Gå til innhold

brus i pc-en, skifte hovedkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Akkurat her er jeg mest enig med Dell.

De har ofte hovedkort som er spesiallaget for de, og kanskje passer spesiellt i det kabinettet.

Så du får ikke tak i samme hovedkort.

 

Men hvis de har fulgt standard på størrelse, kan du kjøpe et annet hovedkort og sette inn i maskinen. Det skal en "vanlig dødelig privatperson" normalt klare.

 

Når det gjelder feil på maskinen grunnet væskesøl, kan det godt hende at mere er defekt, slik som prosessor, RAM og evt. skjermkort.

 

 

Oups! Burde sjekket litt mere før jeg skrev, dette er jo tydeligvis en bærbar ja, tenkte vanlig PC jeg... :blush:

 

Da kan du bare glemme å bytte hovedkort ja, selv ikke en "uvanlig dødelig privatperson" klarer å bytte det. :thumbdown:

 

Så en dyr reparasjon er nok eneste mulighet beklageligvis.

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Vel....selv om en privatperson med peil kunne få til å bytte HK i en bærbar Dell så er vel ståa slik:

- delepriser til bærbare er dyre (prøv å bygg deg en bil av deler kontra å kjøpe en ny)

- høyst sannsynlig må også mer enn bare HK skiftes

- er en såpass komplisert jobb å bytte HK at du trenger en kar med peil, eller verksted = mer penger

 

Tror rett og slett jeg vil anbefale å kjøpe ny maskin. Hvis du er heldig kan faktisk uhellet dekkes av innboforsikringen - verdt å sjekke slike muligheter i alle fall.

 

|2mmy|

Lenke til kommentar

Takk for synspunkter. Spørsmålet er av mer akademisk interesse nå, fordi jeg skal nok slite med å få tak i et hovedkort. Og jo, sannsynligvis må mer skiftes.

+ram 900,-

+hdd 600,-

+evt hovedkort 3500

+osv.

Eneste verdi av denne oppstår når den NESTE d420 får en spiker gjennom skjermen...da kan jeg jo se på det igjen. Synd, men sånn er det nok.

Lenke til kommentar
Hei

Du kan jo forsøke å skru maskinen frahverandre og rense alle delene godt med isopropanol e.l.

Er du heldig så får du liv i den igjen

8201747[/snapback]

 

støttes. Rødsprit fungerer også. skyll godt i rødsprit eller isopropanol (IKKE vann!!), la tørke godt og skru sammen igjen. Reddet min maskin i en lignende situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...