Lifeform Skrevet 13. desember 2002 Skrevet 13. desember 2002 Hei, Jeg har en god del HTML filer som er like, og når jeg som nå f.eks. må skifte bredde hovedtabellen i alle HTML-filene så må jeg åpne hver enkelt fil i Dreamweaver for å endre de. Mitt spørsmål er da om det finnes noe mye enklere måte å endre dette på? A lá "Batch processing" med Find and replace"... Life!
MortenH Skrevet 13. desember 2002 Skrevet 13. desember 2002 Benytt deg av eksternt stylesheet (css), hvor du for eksempel lager deg en klasse: .tabellbredde { width: xxxpx/%/pt/whatever; } Se på http://www.w3schools.com for hvordan du skal implementere dette. Da kan du bare i ettertid gå inn i css-filen og endre utseendet ditt der. _________________ 486DX33 Tseng Labs ET4000 1MiB 8MiB minne 130MB Maxtor GUS & SB Pro 2 [ Denne Melding var redigert av: MortenH på 2002-12-13 14:18 ]
Lifeform Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Skrevet 13. desember 2002 Ok, og så bare hekter jeg på classene på hver enkelt tabell i table TAGen ?
Lifeform Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Skrevet 13. desember 2002 Ok, og så bare hekter jeg på classene på hver enkelt tabell i table TAGen ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå