Gå til innhold

Noen som kan si noe om nokia n93i eller n95?


Anbefalte innlegg

Kan du dokumentere at Nokia har dårligere batterier enn feks Samsung og SE ? Samsung er eneste produsenten som jeg kommer på i farten som bla har levert 2 batterier til noen av sine modeller nettopp pga for dårlig batterikapasitet evt for høyt forbruk.

 

Det har skjedd 3 store ting på mobilfronten de siste 4 årene.

 

1. Mobilene har blitt mye mer avanserte med større skjermer, skjermer med høyere oppløsning, flere har 2 skjermer, GPS, 3G, 3,5G, mer avanserte kameraer, bluetooth, wifi, video kamera, "ekte" internett tilgang, minnekort osv osv

 

2. Mobilene har generelt blitt mindre fysisk og med mer avansert teknologi på innsiden.

 

3. Batteriene er omtrent like bra/dårlig som de var for 4 år siden.

 

Trengs det da høyere utdanning for å skjønne at dagens mobiler bruker for mye strøm og at det ikke finnes noen batterier som klarer å takle dette ? Man skal også ha plass til batterier i mobiler som stort sett bare har bare blitt mindre og mindre. Gjett hvorfor Nokia N93/N93i har bedre batteri kapasitet enn feks Nokia N95.

 

Batteritiden skal jeg ikke henge meg borti da jeg vet nokia generelt har elendige batteritider

Bare utseende sier du?? men det er da forskjell på anne cath herland og cameron diaz? og ja....jeg hadde bytta på sekundet :dribble:

Tror forøvrig N93i skal være både kjapperere og ha bedre/nyere menyer...men dette er vel bare en softwareoppdatering

8193465[/snapback]

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var det meg du hintet til her???

 

Er vel bare av erfaring jeg sier batteri tidene til nokia suger...om det er pga av det ene eller andre bryr jeg meg lite om.......

Nokia leverer vel forsåvidt 2 batterier til "guden" sin 8800 sirocco og forgjengeren også. tekefoner totalt blottet for god skjerm eller innhold

Lenke til kommentar

det har skjedd et par ting til, alle kompnentene i mobilen krever mindre strøm enn før. den gjennomsnittlige standbytiden har så godt som ikke endret seg siden ca. 1998. sjekk de gamle mobilene til nokia på siden deres og gå til alle modeller på sony ericssons sider og velg vis flere eller hva det var. da kommer alle de gamle ericsson- modellene opp. mobilene har også i de siste år blitt tjukkere enn i ca. 2003 fordi kameraet krever at tlf er dyp. blir også litt oppgitt når folk glemmer at n- serien er til for at nokia skal lansere aller siste teknologi først og være et utgangspunkt for de senere mer utprøvde modellene. nserien har ofte dårlig batteritid..

Lenke til kommentar
mobilene har også i de siste år blitt tjukkere enn i ca. 2003 fordi kameraet krever at tlf er dyp.

8194340[/snapback]

selv om selve kortet ikke blir større av at tlf er tjukk, ikke misforstå meg. hvis ikke tlf har to kort oppå hverandre, men det kan jeg ikke huske å ha sett..

Lenke til kommentar

ja, men hele poenget mitt er det at:

 

det visste vi da ingenting om.

jeg har da ikke trodd noe om det jeg ikke visste noe om.

jeg tenker ikke på blåskjæret, men at du ga et tips til en godtroende person om at nokiatlf er way ahead, at det ikke var grunn til å engang tenke på k800i, og at man kunne se den, jeg antar du prøvde å si, positive effekten av å ha masse mp på en liten bildebrikke. som du ser er jeg er fortsatt litt irritert over det, må jeg innrømme..

eller uenig kan man si. det er veldig vanskelig å forklare ting som det er og itillegg ble det vanskeligere da..

hva betyr Patriot kor? :dontgetit:

Lenke til kommentar

også liker jeg ikke at du viser noe av hva du har redigert og etterpå pusser du på utsagnet uten å legge det til i edit. jeg har ikke lest om du har gjort det mer enn en gang fordi det er så mye. hvis det bare er en gang i denne tråden så feil av meg.. men jeg blir så sliten. av f.eks. at 5700 mangler autofokus og i forumet skriver folk at det er ingen tvil om at det er åpenbart at det er dårlig av nokia å ikke utstyre den med 3 mp som ville gjort kameraet bedre, og det uten at linsen eller brennvidden eller hva det var blir større i diameter, og dermed også høyere/lengre som gi en tjukkere mobil som er det jeg har fått med meg/for meg må til for å få et bra kamera med masse mp.

Lenke til kommentar
ja, men hele poenget mitt er det at:

 

det visste vi da ingenting om.

jeg har da ikke trodd noe om det jeg ikke visste noe om.

jeg tenker ikke på blåskjæret, men at du ga et tips til en godtroende person om at nokiatlf er way ahead, at det ikke var grunn til å engang tenke på k800i, og at man kunne se den, jeg antar du prøvde å si, positive effekten av å ha masse mp på en liten bildebrikke. som du ser er jeg er fortsatt litt irritert over det, må jeg innrømme..

eller uenig kan man si. det er veldig vanskelig å forklare ting som det er og itillegg ble det vanskeligere da..

hva betyr Patriot kor? :dontgetit:

8267531[/snapback]

For det første: Var ikke KAMERAET jeg siktet til da jeg sa telefonen var way ahead! Det var alle de andre funksjonene i telefonen.

 

Og hvorfor poste 4 poster på under 15 minutter når det finnes en "rediger"-knapp?

Du klager på at jeg editerer posten min når den fremdeles er siste post i en topic, men 4 poster på rad - på 15 minutter, det er helt greit? Jaja..

 

EDIT1: Kameraet er langt i fra det jeg bryr meg mest om på N95, så forstår ikke helt hvorfor du krangler sånn ang. det? Vet såklart at megapixelz ikke er hele kameraet.

 

EDIT2!!: Fjernet et mellomrom.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...