å glemme i windows) Open VPN har muligheten til dette 8271857[/snapback] Prøvde Hamachi igår. det virket til det vi ønsket at det skulle. takk for all hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå