Gå til innhold

Hva er AGEIA PhysX?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PhysX can refer either to a proprietary realtime physics engine middleware SDK developed by AGEIA (formerly known as the NovodeX SDK) or their PPU expansion card designed to accelerate that SDK.

 

Middleware physics engines allow game developers to avoid writing their own code to handle the complex physics interactions possible in modern games.

Lenke til kommentar
Navnet PhysX kan enten bety et propeteriært (send meg en PM om du vet hvordan det skrives!) SDK for en fysikkmotormiddelware utviklet av AGEIA, eller deres PPU (physics processing unit, fysikkprosesor) utvidelseskort utviklet for å virket mot den SDKen.

 

Fysikkmotormiddelware muliggjør at spillutviklere ikke trenger å selv skrive kompliserte fysikkalgoritmer i spill.

 

Normalt sett er det DETTE kortet som blir omtalt som PhysX, utvidelseskortet omtalt over. Kortet var heldigvis så vidt jeg har fått med meg en flopp fra første øyeblikk, så det er ikke noe du vil ønske å kjøpe.

Lenke til kommentar
la det inn jeg, det var det programmet ville.. hehe, da er alt bra?

8245051[/snapback]

 

 

jada, bare legg den inn! er ikkeno og bry seg om ellers etterpå, er bare noe installasjonen vil at du skal ha. PhysX kortet er bygget til slik at det legger til "mer" effekter i spillet, men de fleste synes dette er en flopp.

Lenke til kommentar

Ideen er genial, og kan gjøre spillopplevelsen mye bedre. I dag er det jo ofte slik at selv om man skyter med bazooka på en tynn trekasse er den like hel, og flytter seg ikke. Med mer realistisk fysikk kunne alt oppført seg mer som det ville gjort i den virkelige verdenen.

 

Desverre viste det seg at når man trikset litt med Ghost Recon-demoen virket den like godt uten kortet som med, og man blir derfor litt skeptisk til om kortet faktisk virker slik det er blitt lovet.

Lenke til kommentar
la det inn jeg, det var det programmet ville.. hehe, da er alt bra?

8245051[/snapback]

 

 

jada, bare legg den inn! er ikkeno og bry seg om ellers etterpå, er bare noe installasjonen vil at du skal ha. PhysX kortet er bygget til slik at det legger til "mer" effekter i spillet, men de fleste synes dette er en flopp.

8245312[/snapback]

Fordi de var så få spill som valgte å støtte det vel å merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...