Gå til innhold

billig lcd tv til 360, pc og canal plus?


Anbefalte innlegg

Har lyst å kjøpe meg en ny tv, men har enda ikke vunnet i lotto.

 

Prøver å lete litt på nett, og lest en del poster om en del tver, men klarer ikke helt å finne ut hvilken jeg bør kjøpe.

 

Ønsker å bruke den til følgende:

- xbox 360.

- PC, bare for å se film og høre musikk...

- Canal digital dekoder av gammel type.

- TV.

 

Det som er viktigst for meg er at TVen ikke koster for mye.

 

Må ha 32" eller 37" lcd.

 

Ser det er en del tver til rundt 5-6000 kr, men er de brukanes?

 

Har ingen mulighet til å gi over 12000kr for en tv, men vil helst ha det så billig som mulig, da pengeboka sliter allerede...

 

Alle forslag mottas med takk, men kom gjerne med en liten begrunnelse om hvorfor jeg skal velge den skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv de billigste LCD TVene er som oftest ok, ihvertfall med tanke på hva man får for pris.

 

Det man vanligvis merker mest forskjell med ved billigere vs dyre er hvordan de håndterer bilder fra antenner/kabel-TV..

 

Bare vær sikker på at den er merket HD-Ready og har antallet innganger du trenger..

Lenke til kommentar

Husk å regne med frakt! Noen ligger på 800-1000,-

 

Kanskje denne tven?

Tatung V32MCHK

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1677021.ece

Pris

 

eller 37" til 8300,- + frakt

Med et finere design.

 

Tilkoblinger

 

* Kompositt inn

* Kompositt ut

* S-video-inn

* HDMI

* Digital Audio ut

* Annet: VGA

 

1:1 pixelmapping ved tilokbling av PC-signaler. Det gir null bildebeskjæring og optimal bildeskarphet. Kjekt om man planlegger å også bruke TV-en som PC-skjerm.

Det er det ikke mange billig tv som har! Hvis du en gang vurdere å bruke den som en pc-skjerm.

 

+ Mye bildekvalitet for pengene. God også på analoge TV-signaler. Robust og tillitsvekkende byggkvalitet.

 

- Begrensede tilkoblingsmuligheter. Fabrikkinnstillingene vel utagerende.

 

42" og 37" hadde en summelyd som var irriterende (lest det på avforum.no). Men det sies at det har blitt rettet opp på nye modeller.

 

 

"Førsteinntrykket bærer også bud om et overraskende potent sort- og kontrastnivå i en prisklasse plaget av mange blasse LCD-skjermer." - fra testen

 

Vurdere den sterk selv, men trenger først en fast deltidsjobb. :S

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Var i dag å kjøpte den tatungen du anbefaler. Hentet den på netshop i oslo, så ble ikke noe i frakt.

 

Takk for hjelp uansett.

8198618[/snapback]

 

Haha, jepp det gjorde jeg også idag :p Godt fornøyd med tven! :) Innstillingene fra fabrikken suger som faen, anbefales å fikse det selv manuelt. Da ble alt så mye bedre, kunne nesten ikke tro at den var verdt så lite som 5000,-

Endret av Spidy
Lenke til kommentar
Fremtidig tips til andre som leser denne tråden: Kjøp deg heller 37" ettersom det er et mer presset prismarked enn 32".. Må opp på 10-12k for å få deg en god nok 32" mens du da får gode 37"ere ifra litt under 10k og oppover :)

8208511[/snapback]

 

Den der skjønte jeg ikke helt..

 

Tatungen som det snakkes om her koster litt under 5000 kroner. Den er regnet som en av de bedre 32-tommerne. Hvorfor betale 5-7 tusen mer for en 37 tommer?

 

Personlig går jeg for Tatungen og kjøper heller en 42 tommer til høsten når prisen på disse er nede i 6-7 tusen.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall min erfaring. Men selvfølgelig, den vanlige nordmann kjøper jo 42" til 10k og mener det er det beste han har sett. Folk har forskjellige kvalitetsnivåer. Om du er fornøyd med den Tatung så for all del, jeg skal ikke tråkke på deg :) Aller viktigste er vel at folk er fornøyd med kjøpet. Men det jeg sier er, at om du skal ha deg et skikkelig bra tv med veldig godt bilderør - så er det bedre og gå på 37" modellene enn 32" for det er et mer prispresset marked.

Lenke til kommentar
euroshopper: Bra med bilder! designet var ikke så stygt allikevel (?)

Den 300 filmen/traileren virker ganske "pikslette"...er det en grunn til det kanskje? Ellers så virka det som om tven var ganske bra.

 

Funker tven bra med dataen?

8207573[/snapback]

300 traileren er ikke "pikslette" Det var litt vanskelig å ta bilde uten at det ble sånn striper osv. Verdt å nevne at jeg kjørte traileren fra MacBooken i 720p via VGA.

 

TVen fungerer bra med macen. Bare å plugge inn.

 

var det med vanlig sd signal?

8208500[/snapback]

SD? Macen er i hvert fall koblet med VGA mens Xbox 360 er koblet med component kabel som fulgte meg konsollen.

 

 

[Edit] SD (Standard-Def)? Nei ingen av de bildene på skjermen er SD.

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...