Gå til innhold

anbefaling spill til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har nå endelig litt fritid igjen som jeg tenkte å bruke litt på spill.

Jeg er stor tilhenger av 3.personspill som Tomb Raider, Res evil spillene, samtidig som strategi spill som civ 3 og 4, stronghold, red alert osv osv.

det var til pc jeg trengte anbefaling til, sidend et er så lenge siden tidenee med Larry, Zak Mcracken, Alone in the dark, monkey island, indiana jones, maniac mansion.....så har jeg egentlig lyst til å få høre litt hva slags sånne "uten mål og mening, men likevel moro og utfordrende spill" som var ute i markedet nå?

er det noe som kan anbefale spill i den sjangeren hvis noen forsto hva jeg mente? det skal ikke være online, et spill som man kan brenne av litt tid når man er på forretningsreise og sitter på hotellet og kjeder seg :)

som man kan le litt av, og bli utfordret på hvor ulogisk løsningen kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan det være et rpg-spill du ser etter?

Da forslår jeg at du tar en titt på gothic eller the elder scrolls serien.

eller Myst, for de som liker sånne spill

Endret av Tommy T
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener me "uten mål og mening", men ut i fra de spillene du nevner kan jeg foreslå "Runaway: The dream of the turtle". Et pek-og-klikk eventyrspill i samme stil som de gamle Sierra og LucasArt spillene

Skrevet (endret)
Vet ikke helt hva du mener me "uten mål og mening", men ut i fra de spillene du nevner kan jeg foreslå "Runaway: The dream of the turtle". Et pek-og-klikk eventyrspill i samme stil som de gamle Sierra og LucasArt spillene

8236399[/snapback]

hmmm egentlig er jeg åpent for alt. Men i utgangspunktet var det jeg mente med "uten mål og mening" sånne gamle spill som Police quest, indiana jones og lignende spill. fordi det er en sjanger jeg har vært helt borte fra i mange år.

så sjanger er gamle Sierra og LucasArt spillene? jeg skal prøve ut Runaway snart håper jeg. er det noen fler i den sjangeren?

god grafikk og "ikke onlinespill" er de kriteriene jeg stiller eller så er jeg åpen for det meste

Endret av Blackster
Skrevet

Hvis du skal spille på bærbar PC ute på reiser, anbefaler jeg at du satser på spill fra perioden 2003-2005. Ellers kan du få problemer med ytelsen.

I adventure klassen kan jeg anbefala Broken Sword, Runaway eller, hvis du vil ha mer action, de to første Prince of Persia spillene. Beyond Good and Evil er også artig, men litt spess spill. Tomb Raider serien lever i beste velgående, og hvis du likte de første liker du nok også de nye. Hvis du er av dem som skrur på pay-TV så fort du ankommer hotelrom, kan du jo prøve Lula 3D, som et alternativ.

En nyvinning siden den tiden du beskriver er "stealth" spillene. Her kan du prøve Splinter cell serien, Hitman serien og til nøds Alias (hvis du er en fan av TV-serien).

Hvis du skal ha med et strategi-spill er min anbefaling Ground Control 2.

Ellers: når jeg er ute og reiser foretrekker jeg bøker

Skrevet

I senere tid har du jo også den nye Sam & Max-serien til PC, som tar opp arven etter de gamle eventyrspillene.

Uansett vil jeg anbefale deg å gå til innkjøp av en Nintendo DS Lite, som har bøttevis av finfine, småsprø og portable eventyrspill, f.eks. Phoenix Wright (advokatspill), Trauma Center (kirurgspill), Another Code (streit eventyr) og deres oppfølgere samt mange flere. DS er som skapt for dette, og det kommer stadig nye spill av typen.

Skrevet
Hvis du skal spille på bærbar PC ute på reiser, anbefaler jeg at du satser på spill fra perioden 2003-2005. Ellers kan du få problemer med ytelsen.

I adventure klassen kan jeg anbefala Broken Sword, Runaway eller, hvis du vil ha mer action, de to første Prince of Persia spillene. Beyond Good and Evil er også artig, men litt spess spill. Tomb Raider serien lever i beste velgående, og hvis du likte de første liker du nok også de nye. Hvis du er av dem som skrur på pay-TV så fort du ankommer hotelrom, kan du jo prøve Lula 3D, som et alternativ.

En nyvinning siden den tiden du beskriver er "stealth" spillene. Her kan du prøve Splinter cell serien, Hitman serien og til nøds Alias (hvis du er en fan av TV-serien).

Hvis du skal ha med et strategi-spill er min anbefaling Ground Control 2.

Ellers: når jeg er ute og reiser foretrekker jeg bøker

8239783[/snapback]

hmmm takk for forslagene :), har tidligere reist med PS2 i bagasjen så splinter cell og hitmanspillene er velkjente. men jeg skal se litt mer på de når jeg kommer hjem.

Bøker er oxo pakket med, men de klarer jeg faktisk ikke å legge fra meg, spill er enklere å slå av for meg :)

Skrevet
kan de ikke ha mening.. sims2 kanskje?

8266004[/snapback]

ikke så meningsløst :) hehe

det er egentlig mest eventyrspill jeg er ute etter...men sånn litt av den nostalgiske versjonen...der de skal være litt morsomme og seriøse....

Skrevet

Et annet pek-og-klikk eventyrspill av nyere dato er Secret Files: Tunguska.

Jeg var litt skuffet over slutten, men det var mye bra underveis i spillet. Kunne kanskje hatt litt flere krevende gåter, men det gav i hvertfall mye mer utfordring enn f.eks. Drømmefall.

Skrevet

I RTS-sjangeren vil jeg anbefale spillet "Battle Realms" med tilhørende expansion "Winter of the Wolf". BR må være et av de mest oversette gullkorna i spillhistorien. Det er rett og slett genialt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...