Gå til innhold

Dårlig ytelse på Stalker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser det er noen folk som lurer på om AMD har noe med saken å gjøre. Men tviler egentlig på det.  :nei:

 

Jeg har:

 

Pentium 3,4GHz

2GB Ram

Kjører 8800GTX 768 i SLI

 

Og spillet kjører dritt med en gang jeg prøver meg med Dynamisk lys. Ser ikke ut til at å stille på grafikken opp eller ned spiller noen form for rolle. Er ganske bitter på dette her. Prøvde å patche med den første som kom ut nå. Hjalp ikke overhodet. :thumbdown:

8254749[/snapback]

Du må da ha en seriøs cpu-begrensing med P 3,4 mot 8800 Gtx i sli? Kan ikke skjønne annet enn at det hadde lønt seg å skifte til en prosessor som står mer i stil til de high end grafikkorta.

Lenke til kommentar

Tror dere som sliter må skaffe dere mer Minne, 2 gb er ett minium for tidå føler jeg.

 

Min maskinvare er som følger:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+ ~2.4GHz

MSI K9N SLI Platinum

2 gb Corsair 5300 ram

Gainward 7900gt 256 mb

 

Hos meg har jeg alt på high og det går som det suser!

Lenke til kommentar
Tror dere som sliter må skaffe dere mer Minne, 2 gb er ett minium for tidå føler jeg.

 

Min maskinvare er som følger: 

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+ ~2.4GHz

MSI K9N SLI Platinum

2 gb Corsair 5300 ram

Gainward 7900gt 256 mb

 

Hos meg har jeg alt på high og det går som det suser!

8255806[/snapback]

 

Tja jeg får også dårlig framerate på stalker. Kjører i 1680x1050. Har bra maskinvare (se sig). Tror det må være et problem med 8800 gts/gtx kombinert med amd. Kjører jo de aller fleste spill på full pupp ellers. Hender jeg må skru ned litt på aa pga kun 320 mb gpu-minne.

Lenke til kommentar

Har ikke så fet data jeg men stalker kjører fint og stabilt

 

CPU: P4 3.40GHz

Minne: 1GB DDR2

Grafikk: GeForce 7600GT 256MB DDR3

HDD: SATA Disker.

 

Jeg kjører i oppløsningen

1024x768

Render: Objects dynamic lightning

Quality Settings: Medium (også prøvd med high, FPS blir ustabil)

 

Advanced Options:

Vision Distance: ca 60%

Object Details: ca 90%

Grass density: ca 80%

Texture Detail: ca 80%

Antiscopric Filtering: 35%

Antializing: 0%

Sun Shadow: av

Grass Shadow: av

Lightning Distance: 35%

Shadows Quality: 100%

Vsync: av (av eller på spiller ikke noen stor rolle)

 

Det som påvirker min FPS mest er Render valget.. Test litt runt med forskjellige render kvaliteter og dere vil se at FPS øker/synker ..

 

Med valgene over går jeg sjelden under 50 FPS, noe som er ganske bra med tanke på hardwaren i min data..

 

EDIT: Noen forhåndsregler har jeg da tatt også for å avlaste cpu og minne..

1) Windows swap fil er ikke på system disk, men på en egen disk som kun brukes til nedlastninger og div.

 

2) Jeg har stalker installert på en egen disk som kun brukes til spill, dette er en SATA disk.

 

3) Jeg kjører defrag av både system disk og spill disk minst 1 gang hverannen uke, prøver å huske på og kjøre det oftere også ..

 

4) Windows swap filen slettes alltid ved reboot eller når dataen slåes av.

 

5) Jeg har minimalt med prosesser som kjører, har plukket bort de unødvendige oppstartene i msconfig og deaktiver de unødvendige tjeneste i services.msc

 

6) Under system egenskaper/ytelse/visuelle effekter har jeg valgt tilpass for best ytelse, noe som frir opp en del ram og cpu. Dette gjør att windows ser ut som w2k pretty much, men personlig har jeg aldrig likt de flashy greiene til xp anyway..

 

Der har dere 6 enkle skritt som for en "low end" data til å prestere litt bedre, helt uten å tweake video kort eller cpu.. veldig enkle windows tweaks..

 

Angående defrag, ikke mange inser hvor viktig det er med regelmessige defrags, men dette er veldig viktig, årsaken til det er etterhvert som man installerer program, surfer, avinstallerer program, pakker ut filer osv osv osv. legger filene seg helt tilfeldig fysisk på lagrene på hardisken, så fil 1 av programmet du installerte ligger ikke nødvendigvis fysisk sammen med fil 2,3,4 osv.. dette gjør att windows bruker lengre tid på å "sette sammen" den nødvendige informasjonen for å starte programmet, bruke programmet osv. .

Det var litt klønete forklart, men poenget er att om defrags ikke kjøres regelmessig vil det lede til at harddisken er ett eneste stort kaos område for windows og ergo gjør filhåndteringen i windows til å kjøre saktere..

 

Hver gang føre jeg kjører defrag pleier jeg å tømme internet chachen og %temp% folderen (skriv %temp% i IE)

Endret av tertiten74
Lenke til kommentar
Ser det er noen folk som lurer på om AMD har noe med saken å gjøre. Men tviler egentlig på det.  :nei:

 

Jeg har:

 

Pentium 3,4GHz

2GB Ram

Kjører 8800GTX 768 i SLI

 

Og spillet kjører dritt med en gang jeg prøver meg med Dynamisk lys. Ser ikke ut til at å stille på grafikken opp eller ned spiller noen form for rolle. Er ganske bitter på dette her. Prøvde å patche med den første som kom ut nå. Hjalp ikke overhodet. :thumbdown:

8254749[/snapback]

Du må da ha en seriøs cpu-begrensing med P 3,4 mot 8800 Gtx i sli? Kan ikke skjønne annet enn at det hadde lønt seg å skifte til en prosessor som står mer i stil til de high end grafikkorta.

8255682[/snapback]

 

 

LOL! P4 og 8800gtx i sli :dontgetit:

 

Hadde funka mye bedre med core2duo og èn 8800gtx :thumbup:

 

Snakk og prioritere pengene galt :ermm: (min mening)

Lenke til kommentar

Kjører selv med C2D E4300 på 2,1ghz, 4GB minne og 8800GTS 320MB og sliter med noe dårlig ytelse enn man skulle forvente av et slitk system, så skulle ikke forundre meg at det er no krøll med stalker når det kommer til akkurat disse nyeste skjermkorta.

Ser at det er mange som kjører dette glatt med langt dårligere spec.

 

:)

Lenke til kommentar
Kjøpte dette spillet i dag og jeg sliter å spille det på min Dell XPS med Vista. Når selve spillmotoren starter begynner bildet å flimre på en måte. Utrolig irriterende. Noe som vet om en fiks for spillet for Vista?

8258243[/snapback]

 

Lagt inn patchen ?

Er en masse poster om vista på det offisielle forumet, og tydeligvis er det mange som har funnet ut at å kjøre på 1024x768 eller lavere hjelper en del.

 

 

Kjører selv med C2D E4300 på 2,1ghz, 4GB minne og 8800GTS 320MB og sliter med noe dårlig ytelse enn man skulle forvente av et slitk system, så skulle ikke forundre meg at det er no krøll med stalker når det kommer til akkurat disse nyeste skjermkorta.

Ser at det er mange som kjører dette glatt med langt dårligere spec.

 

:)

8258479[/snapback]

 

Du har helt rett, 8800 kortene flyter ikke så bra i stalker, tror nok det kommer en fix for det i neste patch.

 

EDIT: les også

 

Relating to Firingsquad.com, nVidia will release a new S.T.A.L.K.E.R.-optimized graphics-driver for the GeForce 8 - series next week.

 

The new optimized driver should increase the performance especially on GeForce 8800GTX cards, because these cards aren't much faster than their "little brother", the 8800GTS, when playing S.T.A.L.K.E.R. with current available drivers. Additionally the new driver should provide the missing SLi-functionality in the game.

 

Så det er tydeligvis nvidia problem og ikke stalker.

Endret av tertiten74
Lenke til kommentar
Ser det er noen folk som lurer på om AMD har noe med saken å gjøre. Men tviler egentlig på det.  :nei:

 

Jeg har:

 

Pentium 3,4GHz

2GB Ram

Kjører 8800GTX 768 i SLI

 

Og spillet kjører dritt med en gang jeg prøver meg med Dynamisk lys. Ser ikke ut til at å stille på grafikken opp eller ned spiller noen form for rolle. Er ganske bitter på dette her. Prøvde å patche med den første som kom ut nå. Hjalp ikke overhodet. :thumbdown:

8254749[/snapback]

Du må da ha en seriøs cpu-begrensing med P 3,4 mot 8800 Gtx i sli? Kan ikke skjønne annet enn at det hadde lønt seg å skifte til en prosessor som står mer i stil til de high end grafikkorta.

8255682[/snapback]

 

 

LOL! P4 og 8800gtx i sli :dontgetit:

 

Hadde funka mye bedre med core2duo og èn 8800gtx :thumbup:

 

Snakk og prioritere pengene galt :ermm: (min mening)

8258215[/snapback]

 

Prosessoren er nok ikke av beste sort for disse korta, nei. :hmm: Er nok en "flaskehals" der. Men noen Intel Core blir det nok ikke. Hovedkortet støtter ikke. :( Jeg får se hvor mye bedre det blir etter jeg mottar den nye prosessoren. Det blir en Intel 950 Pentium D. Så og si den råeste jeg får stabla på hovedkortet. Men jeg mener fremdeles STALKER og G80 til dags dato fungerer råttent sammen. Ikke godt å si om dette er spillet eller driverene sin skyld. Jeg kjører også Vista i tillegg... spillet suger like hardt der. :mad:

Lenke til kommentar
Kjøpte dette spillet i dag og jeg sliter å spille det på min Dell XPS med Vista. Når selve spillmotoren starter begynner bildet å flimre på en måte. Utrolig irriterende. Noe som vet om en fiks for spillet for Vista?

8258243[/snapback]

 

Lagt inn patchen ?

Er en masse poster om vista på det offisielle forumet, og tydeligvis er det mange som har funnet ut at å kjøre på 1024x768 eller lavere hjelper en del.

 

 

Kjører selv med C2D E4300 på 2,1ghz, 4GB minne og 8800GTS 320MB og sliter med noe dårlig ytelse enn man skulle forvente av et slitk system, så skulle ikke forundre meg at det er no krøll med stalker når det kommer til akkurat disse nyeste skjermkorta.

Ser at det er mange som kjører dette glatt med langt dårligere spec.

 

:)

8258479[/snapback]

 

Du har helt rett, 8800 kortene flyter ikke så bra i stalker, tror nok det kommer en fix for det i neste patch.

 

EDIT: les også

 

Relating to Firingsquad.com, nVidia will release a new S.T.A.L.K.E.R.-optimized graphics-driver for the GeForce 8 - series next week.

 

The new optimized driver should increase the performance especially on GeForce 8800GTX cards, because these cards aren't much faster than their "little brother", the 8800GTS, when playing S.T.A.L.K.E.R. with current available drivers. Additionally the new driver should provide the missing SLi-functionality in the game.

 

Så det er tydeligvis nvidia problem og ikke stalker.

8258585[/snapback]

AHH satse på at det fikser opp en del så man kan kjøre på med mer eyecandy :)

Lenke til kommentar
Kjøpte dette spillet i dag og jeg sliter å spille det på min Dell XPS med Vista. Når selve spillmotoren starter begynner bildet å flimre på en måte. Utrolig irriterende. Noe som vet om en fiks for spillet for Vista?

8258243[/snapback]

 

Lagt inn patchen ?

Er en masse poster om vista på det offisielle forumet, og tydeligvis er det mange som har funnet ut at å kjøre på 1024x768 eller lavere hjelper en del.

 

 

Kjører selv med C2D E4300 på 2,1ghz, 4GB minne og 8800GTS 320MB og sliter med noe dårlig ytelse enn man skulle forvente av et slitk system, så skulle ikke forundre meg at det er no krøll med stalker når det kommer til akkurat disse nyeste skjermkorta.

Ser at det er mange som kjører dette glatt med langt dårligere spec.

 

:)

8258479[/snapback]

 

Du har helt rett, 8800 kortene flyter ikke så bra i stalker, tror nok det kommer en fix for det i neste patch.

 

EDIT: les også

 

Relating to Firingsquad.com, nVidia will release a new S.T.A.L.K.E.R.-optimized graphics-driver for the GeForce 8 - series next week.

 

The new optimized driver should increase the performance especially on GeForce 8800GTX cards, because these cards aren't much faster than their "little brother", the 8800GTS, when playing S.T.A.L.K.E.R. with current available drivers. Additionally the new driver should provide the missing SLi-functionality in the game.

 

Så det er tydeligvis nvidia problem og ikke stalker.

8258585[/snapback]

 

Veldig bra. :)

Lenke til kommentar
399,- der jeg jobber :)

8220966[/snapback]

 

bare litt offtopic, du som jobber på butikk hvor dere selger spill, gjelder angrerettsloven på 30 dager også på spill som er tatt ut av embalasje??

8261504[/snapback]

 

Kanskje ikke meg du spør men jobber i butikk selv og her gjelder ikke angrerettloven. Kun ved kjøp over internett, telefonsalg o.l.

 

Ontopic:

 

Kjører Stalker med alt på max, 1920x1200. Se hw i sigg. Ligger på en 40-60 fps og synes det funker bra :) Prøvde å sette oppløsning til 800x600 og økte i fps med bare 10-12 :dontgetit:

Meeeen uansett, til dere som har GTS 320mb så kan jeg fortelle at jeg hadde den først. Spilte Ghost Recon AW med alt på max med samme oppløsning og lå med fps på 15-20. Satte kun teksturene fra high til medium og lå på 40-50 fps :ohmy:

Så byttet jeg inn til en GTX og ligger nå på 70-80fps med alt på max inkludert teksturene.

Det jeg prøver å si (:p) er at Stalker er glad i minne når du setter opp teksturene og AA på max. 320mb blir rett og slett for lite med alt på max i 1680x1050, det har jeg hatt selv før (1680x1050).

 

Nightwolfie

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Ser det er noen folk som lurer på om AMD har noe med saken å gjøre. Men tviler egentlig på det.  :nei:

 

Jeg har:

 

Pentium 3,4GHz

2GB Ram

Kjører 8800GTX 768 i SLI

 

Og spillet kjører dritt med en gang jeg prøver meg med Dynamisk lys. Ser ikke ut til at å stille på grafikken opp eller ned spiller noen form for rolle. Er ganske bitter på dette her. Prøvde å patche med den første som kom ut nå. Hjalp ikke overhodet. :thumbdown:

8254749[/snapback]

Du må da ha en seriøs cpu-begrensing med P 3,4 mot 8800 Gtx i sli? Kan ikke skjønne annet enn at det hadde lønt seg å skifte til en prosessor som står mer i stil til de high end grafikkorta.

8255682[/snapback]

 

 

LOL! P4 og 8800gtx i sli :dontgetit:

 

Hadde funka mye bedre med core2duo og èn 8800gtx :thumbup:

 

Snakk og prioritere pengene galt :ermm: (min mening)

8258215[/snapback]

 

Prosessoren er nok ikke av beste sort for disse korta, nei. :hmm: Er nok en "flaskehals" der. Men noen Intel Core blir det nok ikke. Hovedkortet støtter ikke. :( Jeg får se hvor mye bedre det blir etter jeg mottar den nye prosessoren. Det blir en Intel 950 Pentium D. Så og si den råeste jeg får stabla på hovedkortet. Men jeg mener fremdeles STALKER og G80 til dags dato fungerer råttent sammen. Ikke godt å si om dette er spillet eller driverene sin skyld. Jeg kjører også Vista i tillegg... spillet suger like hardt der. :mad:

8261916[/snapback]

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg solgt det ene g80-kortet og kjøpt nytt hk, 2gb ram og core2duo. Ytelsen ville blitt bedre uten at det kostet deg noe særlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, har fortsatt 8800GTS, 4600X2 CPU, og 1GB RAM, Stalker lagger som faen selv etter patch!!

 

Jeg sitter på TG, og en ved siden av meg har en AMD 2800+, 1GB Ram og ATi Radeon 9800, han kjører det glatt på 1024, medium.

 

Mitt funker faen ikke!

Multiplayer funker da, men dog med en 30-40fps med 1024 og high.

Lenke til kommentar

nVIDIA kom med drivere for ett par dager siden, prøvde å patche spillet, og installere nye drivere til skjermkortet, men fortsatt samme feilen. Det er BITTELITT bedre, men er ikke spillebart, mellom 11-20FPS i skogen, og dette er med Default settings, skrur jeg ned, så klarer jeg å holde fps'en mellom 20 og 25, men det blir ikke høyere fps enn dette..!

1024*768..

Har 1gigg ram.

 

sitter påTG og en med Radeon 9800Pro og 1gb minne, og en athlon 2800+ klarer å kjøre dette glatt på 1024..

 

S.T.A.L.K.E.R = C.R.A.P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...