Gå til innhold

Hvordan få 1 HD til å spinne nedslå seg av?


Anbefalte innlegg

Har en hardisk (WD 80gb SE) i en harddiskskuff. Problemet er at denne gjør at det totale støynivået fra pc'en blir en del høyere. Ettersom disken ikke brukes "hele" tiden lurte jeg på om det gikk an å bruke et progra ellerno som gjør at jeg kan skru den av og på etter behov mens jeg er i windowsxp, eller i minste fall få den til å spinne ned..

 

Har prøvd hd spin down i windows power options, men der kan man ikke stille forskjellig for hver enkelt disk.

 

Til slutt lurte jeg på hvor ofte en hd kan spinne opp og ned uten at det blir for skadelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da skal disken kunne spinne ned, det gjorde i alle fall det da jeg forsøkte. Du har bare en instilling, i Display properties - Screen saver - Power (tror du har vært der). Den gjelder for alle disker. System disk vil da ikke bry seg, mens de andre diskene vil stoppe som angitt. Ulempen blir at hver gang du bruker Explorer så vil den disken måtte starte igjen, og det blir tregt.

Kanskje du heller burde tenke på støydemping av disken.

Lenke til kommentar

har fortsatt ingen løsning på problemet, det må vel finnes et program som tillater at jeg kan kontrollere 1 disk om gangen og enten kunne slå den av eller få den til å spinne ned???

 

Power manager i windows funker litt dårlig ettersom den spinner ned alle diskene og at den også spinner opp mange av diskene på litt merkelige tidspunkt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...