MailMan13 Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Noen som har prøvd å samle opp spelldamage mens man levler på lave levels? Jeg levler en shaman i elemental treet når jeg ikke har noe å gjøre på druiden. Den forrige casteren jeg prøvde meg på var en mage jeg gikk lei av rundt lvl34. Forsåvidt en artig klasse, men å drikke opp 2.7k mana med 1.3k vann mellom hver 5-6 mob ble litt vel drøyt etter en stund. AOE farming var spesielt kjedelig (full frost) siden jeg tømte all mana og måtte ha minst 6-7 mobs i pullet for at det skulle være noen vits, noe mindre så gikk det fortere å ta dem en om gangen. Nå prøver jeg å unngå det samme ved å bytte ut litt int med +nature damage (grønt "of nature's wrath"). Nå på level 33 har jeg +59, dvs ca 50 ekstra skade på lightningbolt. At jeg treffer for 230-250 i stedet for 180-200 merkes godt. Poenget med å gjøre det sånn er å holde oppe farten, få mer skade per mana samtidig som en mindre mana pool gir kortere drikkepauser, men sånn som +damage er budsjettert på items gir det mindre teoretisk skade på en full mana bar enn maksing av intellect gir. Strategien blir å holde mana pool på en størrelse hvor èn drikkepause er nok til å fylle opp, like mye spirit som int og fylle opp resten med +damage. Har nå: +59 nature spell damage 90ish int (ca 1800 mana) 90ish spirit (36 mp2) 5 mp5 Noen andre enn meg som har testet ut noe sånt?
MailMan13 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 (endret) Takk for konstruktivt svar , druiden har nok vært 70 en stund. Endret 20. mars 2007 av MailMan13
Xeenon_ Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 (endret) Når du levler kommer du sannsynligvis aldri til å komme i en situasjon der du er tom for mana mid-fight, så +damage vil gjøre deg mer effektiv enn en enorm manapool som shaman. MP5 er også bra å ha, siden du kan gå lenger mellom hver drikkepause. På en mage jeg levler opp nå går jeg først for +damage, så mp5, så intellect. Det virker veldig bra solo. Endret 21. mars 2007 av Xeenon_
Sneglen Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Det er faktisk en shaman det er snakk om her.. Stikkord som Shaman og Lightning Bolt burde få tankeverktøyet i gang Det er først nå når jeg har endel gull liggende at jeg bruker penger på +dmg items, og akkurat nå forer jeg warlocken min med items som gir akkurat det, men jeg overdriver det ikke (twinker). Med min +11 s-dmg stav på level 20 har jeg enda ikke merket noe, men jeg tenker jeg gjør det når jeg får byttet den med en +21, og etterhvert får noe mer +dmg-gear. Det sier jo seg selv at det går fortere til mer man skader, så det er ihvertfall ikke feil prioritering av gear. Er dog usikker på om jeg ville ha levlet en shaman i elemental-treet. For min del synes jeg enhancement er mye artigere.
MailMan13 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Joda, enhancement er sikkert fint å levle i. Men jeg har det ikke travelt til 70, rollet denne mest for å teste ut klassen litt så jeg kommer sikkert til å prøve de andre trærne også. På alliance på ralmet mitt er 95% av alle shamans enhancement, og felles for dem er at ingen ønsker å gå som noe annet enn dps i grupper. Jeg liker hybridklassene av litt andre grunner (druid main, har spilt paladin før det) og tenkte i utgangspuktet å gå 31/0/20 så det er mulig å fylle healer rollen uten et komplett ekstra sett gear. Derfor en litt sær spec.
Sneglen Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 (endret) Når man begynner å få +spell/heal-gear så vil man nok spare endel plass i baggene ved å gå elemental eller elemental/resto, og man er mer tilgjengelig som off-healer. Selv bruker jeg shamanen min for morro, og akkurat nå synes jeg det er mer morro å denge løs med to økser uten å tenke på spell-interruption. Endret 20. mars 2007 av -NeoRag-
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Det er litt begrenset hvor mye +dmg-greier du får tak i før lvl40-50, men etter det begynner det å bli litt artig. Se om du får fatt i 2x Unicorn band (13dmg/healing-ringer), Elven spirit claws (leather, men +21dmg), Wildthorn mail (34dmg), Barbed thorn necklace (17dmg) og evt. Sash of the windreaver (29dmg, men lvl56 requirement.. ikke lenge til Outland). Ellers har du AV-cloak + mace, samt cloth-belt om du tør det. DM-trinketen er også ganske pen, jeg bruker fortsatt min på warlocken@70 (+23dmg på begge to). Deep woodlands cloak om du er horde. Personlig gikk jeg fra 45-60 som enhancement, 1h + SM-skjoldet. CL-CL-CL-melee + Rank 1 earthshock innimellom for å procce clearcasting (den gang da, det er jo annerledes nå).
Xeenon_ Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 *snip* 8194026[/snapback] Fixed. Men det gjelder forsåvidt for alle casters uten mulighet for noe særlig spirit-regen i combat.
FOOrK Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 levlet selv magen min med dmg utstyr og må si det funket utrolig bra. bare tenk at for hvert eneste skudd du skyter skader du x dmg ekstra, det bli r mye i det store og hele!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå