Gå til innhold

Dell Insp. 8200 2,0GHz vil kun kjøre på 1,2GHz, hva kan være


Antihero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel mobile CPU'er fra Dell kjører SpeedStep, selv når de er koblet på strømnettet.

 

D.v.s. hvis den bærbare kjører på batteri, vil CPU'en alltid kjøre på den laveste settingen(dersom du ikke har sagt noe annet i bios).

 

Kjører du derimot PC'en på strømnettet, vil CPU (som default setting i BIOS) kjøre på så mye som den mener du trenger, d.v.s. hvis du ikke kjører programmer i Windows mens du sjekker systemet, vil den kjøre på 1.2ghz eller no. Hvis du derimot starter et spill som du kan "alt+tab"'e ut av, å så sjekke systemet (eller enkelt å greit kjøre ett eller annet program som stresser CPU mye), vil du se at Mhz ratingen går opp. CPU'en begrenser mhz(og dermed varmeutvikling) når den merker at det ikke trengs mer prosesserings kraft. Med en gang man stresser CPU, vil den øke klokkefrekvensen igjen.

 

Dette er selvsagt instillinger man kan forandre på I BIOS om man vil. Jeg ble også rimelig forbanna da min P3M 866mhz kjørte på 616mhz da jeg sjekket systemet, så startet jeg Counter strike, alt+tabbet ut, og sjekket...joda 866Mhz der ja :smile:

 

Hvis dette ikke hjelper, da vet ikke jeg :smile:

 

lykke til

 

[ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-12-13 20:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...