Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

smerter i magen når jeg beveger meg


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Hei

 

fikk for ca en uke sia, et problem: når jeg beveger på meg, får eg vondt i magen på venstre side (så det er ikke leveren). smerten ligger helt nederst ved ribb-beina. tror ikke det er magesår fordi det skal vere mye verre. når jeg sitter med datamaskin kjenner jeg kjeldent noe antydning til smerten.

 

smerten kjennes ut som "sting", trudde faktisk først at det var sting, men det er ikke normalt å få sting av å gå fra rommet og innpå kjøkkenet, eller av å rulle med magen. det er heller ikke så vondt at jeg må si "au", men så vondt at det er en plage. :p

 

pappa tror kanskje det kan vere at eg er stiv i noen muskler eller at eg har strekt dem eller noe, men kan begynne å tvile på det. men synes egentlig det er mest sansyneleg at det er noe muskel greier.

 

noen som har noen ide, eller erfaring?

PS: kjenner denne "sting" lignende smerten bare på den eine sida, som eg forklarte. Har heller ikkje hatt noen andre mage plager som løs mage osv...

 

takker alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter gjest**

takker for svar, får ta ein tur til legen, første gang eg kjenner dette, hatt det en veke no, aldri hatt det før.. kjenne det bare når eg har beveg meg litt, mfor eksempel når eg går. sitter eg i ro føler eg meg heilt fin :hmm:

 

takktakk :blush:

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter gjest**
Hm...jeg tenker også i retning av brokk, eller evt. tarmproblemer/sykdommer. Tarmen ligger jo også opp under ribbbeina.

For å finne ut av dette bør du nok få deg en time hos fastlegen din.

Lykke til!

8251749[/snapback]

får se hva legen sier da, bestiller time i mårra :thumbup:

Lenke til kommentar

Det du beskriver er slik jeg hadde det da en pølse bit ikke ville fortæres og ble ligende i magesekken, da jeg endelig greide å kaste den opp ble det bra. Men selvsagt trenger det ikke å være det samme....

 

men,men

Mennesket er forsjellig, viss det er plagsomt skader det ikke å besøke lege. Bor du i nord-trøndelag kan du jo stikke innom en hunt stasjon. Gratis undersøkelse :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest

hehe, alt er mulig :p

 

i så fall eg googlet litt om brokk det sa litt forskjelig om hosting og sånt, og har egentlig følt meg heilt bra bare at eg får denne sting lignende smerten når eg gjer ein bevegelse.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
hehe, alt er mulig :p

 

i så fall eg googlet litt om brokk det sa litt forskjelig om hosting og sånt, og har egentlig følt meg heilt bra bare at eg får denne sting lignende smerten når eg gjer ein bevegelse.

8253215[/snapback]

blindtarm?

Søk på det

8253288[/snapback]

 

blind tarmen ligger vell kanskje litt for langt nede? smerten ligger oppe med ribbeina. noen få cm over navle-høgde..

Lenke til kommentar
hehe, alt er mulig :p

 

i så fall eg googlet litt om brokk det sa litt forskjelig om hosting og sånt, og har egentlig følt meg heilt bra bare at eg får denne sting lignende smerten når eg gjer ein bevegelse.

8253215[/snapback]

blindtarm?

Søk på det

8253288[/snapback]

 

blind tarmen ligger vell kanskje litt for langt nede? smerten ligger oppe med ribbeina. noen få cm over navle-høgde..

8253528[/snapback]

Ikke vet jeg :p

Har du noe problemer ellers?

Jeg fikk såkaldt physkiske smerter etter pappa døde da jeg var liten, det viste seg at den eneste feilen var at jeg selv var så redd for å få kreft i maven at kroppen lagde falsk smerte... og det var slik sting lignende saker... men da var det hele tiden... stoppa aldri :ph34r:

 

Endte foresten på sykehuset etter de trodde det var blindtarmen...

Luft i magen kan gi sting lignende problemer, det jeg fikk da pølse bite ikke ville fordøye seg... ble bra når jeg rapet i vei :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Gjest Guest
hehe, alt er mulig :p

 

i så fall eg googlet litt om brokk det sa litt forskjelig om hosting og sånt, og har egentlig følt meg heilt bra bare at eg får denne sting lignende smerten når eg gjer ein bevegelse.

8253215[/snapback]

blindtarm?

Søk på det

8253288[/snapback]

 

blind tarmen ligger vell kanskje litt for langt nede? smerten ligger oppe med ribbeina. noen få cm over navle-høgde..

8253528[/snapback]

Ikke vet jeg :p

Har du noe problemer ellers?

Jeg fikk såkaldt physkiske smerter etter pappa døde da jeg var liten, det viste seg at den eneste feilen var at jeg selv var så redd for å få kreft i maven at kroppen lagde falsk smerte... og det var slik sting lignende saker... men da var det hele tiden... stoppa aldri :ph34r:

8253592[/snapback]

 

høyrdt om sånt før, men trur ikkje det er problemet no :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter gjest**
Har ikke noe mer å si i dag da. Du kan prøve forumet på lommelgen.no

Kanskje det er svar å få der, men anbefaler fastlegen ;)

 

Ha en god natt :)

8253645[/snapback]

 

takk for hjelpen uansett. i like måde :p

Lenke til kommentar

For en stund siden så begynte det hele med at jeg hadde vondt i ryggen når jeg pusta, lå på ryggen osv. Men så flytta det seg over til magen. Begge sidene, men ikke samtidig. Etter en stund reiste jeg til legen, ble sendt rett derfra til sykehuset for røntgen (?), ultralyd (tro det eller ei, på en gutt). De fant ingen ting, så ble sendt ned på akutt mottaket, der snakket jeg med lege som kjente på meg osv + at jeg tok urinprøve. Alt tok vel 4-5 timer.

 

Etter en stund kom det en lege inn og sa, "Vi finner ingen "feil" med deg. Du får bare reise hjem og komme tilbake hvis det ikke blir bedre."

 

Det gikk over, men tok lang tid..

 

Men over til spm'et ditt. Det hørtes ut som noe jeg hadde. Men fant som sagt ingen feil..

 

Edit:

Har fått tilbake noe av det samme nå tror jeg. Lå i flere timer i går kveld uten å få sove, men utrolig store smerter i overgangen mellom mage og rygg eller hva man skal si.. På sia. Går vel over denna gangen også :innocent:

Endret av Andreas-J
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter gjest**
For en stund siden så begynte det hele med at jeg hadde vondt i ryggen når jeg pusta, lå på ryggen osv. Men så flytta det seg over til magen. Begge sidene, men ikke samtidig. Etter en stund reiste jeg til legen, ble sendt rett derfra til sykehuset for røntgen (?), ultralyd (tro det eller ei, på en gutt). De fant ingen ting, så ble sendt ned på akutt mottaket, der snakket jeg med lege som kjente på meg osv + at jeg tok urinprøve. Alt tok vel 4-5 timer.

 

Etter en stund kom det en lege inn og sa, "Vi finner ingen "feil" med deg. Du får bare reise hjem og komme tilbake hvis det ikke blir bedre."

 

Det gikk over, men tok lang tid..

 

Men over til spm'et ditt. Det hørtes ut som noe jeg hadde. Men fant som sagt ingen feil..

 

Edit:

Har fått tilbake noe av det samme nå tror jeg. Lå i flere timer i går kveld uten å få sove, men utrolig store smerter i overgangen mellom mage og rygg eller hva man skal si.. På sia. Går vel over denna gangen også  :innocent:

8253803[/snapback]

 

kan vere noe det samme, men eg kjenner bare "smertene" når jeg beveger meg, er ikke plaget når eg skal sove med andre ord, men det er alså du? :hmm:

Lenke til kommentar

Siden du bare kjenner det når du er i bevegelse, så vile eg tru at det kommer av slitasje eller stive muskler (du har mange muskler rundt om kring der i magen). om det hadde vert brokk hadde vell du fått litt problem med å "drite" og det skreiv du i første inlegg, at det ikkje var noe problem. og du føler deg heilt fin ellers? etter å ha googlet litt virker brokk verre, men eg har ikkje noko serlig peiling, men det er kva eg kanskje trur det er. :p

 

EDIT: synes det er rart at du har hatt det så lenge, så ta det alvorleg å gå til legen :thumbup:

lykke til videre!

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Ja, kan vel si at jeg var plaget av det her en kveld. Men i går kveld så kjente jeg så og si ingen ting. Aner ikke hva det var, men noe rart var det iallefall. Men men, livet går videre.

 

Kjenner ikke noe til smertene når jeg beveger meg. Husker ikke om jeg gjorde det sist heller, ettersom det begynner å bli en stund siden.

Lenke til kommentar
hehe, alt er mulig :p

 

i så fall eg googlet litt om brokk det sa litt forskjelig om hosting og sånt, og har egentlig følt meg heilt bra bare at eg får denne sting lignende smerten når eg gjer ein bevegelse.

8253215[/snapback]

 

 

Min brokk lå ca 3-4 cm over navelen. Jeg hadde ikke hoste eller noe slikt. Bare magesmerter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...