Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal Kjøpe Scooter ( HJELP )


Anbefalte innlegg

Heisann, ja nå er tiden inne for og kjøpe seg en scooter og farte rundt med gutta :D

 

Jeg orker ikke og drive og gire og sån så jeg velger og kjøpe scooter som dere sikkert har fått med dere da :) ... Jeg lurte på om det var noen som kunne anbefale meg noen bra scootere som man for kjøpt her rundt i Oslo området ?

 

Jeg har sett en del på Keeway focus og synes denne så bra ut og har hørt at den er ganske god og kjøre :) ..

 

Har dere noen tips folkens ?

 

for dem som ikke vet hvordan Keeway focus ser ut så kan dere se her:

 

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...=14&adTypeId=21

Endret av Sindre-91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FAKTA!!

 

Keeway Focus 50 scooter

 

Keeway Focus 50 er det perfekte eksempelet på den nye generasjonens kjøretøy - At enkelt å kunne ta seg frem overalt, uten å være avhengige av andre. Focus er både elegant og trendy - en perfekt kombinasjon av design og aerodynamikk.

 

Sportslige Focus er de nye trendsetteren på markedet, mye funksjonalitet i kombinasjon med meget god økonomi. Focus har som standardutstyr store lakkerte hjul på 12 tommer, kraftig skivebrems foran, stor hjelmboks under setet. I tillegg leveres Focus med alarm, lakkert toppboks (ikke avbildet), samt fjernbetjent selvstarter. Alt inkludert i prisen!

 

Keeway Focus koster kun 12.900 kr

 

Årsavgift kr 365.- og skilt kr 114.- tilkommer samt ev. frakt.

 

Denne er det jeg skal kansje kjøpe om dere vet mye bra om denne :D

 

49977.jpeg

 

 

Motormessig er Focus utstyrt med en kraftfull 2-takts luftavkjølt motor som yter hele 3,4 kW (på maks effekt) som igjen gir et dreiemoment på utrolige 4,8 Nm ved 6500 o/min. Skivebrems foran på 160mm i diameter gjør nedbremsingen meget sikker og stabil. Instrumentpanelet er meget oversiktlig og innehar de viktigste funksjonene som føreren trenger (speedometer, tankmåler, oljevarsellampe, lysindikator og blinklysindikator).

 

Focus leveres i fargen; matt sort og blå (Sort utsolgt, kun 1 stk igjen!)

 

 

Dette er litt fakta om sykkelen, høres det bra ut ? .. hvor mange Hk har den ? ..

Endret av Sindre-91
Lenke til kommentar

Hei!

Den har 3 hestekrefter. Dvs, den ligger i underste del av skalaen (eller i midten) Endel Daelim scootere har 5 hestekrefter. Gilera Runner har 4,5 HK, Vespa LX 50 har 4 HK, og Piaggio NRG Pure Jet har 6 HK !!

Dreiemomentet virker bra (4,8 NM)

Men jeg kjenner ikke scooteren, kommenterer bare spesifikasjonene.

Ser også på scootere for tiden, men har enda ikke funnet en jeg liker. Piaggio NRG Pure Jet ser bra ut på papiret, men har hatt italiensk tidligere (Italjet) den var det mye trøbbel med, spesiellt lang ventetid på reservedeler.

NRG Pure Jet får endel pepper (pga dårlig innsprøyting), men det er jo en annen sak.

Gar du venner som har Keeway Focus 50 scooter? Hva sier de?

Lenke til kommentar
Hei!

Den har 3 hestekrefter.  Dvs, den ligger i underste del av skalaen (eller i midten) Endel Daelim scootere har 5 hestekrefter. Gilera Runner har 4,5 HK,  Vespa LX 50 har 4 HK, og Piaggio NRG Pure Jet har 6 HK !!

Dreiemomentet virker bra (4,8 NM)

Men jeg kjenner ikke scooteren, kommenterer bare spesifikasjonene.

Ser også på scootere for tiden, men har enda ikke funnet en jeg liker.  Piaggio NRG Pure Jet ser bra ut på papiret, men har hatt italiensk tidligere (Italjet)  den var det mye trøbbel med, spesiellt lang ventetid på reservedeler.

NRG Pure Jet får endel pepper (pga dårlig innsprøyting), men det er jo en annen sak.

Gar du venner som har Keeway Focus 50 scooter?  Hva sier de?

8242059[/snapback]

 

Ja en vennine har den og hennes går i 80km/t men hun har jo fiksa litt da :) .. hun sier at den er genial og kjøre og hun som anbefalte ..

Lenke til kommentar
Jog R er en lett, billig og god scooter. Ta ut ei skive i variatoren og den går i 60-70 km/t.. Billigere en andre, kanskje fordi den er luftavkjølt, men den går fint. Yamaha er kvalitet! Ikke noe felleskjøp-scooter..

8252170[/snapback]

 

ENDELIG!! Nå er den kjøpt og leveres på Torsdag altså i morgen :D skal registreres hos sånne greier først :) ... Takker folkens, men jeg har noen spm.. hvor ligger denne skiva jeg skal ta ut ? .. kan man få mere Hk ? .. sånne ting jeg lurer litt på :)

 

Takker for kjappe svar folkens! :D

 

Akkurat sånn ser den ut den scooteren jeg har kjøpt nå :) .. Yamaha JOG R

 

22773_0_1_2_jog%20r_Image%20credits%20-%20Yamaha.jpg

Lenke til kommentar
Fine ;)

Du skrur av dekselet (grått/sølv) med reima og tar av ei skive der, så skrur du på igjen..  gjort på 5 min..

8257699[/snapback]

 

Så det lønner seg ikke å vente en stund? En bekjent av meg kjøpte en scooter i forrige uke (CPI ..tror jeg, noe slikt) han fikk høre at han måtte vente til motoren var innkjørt. Da først ville mekanikeren ta ut plombering og ordne med "de andre".

Lenke til kommentar
Fine ;)

Du skrur av dekselet (grått/sølv) med reima og tar av ei skive der, så skrur du på igjen..  gjort på 5 min..

8257699[/snapback]

 

Så det lønner seg ikke å vente en stund? En bekjent av meg kjøpte en scooter i forrige uke (CPI ..tror jeg, noe slikt) han fikk høre at han måtte vente til motoren var innkjørt. Da først ville mekanikeren ta ut plombering og ordne med "de andre".

8258490[/snapback]

 

Jeg trengte ikke det i og med at toppfarta er 80 km/t og når den er grensa ned til 45km/t med plomma så blir den innskjørt med den farta :)

Lenke til kommentar
Fine ;)

Du skrur av dekselet (grått/sølv) med reima og tar av ei skive der, så skrur du på igjen..  gjort på 5 min..

8257699[/snapback]

 

Hadde bare det vært sånn :dribble: Men det er mere sånn:

 

Først må du ta av kicken.

Så må du skru av kansje 20 skruer som er rundt variatoren.(Nå har han kansje brukt 5 min)

 

Så må du finne noe å holde variatoren fast med,for når du begynner og skru går bare variatoren rundt,og holder du med rørtang etc knekker du bare vingene på variatoren.

 

Jeg og en kompis gjorde dette på en Yamaha Areox.

Vi gjorde en litt tungvind måte,vi mekka et verktøy som vi bare kunne bruke til og holde fast. Men det du kan gjøre er og bruke spannsett. Funker fjell,bare spenn den sammen med utvekslinga bak. Du kan også bruke stål tråd,men mye vanskligere.

 

Så når du har fått den av må du passe på foringer og slikt og passe på at du ikke får noe drit i lager osv. Så er det bare og røske av den skiva som ligger og koser seg,også slenger du driten på igjen.

Jeg ville anbefalt et effektanlegg fra starten av,mye bedre og kjøre inn sykkern med "fri" eksos og uplombert!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
må bare si noe. Scooter er det styggeste du finner uansett hvordan du vrir og ender på det! KJØP GIRMOPED OG JEG LOVER DEG DU ANGRER IKKE ET SEKUND!

 

 

Ellers er Peugeot Speedfighter2 en ypperlig kandidat!

8282107[/snapback]

 

Ja, for stygghet er jo en veldig objektiv bedømmelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...