Gå til innhold

USB vifter i 80mm utførelse


erikstein

Anbefalte innlegg

Har et problem med at xbox360'en blir for varm..den står i et ganske lite rom i en skjenk noe gjør sitt til at den henger en gang i blandt. Å flytte den kommer ikke på tale sier øverste sjef (fruen).

 

Kunne derfor tenkt meg en slags kjøleløsning med 1-2 80mm vifter i bakkant som jeg da kutter ut hull. Disse ville jeg da koble til usbkontakten.

 

Finnes det noe slikt? Tenker ikke på de fjolleviftene som f.eks gadgets.no selger, men noe ordentlig..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

hvist du kjøper et par 80mm vifter og klipper av ledningene ved svart og rød kablene og tar en usb kabel som du ikke bruker og klipper den i to og drar ut de røde og svart kablene og kobler de røde kablene og de svarte kablene sammen så vill jeg tro du har et ganske fint oppsett en kompis lader mobilen sånn siden han ikke har lader til den så har han heller en usb kabel loddet på batteriet og lader det via pc'n

Lenke til kommentar
hvist du kjøper et par 80mm vifter og klipper av ledningene ved svart og rød kablene og tar en usb kabel som du ikke bruker og klipper den i to og drar ut de røde og svart kablene og kobler de røde kablene og de svarte kablene sammen så vill jeg tro du har et ganske fint oppsett

8634437[/snapback]

 

Nope. USB kjører på 5V. De fleste standard viftene til pc trenger 12V

 

Da vil jeg heller anbefale å ha en egen 12V-trafo til viftene, så kan du heller bruker 5V-en fra USBen til å skru viftene av og på med. Altså bruke en transistor eller relé. Dermed slipper du at viftene går hele tiden.

Endret av Tjodleik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hva med å rett og slett kjøpe en vanlig bordvifte og sette inn? Har du hull på baksiden av skjenken kommer det jo masse luft inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...