Gå til innhold

Bør jeg kjøpe en NC6400 ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har siklet på en HP NC6400 en stund nå, lest reviews osv. og

har kommet frem til at det som stort sett trekker ned er trackpointeren og skjermen.

 

Dere som evt har vært borti denne maskinen, råder dere meg til å kjøpe eller ikke kjøpe?

 

Takk :)

 

slemFM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg er lei av "jåle pc'er" og trenger noe som står for en støyt, og var på nære nippet til å kjøpe en Levono T60.

T60 passer overhodet ikke inn i budsjettet, men hadde jeg ikke funnet NC6400'en så hadde jeg nok klart å skvise den inn... :)

 

Kriteriene mine er:

- 14.1 tommer skjerm

- >= 1400 x 900 oppløsning

 

Den må kunne kjøre AutoCAD, så jeg trenger vel core 2 duo!? Tror jeg har lyst på core 2 duo uansett, siden dette er en maskin jeg har lyst å ha en stund og ønsker å safe meg med å kjøpe en prosessor med 64bit støtte.

 

Er det noen pc'er jeg ikke har fått med meg, som ligger ett sted i mellom NC6400 og T60 ?

 

På forhånd takk for svar!

 

slemFM

 

EDIT:

Grunnen til jeg laget denne tråden var hhv. å prøve å få input fra folk med erfaringer med akkurat denne modellen NC6400.. og hvorvidt de råder meg til å kjøpe eller ei...

Endret av slemFM
Lenke til kommentar

Har hatt hp nc6400 en stund nå og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med maskinen, den er stillegående, har brukbar batterilevetid (ca 4 timer med tekstbehandling).

 

Styrepinnen er som du har hørt litt løs, men i mitt tilfelle er ikke dette noe stort problem, virker bedre enn touchpad uansett. Skjermen har dårlig vertikal synsvinkel, men man sitter stort sett stille når man jobber med pc'en uansett og har aldri opplevd noe problem med dette.

 

Jeg kjøpte maskinen for 12500 hos mshop.no. To uker etter kjøpet fant jeg en likt spesifisert t60 hos stretto.no til 14000, hadde jeg funnet den tidligere hadde jeg nok lagt i de ekstra pengene bare fordi kvaliteten på t60 er ufattelig bra.

 

Om du syns nc6400 er på grensen av hva du har råd til vil du helt sikkert ikke angre på det, men har du råd ville jeg kanskje gått for t60. Husk at nc6400 er widescreen (1440*900) mens t60 er standard (1400*1050) hvis det er av viktighet for deg.

 

Lykke til med valget, du blir nok fornøyd uansett!

Lenke til kommentar

må si meg enig med sfu her.. Skjermen er det store ankepunktet for meg, og hadde jeg kunne valgt på nytt hadde jeg nok bytta til en t60 for å få en bedre skjerm.

 

Styrepinnen synes jeg imidlertid er helt grei, har dog ikke erfaring med andre styepinner enn en gammel FSC..

Lenke til kommentar
Du får en Lenovo T60 for kr. 13.600 her.

8193270[/snapback]

 

Verdt å merke seg er at denne maskinen har 9 cellers batteri, det gir bedre levetid, men etter det jeg har hørt stikker batteriet ut bak maskinen og øker vekten litt i forhold til det som er oppgitt. Er ikke 100% sikker på dette, men har hørt det fra andre, finner ikke bilder eller annen informasjon som sier noe om dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...