Gå til innhold

Optisk kabel for PS3


boxman

Anbefalte innlegg

Trodde jeg hadde alt klat med HDMI og optisk lyd-kabel, men når jeg skulle koble opp, stemte selvsagt ikke dette.

Den optisk audio-kabelen jeg hadde kjøpt

 

http://www.clasohlson.no/Product/LargeImag..._063900_768.jpg

 

, passer ikke. Så da må jeg ut og handle igjen.

Kan noen bekrefte at det er denne

 

http://www.clasohlson.no/Product/LargeImag...4_063903_54.jpg

 

jeg skal ha?

Endret av boxman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken Sony Reciever?

Jeg trodde alle recieverne til Sony hadde toslink inn. Mine har hvertfall det.

Og i så fall så skal den første kabelen du linket til passe.

Du vet at du må sette pluggen rett vei og trykke til den klikker på plass?

8217837[/snapback]

 

Den første passer fint den - for receiveren. Problemet er andre enden. På PS3 rekker den ikke inn i selve koblingen. Ingen mulighet til å klikke på plass mao. Derfor jeg antar at det er den andre som er riktig.

Kikker du inn i utgangen på PS3, ser du et rødt lys. Det er det ikke på recieveren.

Lenke til kommentar
Den første passer fint den - for receiveren. Problemet er andre enden. På PS3 rekker den ikke inn i selve koblingen. Ingen mulighet til å klikke på plass mao. Derfor jeg antar at det er den andre som er riktig.

Kikker du inn i utgangen på PS3, ser du et rødt lys. Det er det ikke på recieveren.

8217893[/snapback]

Det er den første kabelen du skal ha. Om den passer i recieveren din, så passer den i PS3'en også. For PS3 har standard toslink kontakt.

Rødt lys skal det ikke være i recieveren. Kun i PS3. Dette fordi at det røde lyset er signalet som sendes. Recieveren skal motta signal og har derfor ikke lys i kontakten.

Lenke til kommentar
Den første passer fint den - for receiveren. Problemet er andre enden. På PS3 rekker den ikke inn i selve koblingen. Ingen mulighet til å klikke på plass mao. Derfor jeg antar at det er den andre som er riktig.

Kikker du inn i utgangen på PS3, ser du et rødt lys. Det er det ikke på recieveren.

8217893[/snapback]

Det er den første kabelen du skal ha. Om den passer i recieveren din, så passer den i PS3'en også. For PS3 har standard toslink kontakt.

Rødt lys skal det ikke være i recieveren. Kun i PS3. Dette fordi at det røde lyset er signalet som sendes. Recieveren skal motta signal og har derfor ikke lys i kontakten.

8217934[/snapback]

 

Det stemmer! Bra jeg spurte før jeg handlet ny kabel.

Den passer, men sitter løst i sporet. Får ikke klikket den på plass liksom. Men samme i andre enden. Trolig litt annet kvalitet på denne kabelen, enn den andre jeg har.

Jaja, nå har jeg i hvert fall både lyd og bilde, så...

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Det stemmer! Bra jeg spurte før jeg handlet ny kabel.

Den passer, men sitter løst i sporet. Får ikke klikket den på plass liksom. Men samme i andre enden. Trolig litt annet kvalitet på denne kabelen, enn den andre jeg har.

Jaja, nå har jeg i hvert fall både lyd og bilde, så...

Takk for hjelpen!

8218013[/snapback]

Bare hyggelig.

Pluggene er nok det som skiller dyre og billige kabler mest.

Jeg syns det er verdt 2-300kr for å få plugger som sitter skikkelig.

Lenke til kommentar
Hva heter den kabelen du linket til andre bildet?

8218095[/snapback]

Det er også en toslink kabel, men med vanlig toslink plugg i ene enden og mini-toslink i andre enden. Mini-toslink brukes mye på f.eks bærbare MD spillere.

Endret av L.Arve
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Finnes det coax til optisk kabel?

8218163[/snapback]

Coax og optisk er to helt forskjellige ting.

Optisk er som navnet tilsier lys, mens coax er elektriske signaler.

8218202[/snapback]

 

For å presisere det L.Arve sier: Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...