Gå til innhold

spørmål angående linux til ps3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på dette selv.. Ble skuffa når jeg fant ut at dvd-spillern til Ps3 ikke er sonefri, og ikke ville spille av alle typer filer (film, musikk osv), den gjør til og med forskjell fra en mp3 fil til en annen.

 

Noen andre som har problemer her?

 

Regner med at det kommer en firmware update som tar seg av det snart, men den tålmodigheten eier ikke jeg, så da dro jeg straks på nettet for å lete etter løsninger.

 

Fant fort flere linux-distribusjoner til ps3, bl.a Yellowdog og Gentoo PPC64, og håpte en sånn install ville scratche hele sony-skiten og få inn ett skikkelig OS, men ble skuffa her også :p

 

Linux innstalleres som et tilleggs-OS, og brukes som en vanlig datamaskin når du kobler til usb mus og tastatur. Morsomt for de spesielt interesserte, men lite nyttig om du vil prøve å "låse opp" ps3 noe..

 

Det positive er at med Linux Os så kan du med riktig oppsett streame filer fra pc'en din, så du slipper å ha de på ps3hdd'en, og så kan du kjøre emulatorer som f.eks snes9x osv, og sikkert mye mer som jeg ikke har gidda å sjekka :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...