Gå til innhold

hvilke Digitalkamera har best kit sett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis man tenker på den optiske kvaliteten vil jeg si Nikon D70/80/200 med 18-70mm.

På en god andreplass vil jeg plassere Pentax K10D med 16-45mm som også er et meget skarpt objektiv, det har også meget god vidvinkel.

18-55mm til Pentax er jeg mer usikker på, men Pentax lager generelt sett rimelig skarpe og gode objektiver.

 

På sisteplass vil jeg sette Canon 350/400D med 18-55mm, det er i mitt syn det dårligste objektivet i kit fra produsent.

Lenke til kommentar
Hvilket speilreflex kamera har den beste kitt løsningen nå,feks Pentax K10D med 18-55 og 55-200,hvilket annet kamera har tilsvarende kit og hvem er best?

8179412[/snapback]

 

Denne og den andre postingen din tyder på at du er veldig opptatt av hva som er best.

 

Det finnes ikke noe som er "best" her. Det som gjelder for deg, gjelder ikke for andre. Jeg liker en bestemt egenskap på mitt kamera, men du ville kanskje aldri bruke den.

 

Når det gjelder teknisk kvalitet så tror jeg alle produsentene stiller ganske likt. I en gitt prisklasse (f.eks. 9000 til 10000 kroner) så er det omtrent bare smådetaljer som skiller de forskjellige kameraene. Du kan kjøpe hvilket som helst av de og bli fornøyd. Men hvis det er en spesiellt egenskap som opptar deg mye så bør du sjekke at du velger riktig. Har du helt spesielle behov eller skal du bare ha et kamera for å begynne fotografering?

Lenke til kommentar
hvis man tenker på den optiske kvaliteten vil jeg si Nikon D70/80/200 med 18-70mm.

På en god andreplass vil jeg plassere Pentax K10D med 16-45mm som også er et meget skarpt objektiv, det har også meget god vidvinkel.

18-55mm til Pentax er jeg mer usikker på, men Pentax lager generelt sett rimelig skarpe og gode objektiver.

 

På sisteplass vil jeg sette Canon 350/400D med 18-55mm, det er i mitt syn det dårligste objektivet i kit fra produsent.

8179632[/snapback]

 

Etter min mening blir det helt feil å gjøre en slik sammenligning. Nikon sin 18-70mm er f.eks. ikke best dersom det er 16mm en trenger. Da faller en 18mm fullstendig igjennom. Du poengterer at du tenker på optisk kvalitet. Har du sett noen tester der de sammenligner disse objektivene?

Lenke til kommentar
Hvilket speilreflex kamera har den beste kitt løsningen nå,feks Pentax K10D med 18-55 og 55-200,hvilket annet kamera har tilsvarende kit og hvem er best?

8179412[/snapback]

 

Jeg ser nå at du har startet ganske mange av disse "hvem er best" trådene. Etter min mening har du helt feil fokus. Glem dette! Det er du selv som kommer til å bety noe for bildene. Selv verdens beste kamera kan ikke redde dine håpløst dårlige bilder. Og gode bilder kan du ta med alle kameraer som finnes på markedet. Selv en mobiltelefon kan ta gode bilder.

Lenke til kommentar
Hvilket speilreflex kamera har den beste kitt løsningen nå,feks Pentax K10D med 18-55 og 55-200,hvilket annet kamera har tilsvarende kit og hvem er best?

8179412[/snapback]

 

 

Hva er egentlig meningen med alle trådene du starter om "hva er best"

Du har jo nesten daglig en ny tråd av dette slaget.

Selv om du den 03.03.07 skrev at du hadde bestemt deg. Sitat:

Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe k10d,men lurer på om jeg bør gjøre det nå eller vente til andre objektiver kommer!

Hvilke objektiver anbefaler dere å kjøpe?jeg skal ha en (vanlig)og en zoom.

Kan ikke skjønne hvorfor det skal være nødvendig å starte alle disse trådene som går på det samme, i tillegg er du rask å svare andre når de spør om det samme, da er du nesten allvitende. Merkelig.

Endret av Laban
Lenke til kommentar

Jeg er ikke inntresert i dine eller andres frekke motkomentarer ,hold dem for deg selv!

 

Så lenge jeg føler at jeg ikke har fått svar på det jeg ønsker ,så spør jeg,og hvis du eller andre føler dere blir iritert av mine spørsmål så la være å svare meg!

 

Viste ikke at det var ex antal spørsmål i dette forumet som var tillat og spørre!

 

Jeg skal kjøpe mitt første digitale speilreflex kamera og beveger meg i en ny verden ,som er også dyr.

 

Så hvorfor skal noen kritisere meg for å spørre et spørsmål for mye for å føle meg sikker??er forumet for erfarne spesialister som vet alt?

 

Her i Alta som jeg bor har vi ikke mulighet til å se eller teste digitale speilreflex,derfor er jeg avhengig av å spørre!

 

Det er jo latterlig at folk skal kritisere meg for å få/ønske å vite saker og ting.'

 

Vet dere alt da??

Endret av pleiadene
Lenke til kommentar
Jeg er ikke inntresert i dine eller andres  frekke motkomentarer ,hold dem for deg selv!

 

Så lenge jeg føler at jeg ikke har fått svar på det jeg ønsker ,så spør jeg,og hvis du eller andre føler dere blir iritert av mine spørsmål så la være å svare meg!

 

Viste ikke at det var ex antal spørsmål i dette forumet som var tillat og spørre!

 

Jeg skal kjøpe mitt første digitale speilreflex kamera og beveger meg i en ny verden ,som er også dyr.

 

Så hvorfor skal noen kritisere meg for å spørre et spørsmål for mye for å føle meg sikker??er forumet for erfarne spesialister som vet alt?

 

Her i Alta som jeg bor har vi ikke mulighet til å se eller teste digitale speilreflex,derfor er jeg avhengig av å spørre!

 

Det er jo latterlig at folk skal kritisere meg for å få/ønske å vite saker og ting.'

 

Vet dere alt da??

8182584[/snapback]

 

Antakelig vet ingen alt, men om du søker så vil du sikkert finne hundrevis av tråder med de gjentatte spørsmålene om hva som er best.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke inntresert i dine eller andres  frekke motkomentarer ,hold dem for deg selv!

 

Så lenge jeg føler at jeg ikke har fått svar på det jeg ønsker ,så spør jeg,og hvis du eller andre føler dere blir iritert av mine spørsmål så la være å svare meg!

 

Viste ikke at det var ex antal spørsmål i dette forumet som var tillat og spørre!

 

Jeg skal kjøpe mitt første digitale speilreflex kamera og beveger meg i en ny verden ,som er også dyr.

 

Så hvorfor skal noen kritisere meg for å spørre et spørsmål for mye for å føle meg sikker??er forumet for erfarne spesialister som vet alt?

 

Her i Alta som jeg bor har vi ikke mulighet til å se eller teste digitale speilreflex,derfor er jeg avhengig av å spørre!

 

Det er jo latterlig at folk skal kritisere meg for å få/ønske å vite saker og ting.'

 

Vet dere alt da??

8182584[/snapback]

 

For mitt vedkommende var det et godt råd, men det tok du tydeligvis ikke. Så sett igang du og summer poengsummer og kjøp det kameraet som en journalist i et fotoblad mener passer best for deg. Du kan jo finne et kamera som er 0,15 poeng bedre enn det du opprinnelig hadde lyst på.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke inntresert i dine eller andres  frekke motkomentarer ,hold dem for deg selv!

 

Så lenge jeg føler at jeg ikke har fått svar på det jeg ønsker ,så spør jeg,og hvis du eller andre føler dere blir iritert av mine spørsmål så la være å svare meg!

 

Viste ikke at det var ex antal spørsmål i dette forumet som var tillat og spørre!

 

Jeg skal kjøpe mitt første digitale speilreflex kamera og beveger meg i en ny verden ,som er også dyr.

 

Så hvorfor skal noen kritisere meg for å spørre et spørsmål for mye for å føle meg sikker??er forumet for erfarne spesialister som vet alt?

 

Her i Alta som jeg bor har vi ikke mulighet til å se eller teste digitale speilreflex,derfor er jeg avhengig av å spørre!

 

Det er jo latterlig at folk skal kritisere meg for å få/ønske å vite saker og ting.'

 

Vet dere alt da??

8182584[/snapback]

 

For mitt vedkommende var det et godt råd, men det tok du tydeligvis ikke. Så sett igang du og summer poengsummer og kjøp det kameraet som en journalist i et fotoblad mener passer best for deg. Du kan jo finne et kamera som er 0,15 poeng bedre enn det du opprinnelig hadde lyst på.

8182675[/snapback]

 

 

Enig med STigVidar.

 

Men likevel: Om du vil ha svaret i klare tall ("best/verst"), så har digit.no både grundige tester og svaret i prosent. Hva mer kan man ønske seg?

Lenke til kommentar

Det som betyr mest i et kit er uten tvil den tomsingen som står bak kamera. Forskjellene mellom kameraene er marginale, og det er svært vanskelig å sette konkrete tall på hva som er best. Et eksempel er testen på her på akam.no som kåret ett kamera til vinner, mens samme testen publisert i en eller annen nettavis kåret et annet kamera som vinner. Forklaringen var at vektingen mellom de ulike testparametrene var forskjellig.

 

Mitt råd er å kjøpe Pentax K10D. Synes det virker som et bra kamera; anti-ristefunksjon, tåler litt vannsprut og stor og bra søker. Nikon D80 kan også være et bra alternativ, spesielt på grunn av objektivet som følger med: 18-70. HAr dette selv og er meget fornøyd (D50 + 18-70). Du vil sannsynligvis få like gode bilder med Olympus og Canon også...

 

 

Kit-objektivene har ikke så verst bildekvalitet, men er hverken solide eller lyssterke. Men siden de følger med for noen hundrelapper i forhold til bare huset kan det være lurt å begynne med det og senere investere i et bedre objektiv når man vet hva man har lyst på (trenger?).

 

Selv om det er lite fotobutikker i Alta, er det ihvertfall gode muligheter for fotografering.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Så lenge man er usikker, er det lov å spørre. Om man ikke gidder å svare på trådstarters spørsmål, så går man bare videre til neste tråd.

 

Så enkelt og greit er det :)

 

Fortsett diskusjonen om hva som er best... ikke noe annet.

 

Personlig ville jeg vurdert K10D selv om jeg har hatt veldig lyst på D80 frem til nå. Hadde hatt et problem da D80 har bedre kit-objektiv enn K10D sin 18-55, mens K10D er sprutsikkert og føles som et mye mer solid kamera. En ting som irriterer meg litt, er smellingen fra speilet på K10D, samt at autofokusen bråker mer enn på Nikon.

Lenke til kommentar
Hvilket speilreflex kamera har den beste kitt løsningen nå,

8179412[/snapback]

Canon EOS 350D/400D knuser alle andre etter min mening
hvilket annet kamera har tilsvarende kit

8179412[/snapback]

Alle produsenter leverer kit løsninger, men Canon sine er etter min mening minst 12% bedre enn de andre
hvem er best?

8179412[/snapback]

Canon :thumbup:

 

jeg kjenner bare til speillyden på eos 350,bråker k10d dobbelt så mye eller?

8185171[/snapback]

Min erfaring er at k10d bråker ca 30% mer enn Canon EOS 350D Endret av nyland
Lenke til kommentar
Hvilket speilreflex kamera har den beste kitt løsningen nå,

8179412[/snapback]

Canon EOS 350D/400D knuser alle andre etter min mening
hvilket annet kamera har tilsvarende kit

8179412[/snapback]

Alle produsenter leverer kit løsninger, men Canon sine er etter min mening minst 12% bedre enn de andre
hvem er best?

8179412[/snapback]

Canon :thumbup:

 

jeg kjenner bare til speillyden på eos 350,bråker k10d dobbelt så mye eller?

8185171[/snapback]

Min erfaring er at k10d bråker ca 30% mer enn Canon EOS 350D

8185768[/snapback]

 

Canons kit-obektiv er helt på trynet. Nesten flaut.

Det er INGEN SOM HELST TVIL om at det beste kit-objektivet kommer fra Panasonic L1, som har et "Leica"-objektiv. Er ikke noe stor fan av dette kameraet selv, men objektivet tilhører proff-segmentet.

 

mvh

.lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...