Gå til innhold

Håndkontroller vs Mus/tastatur


lenny25

Anbefalte innlegg

Siden PS3-lansering nærmer seg med stormskritt, og jeg har tenkt å kjøpe en, har jeg tenkt over følgende. Hvordan er overgangen for en som stort sett bare har brukt mus/tastatur på pc i FPS-spill, til å spille FPS-spill på konsoll med håndkontroller? Tenker da på vanskeligheter med aiming og slikt. Har spilt San Andreas på ps2 endel, og har ganske store problemer når det gjelder manuell aiming med rifle. Noen tanker rundt dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg hadde ikke spilt skytespill på konsoll før jeg kjøpte meg Xbox 360 i 2005, nå skal det sies at jeg ikke er den mest iherdige gameren, men jeg har fortsatt ikke fått inn aiming i FPS-spill. Kontrollering i de fleste andre spill går uten problemer, med jeg er fortsatt temmelig unøyaktig i FPS.

Lenke til kommentar
Siden PS3-lansering nærmer seg med stormskritt, og jeg har tenkt å kjøpe en, har jeg tenkt over følgende. Hvordan er overgangen for en som stort sett bare har brukt mus/tastatur på pc i FPS-spill, til å spille FPS-spill på konsoll med håndkontroller? Tenker da på vanskeligheter med aiming og slikt. Har spilt San Andreas på ps2 endel, og har ganske store problemer når det gjelder manuell aiming med rifle. Noen tanker rundt dette??

8209876[/snapback]

 

Spiller kun bil spill og FF på Ps. Spill du trenger og sikte i bruker jeg pc-en til.

Det går sikkert ann og lære seg og sikte med hondkontroller, men jeg har gitt opp de spillene jeg har prøvd på. (gidder ikke og bruke halve spillet på og lære meg og sikte)

Lenke til kommentar
nå får du jo brukt mus å tastatur på ps3 da

8209958[/snapback]

 

Men om det er støtte i spill er jo ein annen sak.

 

Alt dette er ein tilvenningssake egentlig. Personlig så har eg inge problemer med FPS-spill på konsoll. Har tross alt spillt sjangeren siden Doom på PSX:P og oppover. Men når det er sagt så er det ko klare presisjonsfordeler ved bruik av mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...