Gå til innhold

PS3 - bytte til større HDD


BeeR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du ta backup av filene dine på PS3 er det bare å pluge inn en ekstern harddisk med USB til PS3 og ta backup.

8239640[/snapback]

 

Lurer.... :hmm: Ettersom ungene på en eller annen måte altid klarer å lage riper i dvd-samlingen, så har jeg håpet at det lot seg gjøre å legge inn en image fil på f.eks en ekstern hd. Deretter bruke denne/en medieavspiller til å hente denne frem på ekstern hd, og spille den av via ps3....er dette mulig pr i dag??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skal du ta backup av filene dine på PS3 er det bare å pluge inn en ekstern harddisk med USB til PS3 og ta backup.

8239640[/snapback]

 

 

Hvordan gjør man dette egentlig? Er det et eller annet program i PS3 som har backup funksjon? Jeg har også lyst til å bytte disk, men har jo lastet ned litt spill (tekken etc) og en del savegames som jeg gjerne vil kunne flytte over til den nye disken.

Lenke til kommentar
Skal du ta backup av filene dine på PS3 er det bare å pluge inn en ekstern harddisk med USB til PS3 og ta backup.

8239640[/snapback]

 

Lurer.... :hmm: Ettersom ungene på en eller annen måte altid klarer å lage riper i dvd-samlingen, så har jeg håpet at det lot seg gjøre å legge inn en image fil på f.eks en ekstern hd. Deretter bruke denne/en medieavspiller til å hente denne frem på ekstern hd, og spille den av via ps3....er dette mulig pr i dag??

8268101[/snapback]

Du kan lage backups, altså rippe og så brenne ut (den spiller brente DVD-er). Tror ikke det er mulig å spille av ISO-er på den.

Lenke til kommentar
Satt inn en 160gb... går som ei klokke, null problem, trenger ikke følge guiden engang... :p

8527343[/snapback]

 

Ja det virker ganske greit å få byttet disken. Men hvordan gjorde du det med savegames og eventuelle ting som er lastet ned fra PS Store? Har kjøpt 3-4 spill via store og hadde vært kjekt å fått flyttet dem vidre over til ny disk (sammen med savegames etc).

Lenke til kommentar
Satt inn en 160gb... går som ei klokke, null problem, trenger ikke følge guiden engang... :p

8527343[/snapback]

 

Ja det virker ganske greit å få byttet disken. Men hvordan gjorde du det med savegames og eventuelle ting som er lastet ned fra PS Store? Har kjøpt 3-4 spill via store og hadde vært kjekt å fått flyttet dem vidre over til ny disk (sammen med savegames etc).

8527615[/snapback]

 

Om du f.eks. har minnepenn kan du overføre savegames til dei. Berre gå inn på dei du vil overføre og trykk trekant og velg kopi, minnepenna kjem då opp som valg.

Lenke til kommentar

Ja det virker ganske greit å få byttet disken. Men hvordan gjorde du det med savegames og eventuelle ting som er lastet ned fra PS Store? Har kjøpt 3-4 spill via store og hadde vært kjekt å fått flyttet dem vidre over til ny disk (sammen med savegames etc).

8527615[/snapback]

Hvis du har en ekstern harddisk, eller noe med en del gig på, kan du gå på system settings og backup system... der kan du legge alt inn på eksterne harddisken, så når du har satt inn den nye i playstationet, kobler du til den eksterne harddisken og trykker "restore" på setting menyen. då blir alt som før(bare med en haug mer diskplass:p)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg har ikke helt fått med meg hva som skjer med den versjonen du har av PS3 operativsystemet når du bytter HD?

Funderer på å slenge inn en ny til uka. Leste at innstillingene dine for nettverk ble borte, men blir du også slengt tilbake til den første versjonen av operativsystemet?

Hva med Folding Home?

Forøvrig, har jeg mulighet til å ta ekstern backup.

 

Setter pris på svar!

 

Ray

Lenke til kommentar
Har vurdert å gjøre dette med min PS3 også. Eneste som er litt synd er at man mister reklamasjonsretten og garantien. Men er vel forsåvidt liten sjans for at noe skal gå galt under et lite HDD bytte. Er jo trossalt ikke snakk om lodding av chip eller noe slikt.

8533027[/snapback]

Du mister IKKE reklamasjonsretten og garantien.

Lenke til kommentar
Men hva med det jeg lurte på lenger opp her? Dette med operativsystemet og greier?

8533566[/snapback]

Du velger bare backup system, veit ikke helt om folding@home og det blir sletta, hadde ikke det da jeg bytta.. Men hvis du bytter må du iallfall installere linux, det eide! :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis noen lurer på om man kan putte inn en 250 GB - disk i PS3'en sin så kan jeg bekrefte at det ikke er noe problem. Kjørte backup av innholdet mitt til en ekstern USB-disk i går, åpnet lokket, skrudde ut en skrue, ut med braketten, skrudde ut disken som satt i, inn med ny, skrudde igjen, bootet opp, kjørte restore - så var alt som før - nå med 250 GB. Goood plass til bilder, musikk, filmer og spill :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...