Gå til innhold

Kun en Ethernet inngang.. Hvordan koble til ps3?


4MB

Anbefalte innlegg

Lurte på en liten ting her...

 

På rutern min er det bare 1 eth.utgang(har ikke trådløst)og jeg skal ha meg en ps3 snart... Må jeg gjøre det sånn at jeg må koble av/på eth. kabelen fra PC/Ps3 når jeg bruker nettet til de? Eller er det andre alternativer? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte på en liten ting her... 

 

På rutern min er det bare 1 eth.utgang(har ikke trådløst)og jeg skal ha meg en ps3 snart... Må jeg gjøre det sånn at jeg må koble av/på eth. kabelen fra PC/Ps3 når jeg bruker nettet til de? Eller er det andre alternativer?  :roll:

8224592[/snapback]

 

dersom det er en router og ikke "bare" et modem du har kan kjøpe deg en switch til 3-400 kr. Da kobler du routeren til switchen og PC'en og PS3 til switchen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dersom du har en PC med to nettverkskort tilgjengelig i nærheten av din PS3, har du mulighet til å lage bro av de to nettverkstilkoblingene, slik at PS3 vil gå på nett via PC-en.

Lenke til kommentar
Ja du må vel egentlig det. Men router med kun en utgang? Makes no sense, greia med routere er jo at de skal splitte signalet slik at man kan koble til flere pcr sammtidig.

8224635[/snapback]

Makes sense.

En router er en overgang mellom et nettverk og et annet. Derfor har den en utgang og en inngang(iallefall rimelige, til bruk i et hjemmenettverk). Fordelingen av trafikken lokalt er det switchen som står for. Den har flere porter.

Men mange routere kommer med innebygget switch, slik at det er flere utgående porter på den. Men det er altså to fysiske produkter i en.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...