Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

osx klarer ikke koble til WEP nettverk


Anbefalte innlegg

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi....UAAAEOH.I03xiL

 

Kjøpte for noen dager siden overstående router.

 

Har konfigurert det trådløse nettet til å bruke WEP kryptering.

 

Videre har jeg to maskinen, en macbook med osx, og en pc med windows. PC'en finner nettverket, og jeg kobler til med WEP nøkkelen uten problemer.

 

Osx airport finne også nettverket, men nekter å godta WEP nøkkelen. Uansett hvor mange ganger jeg prøver å skrive den inn for å sørge for at jeg skriver den korrekt, får jeg beskjed om at nøkkelen ikke er gyldig.

 

Noen som har den fjerneste anelse om hvorfor OsX ikke klarer å koble til et nettverk med WEP kryptering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har bare prøvd med password phrase (regner med at du snakker om når jeg skriver inn WEP keyen i airport?

 

Jeg får prøve med hex, men har ikke muligheten til å gjøre det sånn på direkten. Satte opp nettverket hos tanta/onkelen min.

 

 

Andre ting jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
pppoe dritt står på ? er en klassiker.

8200300[/snapback]

 

Er faktisk uenig med deg der. PPPoE er en mye mer utbrett standard enn PPPoA (som bl.a nextgentel bruker). Dette gjør at de fleste routere støtter PPPoE, men ikke PPPoA autentisering. Hvis du vil kjøre din egen mer avanserte router enn den som blir levert av bredbånds-leverandør, må du dermed ha PPPoE.

 

I den tid når PPPoE-autentiseringen ble gjort i PC'n istendenfor i router (som det er i dag) var det en del problemer ja, fordi dette krevde konfigurering av PC'n. I dag er ikke dette noe problem siden routeren tar denne jobben.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...