Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer Focus ST 170


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer bilkjøp i løpet av sommeren/høsten, og da er det smart å sondere terrenget allerede nå.

Jeg har lyst på en rask, litt sportslig bil (hvem har ikke det?), men den må samtidig være noenlunde anonym å se til. Med det menes at det meste av styling skal være originalt. Så; er det noen som har erfaringer med Ford Focus ST-klassen? Helst 170, da 225 nok blir for dyrt. Jeg ser for meg at jeg kjøper en 4-5 år gammel bil, og da faller Golf GTI vekk. Skulle jeg hatt Golf GTI, skulle det vært den nye modellen med 200 hester, men de ligger foreløpig altfor høyt i pris.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var nok dessverre bladet. :) En god del tilbake, det.

 

For å rydde opp i begrepene:

 

Ford Focus ST170: En sportslig Focus, med 170hk.

Ford Focus RS: 215hk med en finurlig frontdiff som gjør den utrolig rask på bane, men slitsom på dårlig vei, påstås det.

Ford Focus ST (gen2): 225 HK, kjører bra, femsylindret 2.5-liter med snurre fra Volvo.

 

:)

Lenke til kommentar

 

Ford Focus ST170: En sportslig Focus, med 170hk. Sportslig, ja :) Ikke versting. Akkurat det jeg vil ha

 

Ford Focus RS: 215hk med en finurlig frontdiff som gjør den utrolig rask på bane, men slitsom på dårlig vei, påstås det. Blir nok dyr å kjøpe og dyr å kjøre

 

Ford Focus ST (gen2): 225 HK, kjører bra, femsylindret 2.5-liter med snurre fra Volvo. Samme konklusjon som RS :p

 

8248997[/snapback]

 

 

Focus har blitt rost mye for gode kjøreegenskaper så gjør sikkert ikke noe dårlig kjøp. Det har jeg også lest. Jeg ser det er en ST170 til salgs i nærområdet mitt, det inviteres til prøvekjøring. Det frister veldig.....

8250535[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...