Gå til innhold

Godstol for spillere?


Anbefalte innlegg

Dette innlegget er ikke for å ødelegge noen store framtidsplaner, men heller som ett ønske om å gi litt inspirasjon til videre utvikling..... http://gravitonus.com/ergonomics/

 

Denne er i salg, men har også flere problemstillinger jeg ikke har så mye til overs for. Anbefaler dere ellers til å kontakte noen som driver med produktutvikling som f.eks Industridesign instituttet ved Arkitekt og Designhøgskolen i Oslo (www.aho.no), eller Teknisk Design ved NTNU (http://www.ntnu.no/design). Er også blomstret opp diverse skolen langs oslo fjorden (tønsberg, moss osv) som jeg ikke husker navnene på.

 

Ellers veldig viktig at dere nå ikke tar tilbakemeldinger som at den ser stygg ut o.s.v veldig til dere da dere nå er i en utviklingsfase, og slik jeg forstår det bare tester ut oppsettet. Neste valg jeg gjerne ville sett på er om dere ønsker en løsning som kan festes på en nesten hvilken som helst stol, eller en "all in one" løsning. Dere er jo nok personer til å kunne slenge ut en rekke forslag på begge alternativene, og jeg vil på det sterkeste anbefale dere i å brainstorme mye!! Dere jobber med noen som ikke akkurat er "nytt" men som over lengre tid har vært forsøkt med forskjellig grad av hell eller uhell. Tenk nytt, tenk kreativt og tenkt funksjon.

 

Lykke til videre gutter!! Norge trenger grundere og nytenking!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper de får investorer til å lage en mer produksjonsklar utgave med et ordentlig design, for denne stolen tror jeg definitivt har et marked! Er ikke sikker på om jeg ville likt å sitte inni "kula", så man burde kanskje hatt mulighet til å åpen den opp på et vis, f.eks. ved å ta av vegger og tak og bare sitte igjen med et stålgitter.

8217613[/snapback]

 

det blir ikke så "klaustrofobisk" som du tror.

men selvfølgelig er det mulig og lage med bare rammen, dette er jo noe vi avtaler med kunde på forhold.

de som er intresert i en slik stol tar kontakt med oss, også planlegger vi hvordan stoler blir fra start av, kunden er med hele veien og velger hva som skal gjøres og hvordan.

8217927[/snapback]

 

Det du sier der må nok være det dummeste jeg har hørt, jeg var på den UB messa i kongstenhallen og jeg følte meg ganske så innestengt i stolen når jeg prøvde den. Det ble et ganske bra ekko i kuppelen når jeg satt der :dribble:

Dere burde fikse dette asap og syntes designet av stolen suger hesteballe for å være ærlig :hmm:

Dere burde få til en litt bedre prototype før dere announser produktet deres.

Dette sier jeg av erfaring.

Håper dere lærer mer etterhvert.

 

MVH

Christoffer Nilsen

8218080[/snapback]

 

Jeg hadde likt og vite hvordan du hørte ekko inne i kuppelen, fordi den er laget av matteriale som ABSOLUTT ikke gjengir lyd, og jeg tviler ganske sterkt på at du har prøvd stolen i det hele tatt, fordi er det i allefall EN ting det ikke er i kuppelen, så er det ekko =)

8218149[/snapback]

 

Altså, jeg og kameraten min prøvde stolen og begge syntes at det kom ekko, så jeg vet ikke jeg. Har du prøvd stole i det hele tatt?

Dessuten syntes jeg det ble ganske så varmt i stolen etter man hadde sotti der en stund, vet dere har en vifte inni der men det funka veldig dårlig.

Det er i hvertfall min mening, syntes dere har mye å lære av en erfaren mann.

Har vært borte i slike prosjekter før uten at det har gått noen vei.

 

Håper dere forstår hva jeg mener og at dere fikser på det jeg har sagt.

Designet på stolen er heller ikje det beste jeg har sett... just so you know....

 

MVH

Christoffer

8218221[/snapback]

 

Som vi har sagt tidligere så hadde vi veldig dårlig tid til å lage et lekkert design.

Når det gjelder det med vifta så hadde vi tenkt å installere flere vifter, men vi fikk ikke tid til det.

Så mye av det som dere kommenterer har vi forsåvidt tenkt igjennom, men det er ikke alt man kan få med pga. tid og penger.

Vi har allerede gjort noen forandringer siden vi var på messa.

Men kom gjerne med ideer :D

Lenke til kommentar
Dette innlegget er ikke for å ødelegge noen store framtidsplaner, men heller som ett ønske om å gi litt inspirasjon til videre utvikling..... http://gravitonus.com/ergonomics/

 

Denne er i salg, men har også flere problemstillinger jeg ikke har så mye til overs for. Anbefaler dere ellers til å kontakte noen som driver med produktutvikling som f.eks Industridesign instituttet ved Arkitekt og Designhøgskolen i Oslo (www.aho.no), eller Teknisk Design ved NTNU (http://www.ntnu.no/design). Er også blomstret opp diverse skolen langs oslo fjorden (tønsberg, moss osv) som jeg ikke husker navnene på.

 

Ellers veldig viktig at dere nå ikke tar tilbakemeldinger som at den ser stygg ut o.s.v veldig til dere da dere nå er i en utviklingsfase, og slik jeg forstår det bare tester ut oppsettet. Neste valg jeg gjerne ville sett på er om dere ønsker en løsning som kan festes på en nesten hvilken som helst stol, eller en "all in one" løsning. Dere er jo nok personer til å kunne slenge ut en rekke forslag på begge alternativene, og jeg vil på det sterkeste anbefale dere i å brainstorme mye!! Dere jobber med noen som ikke akkurat er "nytt" men som over lengre tid har vært forsøkt med forskjellig grad av hell eller uhell. Tenk nytt, tenk kreativt og tenkt funksjon.

 

Lykke til videre gutter!! Norge trenger grundere og nytenking!!

8218370[/snapback]

 

 

Takk takk.

Hyggelig med litt konstruktiv kritikk. Vi viste da vi startet med dette at det var lignende produkter på markedet, men vi valgte å gå for den mer klassiske "godstol" ideen.

Lenke til kommentar
Syns det er veldig bra at folk finner negative ting med stolen (kanskje ikke så vanskelig nå siden det er prototype) slik at vi kan gjøre stolen enda bedre og vi finner på nye ideer ;)

8216242[/snapback]

Dere kan jo utvide med å lage ett passende hydraulikkfundament som stolen kan monteres på. Simulator. :roll: Noen som sa skikkelig dyrt?

Lenke til kommentar

Hade varit bra om man lätt kan ta sig "in" i stolen. Händer ju att man løper fram o tillbake hemma o skulle bli trøtt på om det tog mig många sekunder før att komma "in" i den igen. Är det någon här som provat en redan existerande "stol" och vad var bra/dåligt? De gutta mere tips..kanske detta blir en norsk export succe!

Lenke til kommentar
Hade varit bra om man lätt kan ta sig "in" i stolen. Händer ju att man løper fram o tillbake hemma o skulle bli trøtt på om det tog mig många sekunder før att komma "in" i den igen. Är det någon här som provat en redan existerande "stol" och vad var bra/dåligt? De gutta mere tips..kanske detta blir en norsk export succe!

8222383[/snapback]

 

Stolen er Faktisk utrolig lett og komme inn og ut av, jeg har prøvd\utviklet den :)

på grunn av hydraulikken i "kuppelen" er den veldig lett og få opp og ned, og tastatur sklir man lett til side.. så blir nesten som og bare sette seg vanlig ned i en god lenestol :)

 

om du har mulighet kan du gjerne få prøve sitte den selv :) .. bare og kontakte oss via mail, så skal vi få ordnet dette.. det gjelder alle som er interresert =)

 

mvh Anders.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Så jo fet ut den... med eller uten "lokket". Bare det lille bordet til tastatur\mus tror jeg det kan være marked for. Har savnet mange ganger å sitte i godstolen og holde på med data på den måten der, det ser veldig avslappende ut. Så lenge det er vanvittig gode justeringsmuligheter.

 

Å isolere seg fullstendig i en boks hadde forsåvidt passet meg fint også, temmelig ofte..

 

Fikk nesten lyst å bygge meg et kabinett selv nå. Lydisolert, med surroundlyd og plass til noen liter cola. Flytte inn der for godt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...